zoek een foto en info

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
mr x

zoek een foto en info

Bericht door mr x »

wie kan me aan een foto helpen van de machinekamer van een rover gti uit ongeveer 1994.

ik heb naast me computer namelijk een verchroomd kastje zitten,
de oude eigenaar vertelde me dat het er bij het "tunen" op gezet was en dat het het vervroegen van het inspuitmoment vervroegt/ regelt.
verder is mijn kop en inlaat/uitlaat geflowd?!
en heb ik een open lucht filter etc.

is dat kastje daar voor of zit dat er bij elke gti op?
en hoeveel pk meer zou dit geheel meer zijn als een standaard gti?
tummeke

Bericht door tummeke »

ehm, had je die 3 vragen niet ff in 1 topic onder kunnen brengen? :roll:
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

idd tummeke.

verschil GTa en GTi.

GTa : stabilisatie stang voor, stalen 5.5 inch velgen, 8v 75 pk of 16v 90 pk, achterklep spoiler in bumper zwart
GTi : Stabilisatie stang voor en achter, LM 5.5 inch velgen, 16v spi 90pk of 16v mpi 103 pk, extra dempers aan de voorzijde, skirts, voor-splitter, en achterklep spoiler in kleur, spiegels in kleur. Goede kuipstoelen.

Verder is de GTi std veel luxer, interval schakelaar voor de ruiten enz enz.

Ook zijn er wat dingen verander, de gti als 103pk krijgt als enige 22mm geventileerde remschijven i.p.v. 13mm solid. Eerst had de gti gewoon zwarte bumpers met rode accenten(die voorlip bijvoorbeeld), en rode gordels. Later werden dat meegespoten bumpers maar kreeg hij zwarte gordels net als de niet-GTi's

Voor een foto van een motorruimte verwijs ik je naar mijn website, en naar google.

Kwa electrisch probleem denk ik dat je ergens sluiting hebt. Kijk metname eens naar dat kleine ZWARTE kastje boven je ECU(er zitten twee stekkers aan)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mr x

Bericht door mr x »

wat zou er dan met dat zwarte kastje mis moeten zijn?
moet ik letten op kapotte draadjes of losse stekkers?

ziet er zo op het oog allemaal goed uit,
heb inmiddels wat contactspray ertussen gespoten

enig puntje van aandacht is wel dat als ik me knipperlichten gebruik het klokje op me dashbord mee knippert :?
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Dat laatste klinkt idd als een sluiting in je electronica... Dat meeknipperen van die klok betekent dat de bedrading van het klokje op de een of andere manier in contact staat met het knipperlicht-relais. Misschien moet je daar ff naar kijken.
Ik zou als ik jou was ieg. ff checken of al je zekeringen nog intact zijn en al je kabeltjes onder het dashboard en onder de kap even nalopen op draadbreuken/kapotte isolatie enzo...

Ik had laatst ook zoiets bij mijn 216GTi. Als ik zonder het contact aan m'n radio aanzette dan ging de klok uit en resette hij zich naar 12.00h.
Bleek achteraf gewoon een te zwakke zekering te zijn (10 ipv 15 ampere)
Plaats reactie