Beste mensen van mg-r.nl,
Ik ben aant overwegen om een MG F te kopen.
Nou wil ik zelf natuurlijk liefst zoveel mogelijk PK's hebben dus is een VVC een voor de hand liggende keuze. Nou heb ik alleen gehoord dat er nogal vaker problemen voorkomen bij de VVC modelletjes??
Mijn vraag dus of een VVC motor minder betrouwbaar is dan de standaard 1.8i motor wat in een MG F ligt.
En in het geval dat een VVC motor minder betrouwbaar is, op welke punten hij minder betrouwbaar is?
Alvast bedankt
(P.S. sorry als deze vraag ergens al op het forum staat maar ik kon er niks over vinden)
Wesley
kiezen tussen 1.8i of VVC MG F, welke is betrouwbaarder?
Als er iets kapot gaat is het meestal de koppakking.. Het is bij elk Rover blok trouwens een beetje een heikel puntje meen ik..
Maar ik zou de VVC er zeker niet om laten.. Sterker nog, heb net m'n 1.4 blok omgeruild voor een 1.8vvc.. Dus...
Maar goed, er zijn mensen die je hier wat meer over kunnen vertellen..
Maar ik zou de VVC er zeker niet om laten.. Sterker nog, heb net m'n 1.4 blok omgeruild voor een 1.8vvc.. Dus...

Maar goed, er zijn mensen die je hier wat meer over kunnen vertellen..
- Striker
- MG-R Freak
- Berichten: 4729
- Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
- Woonplaats:
- Locatie: Dordrecht
De VVC is eigenlijk niet minder betrouwbaar dan de standaard 1.8. Wel is het zo dat de VVC een stuk meer vermogen levert en daardoor misschien wat meer warmte kan ontwikkelen dan een standaard 1.8, met als gevolg dat de koppakking (een zwak punt bij de MG-Rover modellen van voor 2000) het eerder begeeft.
Maar in de praktijk heeft de VVC hier volgens mij niet meer problemen mee dan een niet-VVC.
Als je de mogelijkheid hebt om een VVC te kopen, dan zou ik dit zeker doen. Het geeft toch net dat stukje extra in een MG F
.
Maar in de praktijk heeft de VVC hier volgens mij niet meer problemen mee dan een niet-VVC.
Als je de mogelijkheid hebt om een VVC te kopen, dan zou ik dit zeker doen. Het geeft toch net dat stukje extra in een MG F

Het maakt inderdaad niet zo uit of je een VVC of een 1,8i neemt. Het enige echte probleem van de MGF is de koppakking. De Rover modellen met dezelfde motor schijnen hier niet zoveel last te hebben.
MG heeft in de loop der jaren veel veranderingen aangebracht aan de motor (zoals een andere koppakking en een andere thermostaat (alleen op de TF). Op de volgende link kun je zien welke bouwjaren het meest last hebben van lekke koppakkingen en welke het minst:
http://www.shame.4mg.com/stats.html
Of een uitgebreidere versie:
http://www.shame.4mg.com/setup.html
Op deze site kun je precies lezen welke veranderingen wanneer zijn doorgevoerd:
http://www.mgfcar.de/vin/emgf_vin.htm#vin
Groeten,
Alex
MG heeft in de loop der jaren veel veranderingen aangebracht aan de motor (zoals een andere koppakking en een andere thermostaat (alleen op de TF). Op de volgende link kun je zien welke bouwjaren het meest last hebben van lekke koppakkingen en welke het minst:
http://www.shame.4mg.com/stats.html
Of een uitgebreidere versie:
http://www.shame.4mg.com/setup.html
Op deze site kun je precies lezen welke veranderingen wanneer zijn doorgevoerd:
http://www.mgfcar.de/vin/emgf_vin.htm#vin
Groeten,
Alex
Allemaal bedankt voor het helpen bij de aanschaf van een MG F voor mij!!
Ziehier mijn nieuwste aanwinst sinds 3 uurtjes!!
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6364
Ziehier mijn nieuwste aanwinst sinds 3 uurtjes!!
http://www.mg-r.nl/club/viewtopic.php?t=6364