problemen met motormanagmentlampje

214 216 218 220 25
Plaats reactie
mark

problemen met motormanagmentlampje

Bericht door mark »

Ik heb een rover 200 2l turbo diesel

mijn motor managmentlampje gaat tijdens het rijden iedere keer branden. of ik nu op trek of een constant toerental rijd maakt niet uit.
maar het meest gaat het lampje branden als ik een constant toerental rijdt maar ook dit toerental heeft geen vaste waarde. Soms heb ik het gevoel dat de auto even in houdt en vervolgens weer normaal verder gaat .Zodra ik in de 5e versnelling rijdt en het lampje gaat branden dan ben ik mijn power kwijt dan kan ik haast niet optrekken dit gebeurrt bij een snelheid van +/-110 120 km. Zodra ik mijn gaspedaal even loslaat gaat het lampje weer uit en heb ik verders helemaal geen probleem. Het grootste gedeelte als het lampje brand kan ik gewoon normaal rijden en optrekken dan is er helemaal niets aan de hand. aleen af entoe dus niet dan gebeurt het verhaal hier boven. Ik ben bij de rover dealer geweest en aan de computer gehad, die geeft de storing aan :aansturing injectors.
maar vanaf dat punt zitten ze met de handen in het haar want ze weten het gewoon niet en het wordt dan dus echt gokken. zo ben ik dus nog bij meer mensen geweest en ze weten het geen een van alle.

groeten mark
marcvandijk

Bericht door marcvandijk »

eddy succes he. ik weet t ook niet, maar zie dat je in ieder geval de juiste website hebt gevonden om je vraag te lanceren. greetz marc vd
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Met het wegvallen van het vermogen lijkt het haast of de turbo het heeft begeven. Maar ik neem aan dat de dealer daar toch wel als eerste naar gekeken heeft.
Hebben ze gecontroleerd of er idd iets met de injectoren aan de hand was en of er wel voldoende brandstof werd ingespoten?
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
gekske

Bericht door gekske »

Er staan op deze site meerdere onderwerpen over problemen met turbo(diesels) en dus indirect met het motormanagement lampje. Bij mij was het één keer de stekker die schoon gemaakt moest worden (maar hij brande wel altijd vanaf het moment dat ik haar :lol: startte). Het lijkt mij dat de dealer toch ook wel verder kan kijken dan naar de injectoren. Kapot lijkt hij me niet daar je dan helemaal geen power meer hebt. Let op de meeste turbo bedrijven zeggen dat je een nieuwe turbo nodig hebt.... (wat is je km stand eigenlijk?)
Misschien ten overvloedde maar laat je wel eerst je motor goed koelen voordat je stopt en de sleutel uit het contact haalt? (bijvoorbeeld bij het tankstation) altijd even doorlaten lopen. Succes ermee en we horen wel waar het aan lag
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

Ik zou je ERG-klep eens een keer (laten) schoon maken, grote kans dat je er dan van af bent.
Ik heb nl. exact het zelfde gehad welliswaar met een ander merk auto maar de klacht was precies het zelfde en na reiniging van die klep heb ik er geen last meer gehad ;)
Roverloos
mark

Bericht door mark »

hey bedankt voor de reacties. mijn km stand is 197000 IK weet het ook niet hun zeggen dat het een zoek plaatje is en het komt er eigenlijk op neer dat ze niet weten waar ze moeten beginnen.

Ik ga het even na vragen of het die klep misschien is en dan laat ik het wel weten
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

mark schreef:hey bedankt voor de reacties. mijn km stand is 197000 IK weet het ook niet hun zeggen dat het een zoek plaatje is en het komt er eigenlijk op neer dat ze niet weten waar ze moeten beginnen.

Ik ga het even na vragen of het die klep misschien is en dan laat ik het wel weten
Ik weet niet of je handig bent zoja, zou ik die klep iig zelf even schoon maken, baat het niet dan schaad het niet!
Verstuivers (injectors) lijk mij sterk daar die niet electr. aan gestuurt worden als daar iets mis mee is klopt een dieselmotor meestal en je kunt het ook aan de uitlaatgassen zien.
Ik zou ze anders er ook even demonteren en bij een reviesie bedrijf laten controleren.
Ik zou iig voorzichtig zijn als een dealer zegt dat het een zoekplaatje word!
Roverloos
mark

Bericht door mark »

ik ben redelijk handig maar kun je mij precies proberen te vertellen waar die ERG-klep zit zodat ik hem eventueel zelf schoon kan maken.
morris
MG-R Fanatic

Bericht door morris »

mark schreef:ik ben redelijk handig maar kun je mij precies proberen te vertellen waar die ERG-klep zit zodat ik hem eventueel zelf schoon kan maken.
Als je voor de auto staat zit hij links met 2 schroeven vast op het inlaatspruitstuk en dmv een soort flexibele stalenbuisje aangesloten op het wategatehuis (net na de turbo op het uitlaat gedeelte) bij een tdic net andersom!
Het is een rond geval waar bovenop ook een dun slangentje aangesloten is.
je zult waarschijnelijk de afdekkap (sierkap) boven op de motor moeten demonteren om het goed te zien!
Ik hoop dat je er wat aan hebt
Roverloos
Plaats reactie