Aankoop Rover 25 2.0 IDT 100pk Club

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Clawiej

Aankoop Rover 25 2.0 IDT 100pk Club

Bericht door Clawiej »

Hallo allemaal!

Bij deze meteen ff een klein beetje voorstellen, ik ben Paul, woon in Krommenie, en rijd momenteel nog een *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) Vectra 1.6-je uit 93..

Sinds kort heb ik een andere baan, waardoor ik veel meer km's ben gaan rijden (20.000 per jaar ipv. 11.000). En met de benzineprijzen van tegenwoordig is het eigenlijk niet leuk meer.

Dus ben ik op zoek gegaan naar een dieseltje. Gekeken naar verschillende modellen, en mijn voorkeur gaat tot nu toe uit naar een Rover 25. Een compacte, maar toch ruime wagen met een zeer leuke uitstraling.

En als ik het verbruik zo mag opmaken uit de testrapporten die ik heb gelezen, rijdt deze auto ongeveer 1 op 19? En dat is zeker wel netjes te noemen.

Wat zijn de punten waar ik op moet letten behalve de gebruikelijke punten waar je bij elke auto op let.

De wagen die ik op het oog heb heeft een km-stand van 130.000 km, komt uit maart 2000. Heeft leren bekleding, airco, alarm en nog wat andere luxe die ik nu niet heb :P

Dit is 'm:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Greetingssssssss 8)
HoRiZoN

Bericht door HoRiZoN »

kan goed zijn dat dit ook de sterling versie is, net als mijne, dus de luxe versie, aangezien de velgen die standaard zijn bij de sterling.

NOu, hangt ervan af wat je moet betalen in verhouding met de km's stand, zeker doen dan!

alhoewel ik niet veel ken van deze wagen in dieseluitvoering.
MarkBRM

Bericht door MarkBRM »

Leuk! Ik heb zelf ook interesse gehad in dezelfde auto, kon alleen niet van me eigen afkomen op tijd.

Lijkt me een prima wagen, veel opties en ziet er nog goed uit.

Mark
tummeke

Bericht door tummeke »

De diesels van rover zijn echter wel een beetje luidruchtig he.. Daarentegen geven ze je wel een stukje rijplezier er voor terug, want het zijn best pittige wagentjes..
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

dat is idd de beste samenvatting van een Rover-diesel: pittig en luidruchtig (en betrouwbaar natuurlijk ;) )
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
gekske

Bericht door gekske »

Ja zeker betrouwbaar!! wel (zoals met elke turbo) even stationair laten nalopen voordat je de auto uit zet?! Luidruchtig ach is een nieuw frod ook. Alles goed bijhouden dan valt het mi wel mee
Plaats reactie