radio in een 111
radio in een 111
hallo,
Wie heeft er ervaring om meer geluid in een rover 111 te krijgen ?
Voorin is er weinig ruimte voor een beetje boxen en achterin in de standaard plaats ook niet.
Wie heeft er een idee of ervaring hiermee ?
Wie heeft er ervaring om meer geluid in een rover 111 te krijgen ?
Voorin is er weinig ruimte voor een beetje boxen en achterin in de standaard plaats ook niet.
Wie heeft er een idee of ervaring hiermee ?
voorin een MDF ring maken met daarin 13cm speakers. achterin had ik in de hoedenplank 6x9 ovaaltjes en in de koffer een subwoofer.
op deze foto kan je de mdf ring met de speaker zien:
foto is klikbaar

ook bovenin de deur naast het ventilatierooster is de tweeter te zien.
op deze foto kan je de mdf ring met de speaker zien:
foto is klikbaar
ook bovenin de deur naast het ventilatierooster is de tweeter te zien.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
He, me 2 ook een pioneer en ook iets omhoog getilt. Maar de radio is helemaal niet zo lang, dus ik ging ervan uit dat het gewoon zou hoorde.
Speakers achterin is niet zo'n probleem, daar heb je een hele hoedenplank. Voorin gaat het niet zo makkelijk, sommige mensen hebben zelfs totaal nieuwe kaart-bakken gemaakt, om maar een beetje ruimte te creeren voor de speakers.
Ik heb wel een paar guides voor je gevonden:
voorspeakers
achterspeakers
Bij deze guides worden gewoon std maat speakers gebruikt, maar wel veel betere dan origineel.
Speakers achterin is niet zo'n probleem, daar heb je een hele hoedenplank. Voorin gaat het niet zo makkelijk, sommige mensen hebben zelfs totaal nieuwe kaart-bakken gemaakt, om maar een beetje ruimte te creeren voor de speakers.
Ik heb wel een paar guides voor je gevonden:
voorspeakers
achterspeakers
Bij deze guides worden gewoon std maat speakers gebruikt, maar wel veel betere dan origineel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Hmm mijn alpine radio past net voor mijn gevoel, had metname problemen om de iso kabel uit de weg te houden als je de unit erin schuift. Je kan bij de onderkant van het handschoenenkastje nog net bij de achterkant van de radio komen met wat moeite. Zo heb ik de kabels weg kunnen leiden als je de unit erin schuift.
Als we het toch over de radio hebben, mijn antenneplug (soort tulpstekker) past net in de radio? Het "piemeltje" van de antenne past gewoon net niet in de radio omdat deze te groot is. Zal dit aan de antennetulpstekker liggen of is alpine aan het afwijken?
Als we het toch over de radio hebben, mijn antenneplug (soort tulpstekker) past net in de radio? Het "piemeltje" van de antenne past gewoon net niet in de radio omdat deze te groot is. Zal dit aan de antennetulpstekker liggen of is alpine aan het afwijken?
je moet de radio inderdaad omhoog kantelen, een stuk achter de radio opening loopt een stalen balk van de carosserie die net een paar millimeter hoger is dan de onderkant van de radio-opening. weer zo'n lekkere snuggere rover oplossing

You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Ik heb voor en achter infinity kappa boxen erin zitten achter 6x9 voor 13cm meen ik, achterin ligt ook nog een sub van hetzelfde merk en een 4 kanaals versterker uit de kappa serie dit alles wordt aangestuurd door een JVC chameleon lx 330-r en gaat goed hard kan ik je vertellen.
dit alles in een metro waarin nu dus de linker voorspeaker het niet meer doet.
Zal zo ff foto maken!
dit alles in een metro waarin nu dus de linker voorspeaker het niet meer doet.
Zal zo ff foto maken!
Ik had ook precies hetzelfde bij mijn 114 GTa en GTi. Het is een onwijs gepruts om die radio er goed in te krijgen met die #$@% balk erachter. Vooral de Sony die ik in mijn GTa had was sowieso al aan de lange kant, dus dat viel niet mee.
Wat betreft speakers: Ik had in mijn GTa de hoedenplank van die ovale Sony Xplod speakers zitten en voorin alleen twee tweeters op de plek van de laffe standaard "austin" breedband deurspeakers van 2,5 watt of zo (zijn bij mijn 216GTi trouwens wel erg goed). Heb gewoon twee gaten in de hoedenplank geramd voor die ovaaltjes en de basweergave was echt perfect (klein autootje natuurlijk)
Een beetje een budget audiosysteem (heeft in totaal tegen de 200 eu gekost destijds), maar er kwam echt een beregoed geluid uit.
Wat betreft speakers: Ik had in mijn GTa de hoedenplank van die ovale Sony Xplod speakers zitten en voorin alleen twee tweeters op de plek van de laffe standaard "austin" breedband deurspeakers van 2,5 watt of zo (zijn bij mijn 216GTi trouwens wel erg goed). Heb gewoon twee gaten in de hoedenplank geramd voor die ovaaltjes en de basweergave was echt perfect (klein autootje natuurlijk)
Een beetje een budget audiosysteem (heeft in totaal tegen de 200 eu gekost destijds), maar er kwam echt een beregoed geluid uit.

Zelf dikke MDF houders bouwen voor je speakers in de deuren, wel je deuren meteen voorzien van zeer veel dempingmatten.
Bij het inbouwen van de radio had ik hetzelfde probleem: er loopt een dikke balk recht achter het dashboard, ik heb hier een stukje uitgezaagd zodat mijn radio er nu wel perfect inpast.
Mijn auto is voorzien van Next Generation 13cm composet voorin,
JBL speakers achterin, een Next Generation Subwoofer 10" aangestuurd door een Caliber Competition versterker met 375 watt RMS (1100 Max) met condensator ertussen. De Compo en achterspeakers worden aangestuurd door een Caliber met 4 * 70 watt RMS (4 * 225 max) en alles aangestuurd door een Pioneer DEH-MP8600 met hoog voltage uitgangen, geloof me dat dat goed klinkt!!! Mijn zelfgemaakte deurbakken met composet zijn overigens te koop (ziet er perfect uit) omdat ik een 16,5 cm Focal set in wil bouwen. Voor foto's kun je mailen..... barties@hetnet.nl
Bij het inbouwen van de radio had ik hetzelfde probleem: er loopt een dikke balk recht achter het dashboard, ik heb hier een stukje uitgezaagd zodat mijn radio er nu wel perfect inpast.
Mijn auto is voorzien van Next Generation 13cm composet voorin,
JBL speakers achterin, een Next Generation Subwoofer 10" aangestuurd door een Caliber Competition versterker met 375 watt RMS (1100 Max) met condensator ertussen. De Compo en achterspeakers worden aangestuurd door een Caliber met 4 * 70 watt RMS (4 * 225 max) en alles aangestuurd door een Pioneer DEH-MP8600 met hoog voltage uitgangen, geloof me dat dat goed klinkt!!! Mijn zelfgemaakte deurbakken met composet zijn overigens te koop (ziet er perfect uit) omdat ik een 16,5 cm Focal set in wil bouwen. Voor foto's kun je mailen..... barties@hetnet.nl