Nieuwe speakers voor?

214 216 218 220 25
Plaats reactie
jan_dakpan

Nieuwe speakers voor?

Bericht door jan_dakpan »

Omdat er een en ander aan de binnenkant van mijn deur wordt veranderd, ben ik van plan om meteen ff nieuwe speakers te installeren omdat ik niet echt tevreden ben over het geluid. Als ik de muziek wat hard staat, dan kraakt/ruist het :?

Nu weet ik inmiddels dat ze een diameter van 16,5cm moeten hebben. Maar nu nog de keuze. Wat voor soort speakers? Ervaringen zijn welkom, en natuurlijk ook de prijzen ervan :P

En waar moet ik allemaal rekening mee houden? bv met de head unit?

-edit-
Misschien moet deze naar ICE verplaatst worden?
jan_dakpan

Ik heb er deze radio in:
Afbeelding

Is dit wat?
http://www.rondevries.nl/catalog/produc ... cts_id=842
Ik wil verder geen versterker oid. Alleen nieuwe speakers voor...
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ik heb alle audio van Sony en heb er echt geen klagen over! in principe denk ik niet dat t extreem veel uit maakt, neem aan dat de bekende merken niet erg veel van elkaar schelen hoor !
Dennis

Bericht door Dennis »

Gerald-17 schreef: neem aan dat de bekende merken niet erg veel van elkaar schelen hoor !
op welk gebied?

Het een klinkt toch echt anders dan het ander (anders had het ander er ook helemaal niet hoeven zijn, toch? :D )
avdwerf

Bericht door avdwerf »

Dennis schreef: op welk gebied?

Het een klinkt toch echt anders dan het ander (anders had het ander er ook helemaal niet hoeven zijn, toch? :D )
maar dat is denk ik echt voor de mierenneukers om het zo maar ff grof uit te drukken. Denk dat er voor mensen die gewoon een beetje fatsoenlijk geluid willen, weinig verschil zit tussen kenwood, sony of pioneer ofzo.

ik heb zelf alles van kenwood en dat bevalt goed
thabass

Bericht door thabass »

wil je Sound Quality of knallen, als je wilt knallen neem je lekker pioneer/sony jbl etc..

als je soundquality wilt moet je gaan voor focal o.i.d.

ik heb focal en zeker goeie sjit... kijk anders ff bij ICE staat deze vraag wel vaker gesteld
jan_dakpan

thabass schreef: ik heb focal en zeker goeie sjit... kijk anders ff bij ICE staat deze vraag wel vaker gesteld
Heb ik ook zeker doorgespit ;) Maar vaak wordt er dan gevraagd naar een complete set oid. Ik hoef alleen maar frontspeakers en wil graag weten wat jullie zouden kiezen. En wat er bij mijn radio past zonder versterker. En de kwaliteit moet goed zijn. Ik hoef geen dikke dreun door mijn auto heen ofzo. Het enigste dat ik wil is betere sound dan nu :P

Op de snelweg moet mijn radio namelijk wat harder ivm de uitlaat :P :mrgreen:
Met dat volume kraakt/ruizen de speakers...
Dennis

Bericht door Dennis »

avdwerf schreef: maar dat is denk ik echt voor de mierenneukers om het zo maar ff grof uit te drukken. Denk dat er voor mensen die gewoon een beetje fatsoenlijk geluid willen, weinig verschil zit tussen kenwood, sony of pioneer ofzo.
Misschien wel, maar bij de Gamma en zo kun je ook vervangende speakers kopen, die vaak wel wat beter zijn dan de speakers die standaard (en bv. al 10 jaar, als je auto al wat ouder is), in je auto hangen, dus tja... :D

Trouwens, Jan, is het echt de speaker, of staat gewoon je eindtrap van je radio over zijn nek te gaan?
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

avdwerf schreef: maar dat is denk ik echt voor de mierenneukers om het zo maar ff grof uit te drukken. Denk dat er voor mensen die gewoon een beetje fatsoenlijk geluid willen, weinig verschil zit tussen kenwood, sony of pioneer ofzo.

ik heb zelf alles van kenwood en dat bevalt goed
;) dat bedoel ik, anders had Jan vast wel bijgezet dat ie een specefiek merk voor een bepaalde kwaliteit wilde hebben lijkt me
Plaats reactie