Startproblemen 416Si uit 1996 na week stilstaan
Startproblemen 416Si uit 1996 na week stilstaan
Misschien het verkeerde forum-onderdeel... hier leek het me wel passen.
Ons 'probleem': een 416Si uit 1996 met 98k op de teller start niet meer na een week of twee stilstaan in de straat.
We rijden er heel weinig mee... wat dan ook de belangrijkste oorzaak is, denk ik.
Op aanraden van de Wegenwacht (constateert idere keer dat de accu te leeg is) de radio altijd helemaal uitgeschakeld. Nieuwe accu erin laten zetten. Niets helpt.
Na starthulp (via startkabels) loopt de motor gewoon en na een tijdje rijden kan er ook gewoon gestart worden.
Waarschijnlijk een verbruiker of een grote lekstroom ergens.
Iemand tips of ervaringen?
Ons 'probleem': een 416Si uit 1996 met 98k op de teller start niet meer na een week of twee stilstaan in de straat.
We rijden er heel weinig mee... wat dan ook de belangrijkste oorzaak is, denk ik.
Op aanraden van de Wegenwacht (constateert idere keer dat de accu te leeg is) de radio altijd helemaal uitgeschakeld. Nieuwe accu erin laten zetten. Niets helpt.
Na starthulp (via startkabels) loopt de motor gewoon en na een tijdje rijden kan er ook gewoon gestart worden.
Waarschijnlijk een verbruiker of een grote lekstroom ergens.
Iemand tips of ervaringen?
Bedankt voor het snelle antwoord!Mark214 schreef:niet toevallig de airco aan laten staan? of misschien een lampje, in je kofferbak ofzo?
weet ook niet of je er een versterker in hebt liggen, maar deze kan ook veel stroom trekken. als dit zo is kun je dit oplossen door deze aan te sluiten via de radio.
Mark
Er zit geen airco in, dus dat kan het niet zijn.
Zit er eigenlijk een kofferbaklampje in een hatchback? Dan moet ik die even checken.
Er ligt geen aparte versterker in, alleen een standaard Philips radio...
Die laatste vind ik goed!Striker schreef:Ja, zit als het goed is wel verlichting in de kofferbak.
Het vinden van lekstroom blijft lastig. Ik heb dit probleem ook weleens gehad bij een 416 en uiteindelijk hebben we het "opgelost" door een druppellader op zonneenergie op de hoedenplank te leggen, waardoor de accu vol blijft.

Werkte dat serieus?
Ik dacht er al aan een losse 'startaccu' te kopen (met handvat) die in de schuur constant vol gehouden wordt.
Het vinden van lekstroom blijft lastig. Ik heb dit probleem ook weleens gehad bij een 416 en uiteindelijk hebben we het "opgelost" door een druppellader op zonneenergie op de hoedenplank te leggen, waardoor de accu vol blijft.[/quote]
het werkt erg goed en is een goedkopen oplossing ik had het bij mijn rover 416 ook
maar vergeet niet een permanente stroomdraad te trekken dus niet via je sigarette aansteker anders kan je als nog duwen
het werkt erg goed en is een goedkopen oplossing ik had het bij mijn rover 416 ook
maar vergeet niet een permanente stroomdraad te trekken dus niet via je sigarette aansteker anders kan je als nog duwen

LeSheep schreef:Het vinden van lekstroom blijft lastig. Ik heb dit probleem ook weleens gehad bij een 416 en uiteindelijk hebben we het "opgelost" door een druppellader op zonneenergie op de hoedenplank te leggen, waardoor de accu vol blijft.
het werkt erg goed en is een goedkopen oplossing ik had het bij mijn rover 416 ook
maar vergeet niet een permanente stroomdraad te trekken dus niet via je sigarette aansteker anders kan je als nog duwen

Dus als ik het goed begrijp zijn er hier al 2 die een druppellader op zonne-energie hebben ingebouwd (gehad) in hun 416 ?

- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Je zou ook eerst kunnen testen of het er wel een lekstroom is. Koppel de accu eens af, en wacht een week. Als hij daarna wel start, dan heb je een verbruiker.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!