Versnellingsbak wissel
Versnellingsbak wissel
Weet iemand of een versnellingsbak uit een 820 past onder een 220 TC? Ik breng nu straks de hele handel naar de garage in de hoop dat het goed komt. Let me know!
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
Zit een ander dif in in de 800 bak
wat je ook kan doen
dif over bouwen in een verns bak van een motego of ind, een 800
ik ben er ook achter gekomen dat de vernsellingsbak het zelfde is als vanneen freelander 1. 8 k serie motor
dus zit die bak ook onder een 200 de 1.6 en 1.8
alleen de binnenzijde is anders
waarschijnlijk si toch neit alles veroot van je bak dus ik zou het proberen
mn vader heeft nog ene montego verns bak liggen
zal wel vragen wat ie moet kosten als je er eventueel interesse in mocht hebben
wat je ook kan doen
dif over bouwen in een verns bak van een motego of ind, een 800
ik ben er ook achter gekomen dat de vernsellingsbak het zelfde is als vanneen freelander 1. 8 k serie motor
waarschijnlijk si toch neit alles veroot van je bak dus ik zou het proberen
mn vader heeft nog ene montego verns bak liggen
zal wel vragen wat ie moet kosten als je er eventueel interesse in mocht hebben
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Die redenering volg ik niet, ik kan je wel vertellen dat alle 1.6 motoren in de 200 mk3(en gebaseerde modellen) voorzien zijn van een totaal andere bak dan wat er in een Turbo Coupe ligt.Robert-220TC schreef: ik ben er ook achter gekomen dat de vernsellingsbak het zelfde is als vanneen freelander 1. 8 k serie motor
Het diff in de TC en in de BRM is een LSD, alle andere diff's in hetzelfde model bak zijn dat niet. (heel misschien de 600ti of de 420turbo nog, maar die zijn het niet geleverd)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
weer niet altijd, een MG(T)F 1.6 bijvoorbeeldMark16v schreef:1.6 K-serie is inderdaad R65
de rest is allemaal PG1
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
@Robert-220TC
Nee, dat schrijf je niet. Je meld dat de bak hetzelfde(op het diff na) hetzelfde is als die in een Freelander 1.8 en dat DUS hij ook hetzelfde is als een 1.6 of 1.8 uit een 200.
Van de 1.8 is dat toevallig nog waar ook, maar de redenering is gewoon onjuist.
Nee, dat schrijf je niet. Je meld dat de bak hetzelfde(op het diff na) hetzelfde is als die in een Freelander 1.8 en dat DUS hij ook hetzelfde is als een 1.6 of 1.8 uit een 200.
Van de 1.8 is dat toevallig nog waar ook, maar de redenering is gewoon onjuist.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
Ja maar wat ik nah bedoelde is dat de pg1 bakken dus ook onder freelanders zitten (de 1.
de oude montego's 2 liter blokken en nog wat diverse wagens allen zijn die niet voorzien van dat sprerdif
dus mocht je iets andere nodig hebben van de bak kan je het van deze bakken dr ook af halen dat heb ik nu ook gedaan

dus mocht je iets andere nodig hebben van de bak kan je het van deze bakken dr ook af halen dat heb ik nu ook gedaan
Jos220tc you've got PM hoop dat het duidelijk is???
@Robbert: De pg1 bakken die aan een K serie vast zitten hebben een andere flens! pas hier dus voor op.
@Jouke: De 620 ti, 220GTI-T/ 220GSI-T, 220Coupe T, Vitesse sport/820 TI(In europa met vol leer climat en standaard 17") en 420GSI Turbo zijn de modellen met TorSEN diff.
Alleen de 820Turbo(overigens M serie), 820TI, en vitesse(beide met de standaard 16" velgen)
@Silly TUT = Turbo bak met TORSEN, TU = Turbo bak zonder TORSEN(mits standaard natuurlijk)
@Robbert: De pg1 bakken die aan een K serie vast zitten hebben een andere flens! pas hier dus voor op.
@Jouke: De 620 ti, 220GTI-T/ 220GSI-T, 220Coupe T, Vitesse sport/820 TI(In europa met vol leer climat en standaard 17") en 420GSI Turbo zijn de modellen met TorSEN diff.
Alleen de 820Turbo(overigens M serie), 820TI, en vitesse(beide met de standaard 16" velgen)
@Silly TUT = Turbo bak met TORSEN, TU = Turbo bak zonder TORSEN(mits standaard natuurlijk)
Versnellingsbak wissel
Hey mensen,
Inmiddels ben ik terug van vakantie en heb ik de auto weer opgehaald. Mijn 220TC is dus nu voorzien van een 800 serie versnellingsbak. De versnellingen zijn een heel klein beetje korter geworden.... Dus het optrekken, wat zo fantastisch is, gaat nu nog sneller!!!
Bedankt voor alle reacties!
Groeten Jos
Inmiddels ben ik terug van vakantie en heb ik de auto weer opgehaald. Mijn 220TC is dus nu voorzien van een 800 serie versnellingsbak. De versnellingen zijn een heel klein beetje korter geworden.... Dus het optrekken, wat zo fantastisch is, gaat nu nog sneller!!!
Groeten Jos
- Robert-220TC
- MG-R Freak
- Contacteer:
Re: Versnellingsbak wissel
Waarvoor een 800 versnellingsbak????Jos220TC schreef:Hey mensen,
Groeten Jos
ddoe heeft toch geen sperdif?????????
ff dutch vitesse vragen anders