Kijk uit voor de wielophanging van een 827Si

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Pieter827Si

Kijk uit voor de wielophanging van een 827Si

Bericht door Pieter827Si »

Ik ben een anderhalve maand geleden bij de keuring, nota bene bij een dealer geweest. Ik heb er nog bij gezegd kijk die wielophanging eens goed na. Er werd me gezegd dat er wel iets speling op zat, maar dat het toch ruim binnen de tolerantie zou zitten. Rijd ik deze week bij een bedrijf het terrein op, gelukkig stapvoets, breekt een kogel van de wiel op hanging af. Wiel tegen het spatbord aangedrukt, velg diep ingekrast, etc.

Ik mag van groot geluk spreken dat het op een parkeerterrein gebeurde en niet met volle vaart op de snelweg.

Met de heftruck heb ik m op de vrachtwagen gezet en ben er mee naar een kennis gereden, bleek dat de kogel versleten was, of van inferieure kwaliteit. Ik rijd er morgen maar even mee naar die dealer, eens even kijken wat die erop te zeggen hebben.

Een APK sommige auto's worden op een rookpluim afgekeurd, pffff, ik dacht dat toch dat het meer een veiligheidkeuring was.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

:shock: Nou dat noem ik echt geluk hebben met 100+km/uur had je dit denk ik niet meer kunnen posten ben ik bang. Ben benieuwd wat de dealer hierop te zeggen heeft.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
Pieter827Si

Dutch Vitesse schreef::shock: Nou dat noem ik echt geluk hebben met 100+km/uur had je dit denk ik niet meer kunnen posten ben ik bang. Ben benieuwd wat de dealer hierop te zeggen heeft.
Ik ben er vandaag geweest bij die dealer, die was er net zo koel onder, zoiets van Owww, kan gebeuren, helemaal niet van oeps, wat mag u van geluk spreken. Die wilde meteen de auto afladen en repareren, maar ik heb eerst toch maar even om een offerte/richtprijs gevraagd, en die was niet mager, voor het plaatwerk aandrijfstang, fuseekogel, en wat er verder bij hoort. Ik vroeg: was zoiets niet te zien met de keuring ruim een maand geleden, nee zei die, terwijl die kogel totaal versleten is. Ook heb ik toen een beurt laten geven.

Als die dingen zo binnen een jaar tussen de keuringen ongemerkt kunnen gebeuren is het een zware constructiefout, en verder het zijn twee draag armen, en de veer/schokdemper drukken op de onderste draagarm, dus de kogel wordt er uitgedrukt mocht er dus iets fout gaan, op de bovenste draagarm laten steunen is toch veiliger, misschien dat de ruimte er niet is.

Verder is het zo dat ik eigenlijk alleen een fuseekogel verschuldigd ben en verder zou het voor hun moeten zijn, maar daar staan ze blijkbaar niet om te springen. Als ik dealer was en zo'n zware fout gemaakt had, met een wonderbaarlijk goede afloop, zou ik de reparatie voor mezelf nemen. Is het niet uit schuldgevoel dan wel "goede" naam behouden.
Ze mogen van geluk spreken dat er geen importeur meer is, van die dingen moeten ze toch niet te vaak doen, tenminste als ze dealer willen blijven.

Ik baal hier echt van en vooral de reactie van de "dealer".
Ik kan het niet hardop zeggen, misschien is het zo, wat ze zeggen.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Wie is die dealer?
en heeft hij wel vaker van dat soort geintjes?

Als ze goede kwaliteit en service leveren, dan willen ze dolgraag dat je hun naam en je goede ervaring doorverteld.
Zo hoort dus ook slechte kwaliteit en service doorverteld te worden
You can go fast ... but I can go anywhere.
Pieter827Si

Eerst ga ik nog langs RDW voor een keuring om uitsluitsel te krijgen over verwijtbaarheid. Eigenlijk is het ook zo dat zeker een dealer de belangrijke slijtagepunten van zijn merk auto's toch wel moet kennen. En helemaal zeker omdat ik er een beurt bij heb laten geven.

Eerst wil ik het zeker weten, voor ik een plaatsnaam zou noemen, ik vind het anders maar supervervelend, sorry.
Järv
Moderator
Contacteer:

Bericht door Järv »

Je hoeft je niet te verontschuldigen hoor :D
Het is juist goed dat je je eerst volledig informeert voordat je iemand ophemelt of afbrand ;)
You can go fast ... but I can go anywhere.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Suc 6 met de uitslag en hoop voor jou dat je in je gelijk gesteld wordt.
Dat mensen dan zo koel kunnen reageren daar snap ik nou niets van...
Afbeelding
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Weet je al wat meer???
Afbeelding
Frekkel
MG-R Freak

Bericht door Frekkel »

als er uitsluitsel is en blijkt dat hij een fout heeft gemaakt kun je hem altijd voor de vrederechter slepen, hij is waarschijnlijk toch verzekerd tegen beroepsfouten, dus uit eigen zak zal hij geen schadevergoeding moeten geven.
MG ZR S1800
Cees

Bericht door Cees »

Beste Pieter,

Ik weet niet waar je woont, maar uit ervaring weet ik dat de Rover dealer uit Amersfoort (zal geen naam noemen) erg goed uit de voeten kan met de 800-serie. Enkele monteurs rijden ze ook; bij mijn 827-keuring zijn ook mankementen gecontateerd in de orde van draagarmen enzo, en dat zagen ze echt wel!

Laat je weten hoe het afgelopen is?

Succes!!!!!
Pieter827Si

RDW is langsgeweest

De man van de rdw is langsgeweest.
Hij kan het niet 'hard' maken dat de kogel bij de keuring ook al versleten was omdat hij niet bij de keuring is geweest. Verder zei hij dat ik het de garage wel zou mogen verwijten.
De man van de RDW is langs de garage geweest, en niet voor een bak koffie. Het is een welles nietes spelletje wat een tijd kan duren, ik laat het maar maken in de buurt bij een kennis. Ik ga niet langer een andere auto huren. Dit kost een hoop en het is onzeker of ik ooit iets terug krijg.
Plaats reactie