Witten Teller Platen

Technische informatie over MG's en Rovers.
Plaats reactie
DannyRover200

Witten Teller Platen

Bericht door DannyRover200 »

Heyyy

Ik heb van die witten teller platen in me rover 200 gemonteerd maar nu
werken me benzine meter en temp meter niet meer :?
Ik moest wel die wijzers er af halen om het die platen tevervangen heb ze er terug in geduwt maar werken nu niet meer
Heb iemand een idee wat dit zou kunnen zijn ????

Vind het erg vervelend om niet teweten hoeveel benzine ik nog heb!!?? :?

Hoor het graag
Groetjes Danny
Lukas

Bericht door Lukas »

Had je het asje van de wijzers er uitgetrokken of alleen het wijzertje?

Bij het eerste ben je de sjaak en moet je je tellerbak eruit halen. Je moet dan namelijk om/aan het asje het veertje* weer bevestigen. Ding weer in elkaar zetten maar wacht met je benzine wijzertje. Bouw de zooi weer in, tank je auto vol en zet het wijzertje er weer op als je contact aanstaat. Je weet nu tenslotte dat vol ook echt vol is.

Zo heb ik het tenminste gedaan met mn 111 (en daar werken de wijzertjes perfect ;)
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Het kan ook zijn dat je de wijzers iets te strak hebt aangedrukt. Iets terugtrekken en de wijzer een beetje "helpen" met bewegen wil nog weleens helpen.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
DannyRover200

heyy

Lukas:
ja ik had het met asje en al in me handen dus zal wel kijken maar er moet dus een veertje achter de teller plaat zitten ?????? :?
ik moet dus de meter er helemaal uit halen dat ik dat ding in me handen heb en dan moet zoeken naar een veertje oke zal kijken zit dat veertje los ??
want dan heb ik wel een probleem
en tis echt een klein .... asje maar zal ff kijken
maar tnx voor de tip met tanken en zo
hoor het wel

Striker:
ja ze zaten ook eerst testrak maar als ik ze dan iets losser trek heb ik ze gelijk weer in me had :?

Tnx alvast mensen

groetjes Danny
Lukas

Bericht door Lukas »

DannyRover200 schreef:heyy

Lukas:
ja ik had het met asje en al in me handen dus zal wel kijken maar er moet dus een veertje achter de teller plaat zitten ?????? :?
ik moet dus de meter er helemaal uit halen dat ik dat ding in me handen heb en dan moet zoeken naar een veertje oke zal kijken zit dat veertje los ??
want dan heb ik wel een probleem
en tis echt een klein .... asje maar zal ff kijken
maar tnx voor de tip met tanken en zo
hoor het wel
Nou je zal even moeten kijken want ik weet niet waar je allemaal bij kan van de tellerplaat kant, anders moet het hele mechanisme eruit ben ik bang (eerst de tellerbak en dan de tellers zelf)

Het principe van de teller is als volgt: het asje gaat strak door een klein "dingetje" (plastic) dit "dingetje" heeft een haakje, dit haakje haak je achter een veertje oid. Het veertje beweegt en trekt aan het haakje, omdat het haakje strak om het asje heen zit draait het asje en dus je wijzer.

Ik denk dat het "dingetje" bij jouw niet meer om het asje heen zit omdat je het asje los in je handen hebt gehad. Het is echt een geklooi om hem goed te krijgen.
Nog een laatste tip: ik dacht aanvankelijk dat mn benzine meter niet werkte maar de teller is heel traag en heeft zeker 2minuten nodig om op de juiste waarde te staan.

Ik moet overigens wel zeggen, zo is het bij de tellers in mn R100, ik kan me haast niet voorstellen dat het bij een R200 anders werkt.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Bij de tellers van de mk3 200 heb ik ook de wijzer met asje en al eruit getrokken en daarna weer terug kunnen plaatsen (ging ook niet echt soepel, maar ik hoefde niet de hele unit open te maken).
Afbeelding

DannyRover200

Lukas:
heyy ja ik heb die hele unit er uit gehaald dus had alles in me handen
heb dat mechanisme ook los gehaald en zag daar geen veertje haakje of iets dergelijks in zat.
Het asje van de teller is gewoon een asje met een schuin kantje
er zit geen oog of iets aan het lijkt meer op een soort magnetisch veld of zo waar het asje in gaat vind het echt raar :?
ja ik had getankt en hem er in gedaan maar dan zit die steeds scheef of tussen een asje en plastic ding in :?

Striker:
ahha jij heb ook witte tellers er in gezet ?
ik had gewoon alles er afgehaald dat ik dus de hele unit vast heb
dan heb ik de wijzers er uit gehaald en de teller platen verwisseld
de kilometer en toeren tellers gingen wel simpel (paar keer aanpassen)
maar de bezine en temp krijg ik niet goed
het lijkt wel of ik asje op een asje duw
steek dus dat asje van die wijzer door een plastic tutje zeg maar wat uitsteekt en dan zit ik op een asje lijkt het op en als ik harder duw zit ik er naast en zit die scheef echt vaag :?
hoe dee jij het dan ??
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik heb de wijzers van km- en toerenteller losgetrokken (incl. asje). De wijzers van benzine- en temperatuurmeter heb ik laten zitten. Ik heb de witte tellerbladen daarvan aan de zijkant opengeknipt, zodat ik ze om de wijzers kon schuiven (dat valt bij die meters nl. toch niet op).
Afbeelding

DannyRover200

heyy

zo dat had wel een heel veel ellende gescheeld
had ik daar nou ook maar aan gedacht :?
beetje jammer maar ja
zo snugger was ik dus niet hahaha
maar helaas heb ik die ....... dingen er wel uitgetrokken
en de rover dealer heb ik ook gevraagd maar die wist het niet zo 1,2,3
hij dacht dat er misschien iets achter stuk was maarja
in iedere geval bedankt voor het advies

groetjes Danny