Heb zojuist een nieuwe radiator in de 114 gehangen, iemand enig idee hoe ik dat spulletje het beste kan ontluchten? Meter staat al lang niet zo hoog meer als vroeger, maar ik denk dat er nog ergens wat lucht in de radiator enzo zweeft (radiator wordt niet gelijkmatig warm, onderin ietsje minder dan bovenin).
Alvast bedankt!
Ontluchten koelsysteem
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Dus je rijd er al gewoon mee rond?
Dan is het systeem al goed ontlucht(wat echt een bitch kan zijn), sommige delen van de radiator worden gewoon beter gekoelt dan andere stukken.
De uitlaat zit bijvoorbeeld erg dichtbij, en ook de bumper help niet echt mee met die smalle intake.
Eventuele lucht restanten worden vanzelf opgelost door het water als het warm is, en weer afgegeven in het recervoir als het koud is.
Waar heb je je nieuwe rad vandaan als ik vragen mag, ik wil zelf ook een nieuwe omdat mijn huidige een beetje weinig capaciteit heeft.
Dan is het systeem al goed ontlucht(wat echt een bitch kan zijn), sommige delen van de radiator worden gewoon beter gekoelt dan andere stukken.
De uitlaat zit bijvoorbeeld erg dichtbij, en ook de bumper help niet echt mee met die smalle intake.
Eventuele lucht restanten worden vanzelf opgelost door het water als het warm is, en weer afgegeven in het recervoir als het koud is.
Waar heb je je nieuwe rad vandaan als ik vragen mag, ik wil zelf ook een nieuwe omdat mijn huidige een beetje weinig capaciteit heeft.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Nieuwe rad komt van de Brezan, die gasten hebben een heel boek met die dingen.
Ontluchten is inderdaad zwaar kl*te, heb een paar keer het overlooptankje opengedraaid en die lekker laten kotsen (klinkt trouwens heel menselijk, ging zelf ook bijna over m'n nek). Probleem was dat hij telkens voor het einde van de straat in het rood stond, en soms zelfs al bij stationair draaien. Kachel werd dan weer wel en dan weer niet warm. Net nog effe een stukkie flink doorgetrokken en redelijk hoog in z'n toeren gereden, en geen meer vuiltje in de lucht.
Ontluchten is inderdaad zwaar kl*te, heb een paar keer het overlooptankje opengedraaid en die lekker laten kotsen (klinkt trouwens heel menselijk, ging zelf ook bijna over m'n nek). Probleem was dat hij telkens voor het einde van de straat in het rood stond, en soms zelfs al bij stationair draaien. Kachel werd dan weer wel en dan weer niet warm. Net nog effe een stukkie flink doorgetrokken en redelijk hoog in z'n toeren gereden, en geen meer vuiltje in de lucht.