abs Rover 620 si maakt met starten en een paar keer daarna

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
peter 7

abs Rover 620 si maakt met starten en een paar keer daarna

Bericht door peter 7 »

Mijn Rover die ik nog niet zo lang heb, maakt na het starten een geluid of er iets op druk gebracht wordt. Dit herhaalt zich nog een paar keer. Ik voel dit ook in het rempedaal.
Vandaag ging na ongeveer 50 km het abs lampje branden. Na stilstand en de wagen weer gestart lampje uit voor ongeveer 40 km. Wat kan ik doen? om het euvel op te lossen?Het lampje gaat consequent uit na opnieuw starten en komt na ongeveer 50 km terug
mark_m

Bericht door mark_m »

kan een vacuum lek zijn of zoiets,maar aan het ABS systeem kan je helaas niks zelf doen,het staat zelfs niet eens in de haynes manual.

ik zou hem even bij de dealer afgooien,die kunnen hem uitlezen en kunnen dan zien wat er aan de hand is.

wel kan je kijken of je wielen voor zelfde maat als achter hebben,soms gooien mensen wel eens een grotere maat (diameter) velgen achter en dan kan het abs systeem moeilijk doen omdat de voorwielen sneller draaien dan de achterwielen
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

wel kan je kijken of je wielen voor zelfde maat als achter hebben,soms gooien mensen wel eens een grotere maat (diameter) velgen achter en dan kan het abs systeem moeilijk doen omdat de voorwielen sneller draaien dan de achterwielen
mmmmm....

Mijn Toledo heeft voor 205/50-16 en achter 215/55-16, maar gelukkig nergens last van....
kip

Bericht door kip »

hoi,
Ik wil je niet bang maken maar waarschijnlijk is je ABS-pomp versleten. dat wil nog niet meteen zeggen dat je in het geheel geen abs meer hebt maar het systeem levert je niet meer de gevraagde maximale abs-assistentie. je kan op een stil weggetje bij 50 of 60 km/u eens vol op de rem gaan staan. gaat je abs dan ingrijpen? (trillen v h stuur en wielen) zoniet dan zal ook die lamp gaan branden.
Het diagnostisch systeem van jouw rover komt eigenlijk van Honda en liegt nooit! Er is iets mis met je ABS. Als het de pomp is wordt dat een erg dure reparatie helaas.
Ik heb 1x dat lampje kort zien branden....daarna nooit meer. Maar ik weet dat binnen 2 jaar die revisatie er bij mij ook aan zit te komen....
greetz
kip
kip

Bericht door kip »

ik heb nog een bug ontdekt, misschien heb jij daar last van.
Als je de motorkap opendoet dan zie je links boven bij de zekeringkast wat kabels lopen.
Afbeelding
Afbeelding

De kabel met connector op de foto is van je ABS!
Deze lag bij mij ONDERLANGS de grote kabelboom en was daarmee in de verdrukking. De ABS kabel is maar een klein 2-aderig kabeltje en erg gevoelig voor breuken. Zo vlak langs de motorkap kan wel eens wat in de verdrukking zitten. Kijk eens of die kabel en connector bij jouw vrij liggen en niet beschadigd zijn en of de conector goed vast zit.
Heel misschien is hiermee je probleem van die brandende ABSlamp opgelost?
Greetz
Kip
peter 7

Bericht door peter 7 »

Bedsankt voor de tip, erg duidelijk met die foto's zo. Ik ga het meteen controleren. Het resultaat laat ik horen.
Plaats reactie