kachelventilator werkt alleen op standje 3?

111 114 Metro Mini
mr x

kachelventilator werkt alleen op standje 3?

Bericht door mr x »

hallo allemaal,

ik heb gisteren net een metro 114 GTI gekocht maar na 1 dag ben ik er pas achter gekomen dat alleen de kachelventilator het niet op stand 1 en 2 doet .
wie weet wat het is en of het makkelijk te maken is.

alvast bedankt
Beko

Re: kachelventilator werkt alleen op standje 3?

Bericht door Beko »

Die andere standen zullen het ook wel doen maar bij de 114 merk je er bijna niks van in stand 1 en 2.
Dit is mijn ervaring en als dit niet klopt moet ik mijn systeempje ook maar ff nakijken ;)

Groet
Beko
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ik heb dit probleem eigenlijk nog niet eerder gehoord bij een 100, maar ik neem aan dat het wel hetzelfde idee is als bij de 200/400 reeks: lees hier.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Heb dit ook gehad met mijn 100-serie! Vervangen stelt niets voor bij een 100-serie!
Bij je linkerventilatie gat in je motorkap zit de ventilatiemotor, rechtsdaarvor zie je een klein kapje zitten. Hier onder zit die weerstand....
Vervangen en klaar... 10min werk (van mij zat wel gepopnageld) Even uitboren en de volgende vast zetten met boutje en moertje! :P

Even plaatje van mijn oude blokje opgezocht!
Bij de pijl kan je je weerstand vinden...

Afbeelding
Laatst gewijzigd door MoRaX op zo okt 30, 2005 11:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Trevor

Bericht door Trevor »

En mischien past ook hier de weerstand van een 200 MK2 in. Zoals al in een ander topic geschreven, in grotere getale op de sloop te vinden dan andere rover modellen.

Ff met een wat kracht het dashboardkastje eruitdrukken ('t is toch een sloopwagen) en je kunt de weerstand er zo uitschroeven.
Trevor

Bericht door Trevor »

Bij je linkerventilatie gat in je motorkap zit de ventilatiemotor, rechtsdaarvor zie je een klein kapje zitten.
Oh, mischien gaat mijn suggestie uit mijn vorige post dan toch niet werken. Sorry.
mr x

Bericht door mr x »

:D :D :D

hartstikke bedankt allemaal!!!!!!!!!!

alleen het lijkt wel of dat weerstandje op het frame zit vastgelast :?

ik weet nu in ieder geval waar ik zoeken moest,
wat blijkt nu het geval te zijn, de contactdraadjes op het weerstandje waren helemaal weggeroest behalve de 3e zat nog vast,
ga nu eerst proberen om de andere 2 weer vast te solderen en hopen dat ie het dan wel doet in standje 1 en 2
mr x

Bericht door mr x »

waar kan ik zo'n dingetje kopen,
ik dacht hem nog te kunnen maken,
maar das niet gelukt.
ik heb hem inmiddels al wel los gekregen, dat viel nog best mee!!

zou ik hem bij uniparts of bij de brezan of zo kunnen bestellen?
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

sloop...??? Of 1tje bestellen bij jouke! (118GTR) (haha)

Jouk
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
mr x

Bericht door mr x »

ik ben tot nu toe 2 tegen gekomen op de sloop.
maar helaas met het zelfde probleem (kapot)

oke, ik zal jouke ff een mailtje sturen, bedankt! :D
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Da's geinig! Ik had precies hetzelfde met mijn 114GTa. Volgens mij is dit een probleem dat bij alle 100's op een gegeven moment voorkomt. De weestand zit nl. nogal beroerd gemonteerd in de "open lucht" met een lullig "dakje" eroverheen.
Die van mij was compleet doorgeroest (dat heb je met dat natte klimaat hier) en hij zit met popnagels vast, dus dat was best een gepruts om hem op een mooie manier te vervangen.

Je kunt een nieuwe weestand krijgen bij de dealer (ik dacht rond de 25 euri, naaiend duur dus voor zo'n klein, simpel prutdingetje :( ). Heb ik uiteindelijk ook maar gedaan, want op de sloop waren ze ook allemaal doorgebrand of niet los te krijgen zonder ze helemaal te slopen. Suc6.
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Sorry voor de dubbelpost en offtopic, maar ik zag dat fotootje van Morax...

<dubbelpost> <offtopic>

Heb jij nou een openluchtfiltertje op je 111 zitten, Morax?

Heb ik destijds ook bij mijn 114GTa (met carburateur) geprobeerd, maar dat ding reed vervolgens nauwelijks meer (ook niet na afstellen van het mengsel). Hij liep wel maar klonk als een soort verkouden os "Mooooo" :mrgreen: en hield gigantisch in op de een of andere manier...

Dat afstelschroefje op die carb doet trouwens wonderen. Bij de keuring draaiden ze hem steeds dicht ivm teveel CO, maar dan reed 'ie als een natte krant. Opendraaien en gaaan!

</dubbelpost> </offtopic>
mr x

Bericht door mr x »

hoi pipmastah,

ik heb ook op mijn 114 gti een open luchtfilter zitten van GREEN .
als je er een open luchtfilter opzet moet je de computer volgens mij ook eerst resetten. daarna zal hij zich aanpassen. :? d8 ik?
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Jouw Mpi Gti is een heel andere beestje dan een carb GTa. Om te beginnen heeft een carb geen computer.

Je kunt overgens je ecu niet resetten, hoogstens je stappenmotor. Bovendien past de ECU zich constant aan aan de omstandigheden, dus een luchtfiltertje op een k-serie blok met een ecu, zou nooit een probleem mogen geven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Pipmastah216GTi

Bericht door Pipmastah216GTi »

Idd, ik had ook op mijn GTi MPI een openluchtfilter. Dat werkte prima en klonk als een V6 :bangin:

Alleen op die GTa met carb werkte het voor geen meter, dus ik vroeg me af MoRaX dat geregeld had met z'n 111 (met zo te zien op de foto ook een carb.), zonder zoals ik nauwelijk meer vooruit te komen :)
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Mjah... gewoon plug & play??? Werkte prima op mijn 1100CC volglas klonk het prima in combinatie met mijn motor-uitlaat!
Het enig vreemde was, dat je bij b.v. half-gas de lucht echt langs de gasmondjes horen stromen! Wat een soort van slurpend/zuigend geluid maakte!
Wel erg leuk geluid... :P
Heb er ergens nog een filmpje van! :P
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Plaats reactie