Roest

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
sandw001

Roest

Bericht door sandw001 »

Wat doen jullie met roest? Mijn wielkasten achter zijn al gelast en gespoten maar ik heb de volgende plekken die ik zelf wil aanpakken:
-Dak achter --> geen gaten, wel roest over een lengte van 1 meter
-voorspatbord/kriksteun --> nog geen gat maar redelijk serieuze roest
-plekje onder tankdop
-leiding van tankdop naar tank (ligt bloot in wielkast)
-roest op motorsteun

Mijn geplande aanpak is eerst schuren tot blank metaal, ontvetten met wasbenzine en dan tectyl uit spuitbus.

Ik vraag me af of deze behandeling lang dekkend is...
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

Roest is uit eindelijk de boosdoener geweest dat mijn 100-serie nu op het jouke-100serie-kerkhof ligt!
Zal een kwestie van kaal maken worden en kijken of er nog iets onder zit wat op metaal lijkt. En ander stukken inlassen?
Dan je vulbuis van je tankdop bloot ligt is naar mijn mening iets wat alle 100-series hebben. Had die van mij ook, en kon mijn 100 ook nooit helemaa vol-tanken tot aan de vuldop, wan ander pist hij het meteen weer uit omdat er in de loop van de jaren een gaatje (ergens) was ingekomen... succes verder!!!
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

dat van die vulslang klopt idd, maar dat is ontluchting, er zitten een stuk of 3 extra slangetjes vanaf de bovenkant van de vulslang.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
sandw001

Bericht door sandw001 »

Als de roest alleen oppervlakkig is, en ik ga er van uit dat ik niets hoef te lassen, is de aanpak die ik voorstel voldoende (schuren, wasbenzine, tectyl?).

ik heb namelijk ook wat over roestomvormer gelezen, maar het is mij niet duidelijk wat dat spul doet en waarom je het moet doen...

grtz Gilles

PS wel ideaal trouwens dat er zo snel reacties komen als je een topic plaatst!
tuune

Bericht door tuune »

Wat zijn ongeveer de kosten van een nieuw spatbord in lassen?? Bij mijn achter zijn ze ook flink aant roeste.
sandw001

Bericht door sandw001 »

Het is gedaan voor dat ik de auto kocht, maar de monteur had het over 450 euro inc spuiten voor beide kanten.
Roverforever
MG-R Freak

Bericht door Roverforever »

sandw001 schreef:Als de roest alleen oppervlakkig is, en ik ga er van uit dat ik niets hoef te lassen, is de aanpak die ik voorstel voldoende (schuren, wasbenzine, tectyl?).

ik heb namelijk ook wat over roestomvormer gelezen, maar het is mij niet duidelijk wat dat spul doet en waarom je het moet doen...

grtz Gilles

PS wel ideaal trouwens dat er zo snel reacties komen als je een topic plaatst!
roestomvorme zou ik niet toepassen,gewoon nieuwe stukken inlassen.
VandenPlas
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door VandenPlas »

Voor oppervlakkige roest kun je best een 'roest-omvormer' gebruiken. Als de roest van binnenuit komt en zich aan de oppervlakte manifesteerd is het meestal te laat en helpt dit middel ook niet meer.
Ik heb zelf hele goeie ervaringen met 'Fertan'. Dit goedje komt uit de scheeps-industrie en wordt ook al jaren in de oldtimer-scene gebruikt. Is verkrijgbaar op de meeste oldtimer-beurzen of bij 'Imparts' in Arnhem (event. per postorder).
Nogmaals als een body-deel volkomen is doorgeroest is de enige remedie vers metaal inlassen of compleet vervangen.

btw; Bij diverse auto-shops of Halfords zijn ook potjes roestomvormer van Novorox e.d. te koop. Deze helpen maar heel tijdelijk. En zijn eigenlijk weggegooid geld.

http://www.fertan.de/fertan.com/nl/index.html

http://www.imparts.nl/fertan/index2.html
Afbeelding

Rover 75 MK1 Connoisseur (2001) , Austin 1100 Glider (1969), MG B GT MK1 (1967)

MvG. Jeroen
sandw001

Bericht door sandw001 »

Dit weekend heb ik een flesje fertan gekocht, ben heel benieuwd naar de werking!

grtz Gilles
Plaats reactie