Koppeling en druklager vervangen rover 25 - 2.0 diesel
Koppeling en druklager vervangen rover 25 - 2.0 diesel
Ik heb zo'n vermoeden dat mijn druklager aan vervanging toe is en misschien ook de koppeling, maar ben beniewd of iemand hier ook ervaring mee heeft of dit makkelijk te doen is of ontzettend veel werk is. En als t bij de dealer wordt gedaan wat kost dat ongeveer?
Ik vermoed dat de kit van de koppeling een 190 a 200€ is, heb deze zelf al vervangen. Het is wel redelijk veel werk. Je moet ook zien dat je een fos hebt of brug om je wagen over te rijden. De wielen moeten eraf + assen, de versnellingsbak moet eraf, koppeling moet eraf en nieuwe erop, hiervoor is wel een centreerder nodig, met dit gereedschap moet je je koppeling centreren omdat de as van de versnellingsbak in het midden komt. Hoop dat je hiermee meer info hebt
groeten
groeten
Uhm je auto heeft hoeveel kilometers gemaakt? mijn rover van 1998 heeft nog steeds geen nieuwe koppelingsplaten of lager ed nodig. Is dit echt het probleem en waarom zou je die moeten vervangen? Als je in de werkplaats manual kijkt hoef je in ieder geval niet heel je auto te demonteren, maar dan nog.... nu al vervangen?
Mijn teller staat nu op 162000 km. Mijn probleem is dat mijn koppeling soms niet wil ontkoppelen. Vooral bij filerijden als ik in de 1 rijdt en dan weer wil optrekken wil ie daarna niet meer uit de 1. Moet dan eerst een paar keer op de koppelingspedaal stampen en de motor uit en aan zetten en daarna is er niets meer aan de hand. Daarom denk ik zelf aan t druklager. Of kan t misschien iets anders zijn? Suggesties? Ps: De koppelingskabel is al vervangen.
Ben even bij de rover dealer in leeuwarden geweest om te vragen wat t zou kunnen zijn en die denken dat er iets los ligt bij de koppeling of dat de koppeling soms blijft plakken. Al met al koppeling zou vervangen moeten worden inclusief drukgroep en druklager. Kosten vielen me voor een dealer enigszins mee. 550euro all in. Heb even verder rondgebeld en kon bij een onafhankelijk autobedrijf een koppelingset krijgen voor 195 euro van t merk Quantin Hezel of zoiets? Mensen die dit merk kennen? En dan komen er naar hun schatting nog 5 uurtjes werkplaatstarief bij a 37,50 dus dan kom je all in op een kleine 400. Denk dus dat ik hier voor ga aangezien ze me 1 jaar garantie geven op geleverd werk.
Koppeling en druklager+drukgroep is inmiddels vervangen. En t was geen overbodige luxe zei de monteur tegen mij. Ik heb de koppelingsplaten en druklager gezien die er uit zijn gekomen en dat zag er niet echt goed uit. 1 koppelingsveer zat helemaal los en er was een stuk metaal omhoog gekrult op de koppleingsplaat. Ook het druklager ging erg stroef. Na de reparatie geen problemen meer gehad gelukkig.
Eh, tja, dat kan hoor, geld spenderen en geen oplossing....
Mijn oom had een mondeo v6 automaat en die bokte na het opschakelen na langer rijden (automaat schakelt op en ontkoppelt/koppelt nog een keer heel snel wat voor een extra schok zorgt).
Na een hoop gedoe met de dealer (waaronder hele versnellingsbak vervangen voor 4000 gulden!) heeft ie maar een nieuwe auto gekocht.
Vet centen kwijt dus en toe was het nog niet opgelost.
Blij dat het bij jou dus wel allemaal goed gekomen is...
ps: toen heeft me oom weer een mondeo v6 automaat genomen
Mijn oom had een mondeo v6 automaat en die bokte na het opschakelen na langer rijden (automaat schakelt op en ontkoppelt/koppelt nog een keer heel snel wat voor een extra schok zorgt).
Na een hoop gedoe met de dealer (waaronder hele versnellingsbak vervangen voor 4000 gulden!) heeft ie maar een nieuwe auto gekocht.
Vet centen kwijt dus en toe was het nog niet opgelost.
Blij dat het bij jou dus wel allemaal goed gekomen is...
ps: toen heeft me oom weer een mondeo v6 automaat genomen
