Neon binnen

214 216 218 220 25
Plaats reactie
ZwauperT

Neon binnen

Bericht door ZwauperT »

Ik wil graag neon in de auto plaatsen. Dit wil ik doen bij de voeteneinden van bestuurder en bijrijder, in het vakje van het middelconsole en onder de twee stoelen.
Als ik de verlichting aan doe wil ik graag dat de neonverlichting ook aan springt. Voor de aansluiting heb ik 12V nodig en een aansluiting aan de massa van de auto. Nu is mijn vraag hoe en waar ik die aansluitingen kan maken? Zijn er hiervoor elektrische schema's o.i.d. beschikbaar.
Ik hoor het graag allemaal.

En kan ik trouwens de deurpanelen gewoon verwijderen door enkel de 2 bouten erin los te draaien? Ik moet namelijke de stootstrip er uit kunnen drukken en ik wil er wat meer decibel aan geluid in gooien door nieuwe speakers.

Bij voorbaat dank,

Den ZwauperT
speedfreax

Bericht door speedfreax »

stroom kan je van je aanstekeraansluiting halen. dat is natuurlijk 12 volt. Daar vind je zowel een rode (plus) en een zwarte (massa) draad. de verlichting van de aansteker gaat alleen aan als je lampen branden, dus dat euvel is gelijk opgelost.
HoRiZoN

Bericht door HoRiZoN »

ik was dit ookvan plan, maar wil de neon ook kunnen aanzetten als de lampen nie aan zijn,dus afzonderlijk meteen schakelaar.
waar in dit geval best stroom vanaf nemen?
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Afbeelding
zo iets????

dat heb ik dan ;)

Maar gewoon rechtstreeks van je accu heb ik ut afgehaald en schakelaars aan het dashboard gemaakt
1 voor de interieur neon en 1 voor de buitenkant
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik heb de neon binnen gewoon aangesloten met een stekkertje die je in de sigaretten-aansteker-stopcontact (jaja scrabble) kan duwen en die strobes ook via de + en - van de sigarettenaansteker + een knopje in t dashbord 8)
( enige nadeel is dat als je de strobes aanzet, dan flitsen de neonbuisjes ook n klein beetje mee :mrgreen: mjah is wel goed mee te leven )
ZwauperT

Bericht door ZwauperT »

Ik snap wel dat je hem op de + en - moet aansluiten, maar hoe kun je dit bij de aansteker doen zodat de bedrading meteen naar achter toe kan worden weggevoerd zonder dat je het ziet.

PS: Ik ben niet in het bezit van een cd-rom of gebruikershandleiding o.i.d. van de rover 200. Dus het kan goed zijn dat de informatie hierover allemaal gedocumenteerd is maar ik het niet heb. Als die documentatie bestaat zou iemand mij daaraan kunnen helpen of willen vertellen hoe ik er aan kan komen.
Alvast bedankt, fanaten :lol:
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

als je n beetje handig bent kan je via de passagiersstoel zo aan de achterkant van je middenconsole komen, en dan kom je die draadjes vanzelf tegen, en als dat niet lukt, kan je altijd je middenconsole losschroeven... en evt overige stukken aan kabel, kan je rustig achter je midenconsole kwijt , tenminste zo heb ik dat gedaan (oja en neem rustig je tijd...)
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Ik zou gewoon recht streeks van uit je accu gaan zekering dr tussen bij de +
bij de kopp pedaal etc zitten genoeg gaten waar je de carrosserie binnen kan komen
ZwauperT

Bericht door ZwauperT »

ik heb al wel wat bedrading voor me binnenverlichting liggen, maar het werkt nu niet meer goed.
Ik zou graag weten wat voor soort bedrading je het best ekan gebruiken om vanaf de accu naar binnen te gaan? En wat voor zekeringen heb ik hiervoor nodig?

Greetz ZwauperT
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Kheb twee blauwe neonbuisjes op mn hoedenplank tussen mn speakers zitten, deze heb ik op mn linker achterlicht aangesloten, zodat ze met de verlichting aangaan.
Hier heb ik een klein schakelaartje tssen gemaakt wat ik onder de handrem heb geplaatst, zodat je het ook gewoon uitkan zetten.
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Kijkt...

Afbeelding
Rvelleko
MG-R Freak

Bericht door Rvelleko »

Hmz... ben weer beetje laat gloof ik...

Hoelang blijven deze dingen staan ?? :beuh:
Plaats reactie