Zit met een soort van probleem, die situatie:
- blok loopt als een zonnetje, niets op aan te merken
- Nooit blauwe rookpluimen uit mijn uitlaat, niet als de motor koud is en ook niet als ie warm is
- Cilinderkop "zweet" amper, misschien een donker plekje in de hoeken maar absoluut niets anders dan normaal
- nooit olieplekken op de grond en ik parkeer al een jaar lagn op exact hetzelfde plek
- Voor zover ik het kan controleren zonder brug zijn alle olieslangen e.d totaal lek-vrij
- Garagehouden kan geen lekken vinden
- Mijn rijgedrag is over het algemeen "ouwe opa" te noemen: 's ochtends nog half slaperig als ik naar mijn werk rij en 's avonds te moe om goed op te letten en dus door te blazen.
Ondanks al dit "positiefs" slurpt mijn vertrouwde werkpaarje er toch een groffe liter olie per 2 a 3 maanden doorheen: Das verdomme de totale olie-inhoud in een jaar zonder bijvullen.
Toen ik de auto net had ging ik er van uit dat alles in orde was en heb ik pas na ee half jaar oid de olie gecontroleerd en toen kon ik er bijna 2 liter !!! bijgooien om em weer mooi op peil te krijgen....nooit een waarschuwinslampje gezien.
Rara waar gaat mijn olie heen ?

- Rover dealer in Roosendaal qlaimt dat het een "normaal" verbruik is voor een T serie blok...
- Rover dealer in Essen (B) geeft aan dat zijn 220 turbo amper een liter per jaar verbruikt en zijn 820 turbo nog minder dan dat. OK hij rijdt minder km dan ik met die auto's op jaarbasis maar punt is dat 2 "experts" elkaar finaal tegenspreken.
- Mijn eigen garagehouder die de auto al 2 jaar onderhoudt geeft aan dat er absoluut geen lekken zijn, uitstoot is perfect, blok loopt als een trein. Met andere woorden die zou zo ook niet durven zeggen waar de olie blijft....
Iemand een ID want ik sta voor een raadsel. Met dit verbruik zou je óf blauwe rookpluimen moeten zien óf grote olieplekken op mijn oprit....geen van beide het geval.