Rover 200 vs 25
Rover 200 vs 25
Zou het kunnen dat een rover 25 (103 kp 1400cc) trager zou zijn als een rover 214 van 1998 (103 kp 1400cc)? Dus eigenlijk dat de nieuwere motor trager zou zijn als de oudere?
Iemand heeft dit mij gezegd maar geloof dit eigenlijk niet echt.
Hebben jullie dit al gemerkt of gehoord?
Bedankt
Groeten
Bedankt
Groeten
Re: Rover 200 vs 25
Echt weer zo'n kroeg verhaal.frederik1 schreef:Zou het kunnen dat een rover 25 (103 kp 1400cc) trager zou zijn als een rover 214 van 1998 (103 kp 1400cc)? Dus eigenlijk dat de nieuwere motor trager zou zijn als de oudere?
Bedankt
Groeten
Als je een auto goed inrijdt scheelt dat al 10%
Bam.
Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Ik heb ooit zoiets gehoord aangaande de 214 si en de zr 105. Beide hetzelfde blok, maar aangezien de 214 si ouder is dan de zr 105 (of de 25 variant met 1.4) zijn de emissie normen anders en dus is er iets meer vermogen bij de oude.
Als je bijvoorbeeld de zr 105 wilt chip tunen is dat niet dezelfde chip als bij een 214.
Ik zeg dus niet dat het waar is, maar dat het wel zou kunnen....
Als je bijvoorbeeld de zr 105 wilt chip tunen is dat niet dezelfde chip als bij een 214.
Ik zeg dus niet dat het waar is, maar dat het wel zou kunnen....
Ik geef BAM gelijk.
Waarom da onderzoek gedoe altijd.
Geenauto is gelijk, de ene rijd als een bompa en schakelt als hem 45 rijd al naar zijn 4de vitesse, en de andere rijd in de derde door tot 120 en meer.
Twee auto's met de volledig dezelfde moteur, reageren nooit hetzelfde.
Een zr105 kan veel sneller zijn dan bv een 216 ofzo, enkel al het rijgedrag en het ingereden vermogen.
Daar kanje over blijven discusieren.
Waarom da onderzoek gedoe altijd.
Geenauto is gelijk, de ene rijd als een bompa en schakelt als hem 45 rijd al naar zijn 4de vitesse, en de andere rijd in de derde door tot 120 en meer.
Twee auto's met de volledig dezelfde moteur, reageren nooit hetzelfde.
Een zr105 kan veel sneller zijn dan bv een 216 ofzo, enkel al het rijgedrag en het ingereden vermogen.
Daar kanje over blijven discusieren.
-
- Moderator
- Contacteer:
Ook ik sta volledig achter Bam en HoRiZoN.
Kroeg verhaal van mensen die maar wat willen zeggen.
Zoals Horizon al schreef is dat 2 auto's van het zelfde bouwjaar na een paar jaar al wat betreft prestaties van elkaar verschillen.
Luie auto en goed ingereden auto ....
Als je 2 dezelfde auto's neemt waarvan je bij een wat isolatie weghaalt ... dan lijkt de ene met minder isolatie sneller.
Dat doet geluid met je hersenen.
en zo zijn er nog tigduzend voorbeelden van dingen die ervoor zorgen dat iets "lijkt".
Zet ze op een rollerbank en je weet het echt.
en zolang ze niet na elkaar op de rollerbank zijn gezet dan kan er ook niet zo over ge-O.H. worden, want men weet dan niet waarover men het heeft.
Zo simpel is 't
Kroeg verhaal van mensen die maar wat willen zeggen.
Zoals Horizon al schreef is dat 2 auto's van het zelfde bouwjaar na een paar jaar al wat betreft prestaties van elkaar verschillen.
Luie auto en goed ingereden auto ....
Als je 2 dezelfde auto's neemt waarvan je bij een wat isolatie weghaalt ... dan lijkt de ene met minder isolatie sneller.
Dat doet geluid met je hersenen.
en zo zijn er nog tigduzend voorbeelden van dingen die ervoor zorgen dat iets "lijkt".
Zet ze op een rollerbank en je weet het echt.
en zolang ze niet na elkaar op de rollerbank zijn gezet dan kan er ook niet zo over ge-O.H. worden, want men weet dan niet waarover men het heeft.
Zo simpel is 't

You can go fast ... but I can go anywhere.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Komt nou niemand op het idee dat een Rover 25 wel eens zwaarder zou kunnen zijn. Vanwege de std luxere uitvoering , het extra tuppenware, en veiligheids meuk?
Bij elkaar toch ruim 50 kilo, en dat maakt gewoon echt uit.
Bij elkaar toch ruim 50 kilo, en dat maakt gewoon echt uit.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!