Remmen MG ZR 160 pk versie
Remmen MG ZR 160 pk versie
Hey,
Ik zou de remmen kunnen hebben van een mg zr 160 pk versie. Dus de 2 voorremen (schijven en klauwen) voor 250€.
Is dit veel ? De remblokjes zijn zeker niet dezelfde als nu op mijn 214?
Kan ik dan in de winter nog altijd mijn 14 duim (originele) velgen monteren, of gaat er daarvoor te weinig plaats zijn ?
Want heb er juist nieuwe gestoken, zijn wel al beter als de originile maar vind de remmen nog altijd niet zo goed. Aangezien dat mijn versnellingsbak weg is om te maken ligt heel mijne auto open en zou het intressant zijn van deze nu te vervangen.
Wat denken jullie hiervan?
Ik zou de remmen kunnen hebben van een mg zr 160 pk versie. Dus de 2 voorremen (schijven en klauwen) voor 250€.
Is dit veel ? De remblokjes zijn zeker niet dezelfde als nu op mijn 214?
Kan ik dan in de winter nog altijd mijn 14 duim (originele) velgen monteren, of gaat er daarvoor te weinig plaats zijn ?
Want heb er juist nieuwe gestoken, zijn wel al beter als de originile maar vind de remmen nog altijd niet zo goed. Aangezien dat mijn versnellingsbak weg is om te maken ligt heel mijne auto open en zou het intressant zijn van deze nu te vervangen.
Wat denken jullie hiervan?
Dan zal ik het moeilijk kunnen zetten want geraak met mijn 17 duim velgen niet door de controle, en moet in de winter toch zo i zo naar de controle en de velgen moeten er toch af voor het zout, dus als ik dan ook elke keer de remmen moet vervangen, daar moet ik dan effe over nadenken.
Bedankt voor de info
groeten
Bedankt voor de info

groeten
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Zelfs 15" niet?
Wat is de maat van die schijven dan wel niet? Ik heb zelfs 300mm in 15" gezien(okay, hele aparte klauwen maar toch, 280mm past eigenlijk altijd)
Wat is de maat van die schijven dan wel niet? Ik heb zelfs 300mm in 15" gezien(okay, hele aparte klauwen maar toch, 280mm past eigenlijk altijd)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Striker
- MG-R Freak
Het is een beetje afhankelijk van de velg, maar onder de meeste door Rover standaard gemonteerde 15" velgen past het net niet.
Schijven zijn overigens 282mm.
Dit is ook (één van) de reden(en) dat MG-Rover is afgestapt van een reservewiel bij de ZR en een spuitbusje is gaan gebruiken. Heb je als optie wel een reservewiel genomen, dan moet je bij een lekke voorband het reservewiel aan de achterkant monteren en vervolgens de lekke voorband vervangen door het achterwiel
.
Schijven zijn overigens 282mm.
Dit is ook (één van) de reden(en) dat MG-Rover is afgestapt van een reservewiel bij de ZR en een spuitbusje is gaan gebruiken. Heb je als optie wel een reservewiel genomen, dan moet je bij een lekke voorband het reservewiel aan de achterkant monteren en vervolgens de lekke voorband vervangen door het achterwiel

- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Idd, alleen de std maat zal in die 14" velgen passen.
Zoek gewoon een setje 16" velgen, die zijn vast wel in staal voor zeer weinig te krijgen omdat je een redelijk bekende steek en ET-waarde hebt.
Zoek gewoon een setje 16" velgen, die zijn vast wel in staal voor zeer weinig te krijgen omdat je een redelijk bekende steek en ET-waarde hebt.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk