kachelventilator werkt alleen op standje 3?
kachelventilator werkt alleen op standje 3?
hallo allemaal,
ik heb gisteren net een metro 114 GTI gekocht maar na 1 dag ben ik er pas achter gekomen dat alleen de kachelventilator het niet op stand 1 en 2 doet .
wie weet wat het is en of het makkelijk te maken is.
alvast bedankt
ik heb gisteren net een metro 114 GTI gekocht maar na 1 dag ben ik er pas achter gekomen dat alleen de kachelventilator het niet op stand 1 en 2 doet .
wie weet wat het is en of het makkelijk te maken is.
alvast bedankt
Re: kachelventilator werkt alleen op standje 3?
Die andere standen zullen het ook wel doen maar bij de 114 merk je er bijna niks van in stand 1 en 2.
Dit is mijn ervaring en als dit niet klopt moet ik mijn systeempje ook maar ff nakijken
Groet
Beko
Dit is mijn ervaring en als dit niet klopt moet ik mijn systeempje ook maar ff nakijken

Groet
Beko
Heb dit ook gehad met mijn 100-serie! Vervangen stelt niets voor bij een 100-serie!
Bij je linkerventilatie gat in je motorkap zit de ventilatiemotor, rechtsdaarvor zie je een klein kapje zitten. Hier onder zit die weerstand....
Vervangen en klaar... 10min werk (van mij zat wel gepopnageld) Even uitboren en de volgende vast zetten met boutje en moertje! :P
Even plaatje van mijn oude blokje opgezocht!
Bij de pijl kan je je weerstand vinden...

Bij je linkerventilatie gat in je motorkap zit de ventilatiemotor, rechtsdaarvor zie je een klein kapje zitten. Hier onder zit die weerstand....
Vervangen en klaar... 10min werk (van mij zat wel gepopnageld) Even uitboren en de volgende vast zetten met boutje en moertje! :P
Even plaatje van mijn oude blokje opgezocht!
Bij de pijl kan je je weerstand vinden...

Laatst gewijzigd door MoRaX op zo okt 30, 2005 11:19 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr

hartstikke bedankt allemaal!!!!!!!!!!
alleen het lijkt wel of dat weerstandje op het frame zit vastgelast

ik weet nu in ieder geval waar ik zoeken moest,
wat blijkt nu het geval te zijn, de contactdraadjes op het weerstandje waren helemaal weggeroest behalve de 3e zat nog vast,
ga nu eerst proberen om de andere 2 weer vast te solderen en hopen dat ie het dan wel doet in standje 1 en 2
Da's geinig! Ik had precies hetzelfde met mijn 114GTa. Volgens mij is dit een probleem dat bij alle 100's op een gegeven moment voorkomt. De weestand zit nl. nogal beroerd gemonteerd in de "open lucht" met een lullig "dakje" eroverheen.
Die van mij was compleet doorgeroest (dat heb je met dat natte klimaat hier) en hij zit met popnagels vast, dus dat was best een gepruts om hem op een mooie manier te vervangen.
Je kunt een nieuwe weestand krijgen bij de dealer (ik dacht rond de 25 euri, naaiend duur dus voor zo'n klein, simpel prutdingetje
). Heb ik uiteindelijk ook maar gedaan, want op de sloop waren ze ook allemaal doorgebrand of niet los te krijgen zonder ze helemaal te slopen. Suc6.
Die van mij was compleet doorgeroest (dat heb je met dat natte klimaat hier) en hij zit met popnagels vast, dus dat was best een gepruts om hem op een mooie manier te vervangen.
Je kunt een nieuwe weestand krijgen bij de dealer (ik dacht rond de 25 euri, naaiend duur dus voor zo'n klein, simpel prutdingetje

Sorry voor de dubbelpost en offtopic, maar ik zag dat fotootje van Morax...
<dubbelpost> <offtopic>
Heb jij nou een openluchtfiltertje op je 111 zitten, Morax?
Heb ik destijds ook bij mijn 114GTa (met carburateur) geprobeerd, maar dat ding reed vervolgens nauwelijks meer (ook niet na afstellen van het mengsel). Hij liep wel maar klonk als een soort verkouden os "Mooooo"
en hield gigantisch in op de een of andere manier...
Dat afstelschroefje op die carb doet trouwens wonderen. Bij de keuring draaiden ze hem steeds dicht ivm teveel CO, maar dan reed 'ie als een natte krant. Opendraaien en gaaan!
</dubbelpost> </offtopic>
<dubbelpost> <offtopic>
Heb jij nou een openluchtfiltertje op je 111 zitten, Morax?
Heb ik destijds ook bij mijn 114GTa (met carburateur) geprobeerd, maar dat ding reed vervolgens nauwelijks meer (ook niet na afstellen van het mengsel). Hij liep wel maar klonk als een soort verkouden os "Mooooo"

Dat afstelschroefje op die carb doet trouwens wonderen. Bij de keuring draaiden ze hem steeds dicht ivm teveel CO, maar dan reed 'ie als een natte krant. Opendraaien en gaaan!
</dubbelpost> </offtopic>
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Jouw Mpi Gti is een heel andere beestje dan een carb GTa. Om te beginnen heeft een carb geen computer.
Je kunt overgens je ecu niet resetten, hoogstens je stappenmotor. Bovendien past de ECU zich constant aan aan de omstandigheden, dus een luchtfiltertje op een k-serie blok met een ecu, zou nooit een probleem mogen geven.
Je kunt overgens je ecu niet resetten, hoogstens je stappenmotor. Bovendien past de ECU zich constant aan aan de omstandigheden, dus een luchtfiltertje op een k-serie blok met een ecu, zou nooit een probleem mogen geven.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Mjah... gewoon plug & play??? Werkte prima op mijn 1100CC volglas klonk het prima in combinatie met mijn motor-uitlaat!
Het enig vreemde was, dat je bij b.v. half-gas de lucht echt langs de gasmondjes horen stromen! Wat een soort van slurpend/zuigend geluid maakte!
Wel erg leuk geluid... :P
Heb er ergens nog een filmpje van! :P
Het enig vreemde was, dat je bij b.v. half-gas de lucht echt langs de gasmondjes horen stromen! Wat een soort van slurpend/zuigend geluid maakte!
Wel erg leuk geluid... :P
Heb er ergens nog een filmpje van! :P
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks