maandag test-rijden in een MG VVC, waar moet ik op letten??

Plaats reactie
wlevels

maandag test-rijden in een MG VVC, waar moet ik op letten??

Bericht door wlevels »

Beste MG-owners 8) ,

Ik ben net wezen kijken naar een mooie MG VVC uit eind "97 met +/- 100.000km op de teller. Maandag ga ik testrijden. Iemand enige tips waar ik op moet letten van geluiden tot bepaalde eigenschappen tot uiterlijke verzorging??

Daarbij nog een aantal vraagjes:

De koppeling was zeer stroef. Het kan dat het komt door het staan maar de handelaar zei dat hij hem nog niet zo lang had. Kan het zijn dat deze gewoon even een paar keer flink ingetrapt moet worden?Of heeft iemand dat al eens gehad en was er toen iets met de koppeling of iets dergelijks???(ik had het idee dat het minder werd na een aantal keren flink intrappen)

Dan had ik nog een vraag over de vering: Ik heb gehoord dat de vering van een MG F volgens hetzelfde principe werkt als de bekende Citroën vering. Sommigen hebben mij gezegd dat deze vering verstelbaar zijn? Kan iemand me iets meer over vertellen?

P.S. Zijn er ook werkplaatshandleidingen online te verkrijgen???

Alvast bedankt allemaal :D
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Koppeling van de F is standaard redelijk stroef. Persoonlijk vind ik dat wel prettig in een sportieve auto.

Het hydragas syteem kan voor zover ik weet niet versteld worden. Je kan er wel gas uit laten lopen, waardoor de auto lager komt te staan, maar dit is niet echt de bedoeling.

Voor punten waar je bij een F op moet letten kan je het beste even op Ultimate MG kijken, onder "common problems".
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
110% rockford!!!

Bericht door 110% rockford!!! »

vooral op de schakelbak letten, het is een veelvoorkomend probleem bij de f,slecht schakelen, slecht in z,n achteruit enz.
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Elke F schakelt slecht in zijn achteruit (sincromessen ...), vandaar dat er eerst naar zijn 3de moet gegaan worden alvorens naar de achteruit te gaan.

En natuurlijk kan de hydragasvering niet worden versteld, tenzij je de ventieltjes induwt vooraan, dan zakt hij, en dat is dus niet de bedoeling., t'is immers een compleet ander systeem dan een citroen.

Let vooral op het expantievatje, of het koelwater een mooie groene kleur heeft en dus geen olierestjes. Er moet ook genoeg water inzitten. Controleer ook het blok, voor zover dat mogelijk is, op watersporen (kalklijnen). Verder ook het oliepijl eens checken.
Verder de hoogte van de wagen, niet langs één kant helemaal gezakt ten opzichte van de andere kant.
Bandenslijtage, ongeveer hetzelfde, binnen als buitenkant van de band.
......

er is ergens een handleiding online, tot aankoop van een nieuwe F (waar op te letten, ik zal het eens opzoeken).
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
wlevels

Bericht door wlevels »

Bruno schreef: En natuurlijk kan de hydragasvering niet worden versteld, tenzij je de ventieltjes induwt vooraan, dan zakt hij, en dat is dus niet de bedoeling., t'is immers een compleet ander systeem dan een citroen.
Misschien domme vraag, maar zijn dat echt gewoon normale ventieltjes dan op de vering??En kun je die ook zo even oppompen of hoe moet ik dat zien??(Daarbij, kun je ze ook TE ver oppompen??of zit er een overloopje op of iets dergelijks??)


P.S. Het mooie is wel dat die handelaar 2 MG's heeft staan (die andere is wel geen VVC dan) dus kan ik eens in die andere zitten en daar eens kijken hoe die schakelt en koppelt.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Je kan ze niet oppompen met een fietspomp :). De vering wordt op druk gebracht met een speciale pomp en vloeistof. Daar is dus een bezoekje aan de dealer voor nodig.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
wlevels

Bericht door wlevels »

Allemaal bedankt voor het helpen bij de aanschaf van een MG F voor mij!!

Ziehier mijn nieuwste aanwinst sinds 3 uurtjes!!

http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6364
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Nice,


Vering kan wel ingestelt worden, maar je moet heel wat handenarbeid verrichten. Je moet een weekend vrij hebben en kunnen sleutelen, voordeel is wel dat het je geen geld gaat kosten.

Vering moet daarna wel weer op druk gebracht worden, dit kan door een Dealer gebeuren of door andere mensen met een pomp. (zoals ik :mrgreen: )
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

en wij ;)
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

He Bruno, waarom vertelde jij dat de vering niet ingestelt kon worden. Ik neem aan dat op het MGF forum er wel een paar leden zijn die handenarbeid hebben verricht?
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Bruno
MG-R Addict
Berichten: 483
Lid geworden op: di jan 20, 2004 1:44 am
Woonplaats:
Locatie: Schriek (Heist O/d Berg) Belgie
Contacteer:

Bericht door Bruno »

Hoe bedoel je ?
Ik bedoel dat wij een pomp hebben om een F op hoogte te zetten :?
Of bedoel je gewoon het plaatsen van lowering knuckels (veeeeel werk)???Hiermee kan de F wat lager op zijn pootjes staan zonder de hydrgas bollen inwendig te beschadigen, maar dat is niet het geen hier gevraagd werd dacht ik. De topicstarter vroeg IMO eerder of de vering van de F kan aangepast worden zoals een citroen, dan weer hoog, dan weer laag...
Afbeelding
MGF '180' VVC
MGTF Elegance
MG ZR MK1 VGK 2.0 Racer
MG ZR MK2 190 Cupracer
2 X Rover 114 Cupracer
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

True, ik heb niet goed gelezen. Ik dacht dat het om een "gewone" verlagings vraag ging.

Die lowering knockels zijn trouwens helemaal niet nodig, je kunt net zo goed gewoon de std pinnen eruit halen die inkorten en weer terug plaatsen. Vele 100'tjes zijn de MGF voorgegaan, en het is idd heel veel werk, maar je kunt het ook laten doen. Motobuild vroeg iets van 250 euro, en dan is hij binnen een dag klaar. (puur arbeidsloon)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Plaats reactie