?? Altijd die electrische ramen ??

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
vincent

?? Altijd die electrische ramen ??

Bericht door vincent »

Hallo,

Vanochtend een raar probleempje? zich voor gedaan.

Ik rij naar mijn werk en kom daar aan een stoplicht een collega van me tegen (114 Si). Ik wist dat die nogal van doorrijden houdt en met die lage 114 flink door de bocht gaat.
Ik zelf ben meestal een rustige rijder (veel te duur met die 2.7V6 in het vooronder) maar had nu toch wel zin om eens lekker achter hem aan te gaan hangen, misschien zelfs te duwen, even mijn verlaging testen.
Nou, dat ging allemaal prima !! Heerlijk met die lage 827 Coupe hard door die bochten gaan.
Op een gegeven moment moest ik een rotonde drie-kwart nemen. Midden op de rotonde gaan opeens beide ramen helemaal naar beneden ???
:?: :?
Dus na de rotonde fijn weer omhoog gedaan, geen probleem. Natuurlijk ging mijn eerste gedachte uit naar (alweer) een electrisch probleem.
Echter op mijn werk aangekomen bedacht ik het volgende:

In zo'n harde bocht tordeerd de carroserie. Kan het zijn dat er zoveel kracht op de ramen komt (die zijn immers frame-loos) dat er de beveiliging inschakeld. (die ook voorkomt dat je arm geamputeerd wordt als die tijdens sluiten er tussen zit)

Ik zou de 800 coupe carroserie zelf inschatten als stijver dan de sedan. Maar de sedan heeft dan weer frames om de ramen zitten die dit soort krachten weg kunnen leiden.

Als dit waar is (wat ik hier schrijf) dan vind ik het geweldig dat dat zo werkt... Anders zouden de ramen wel eens kunnen springen in zo'n harde bocht :shock:

Iemand hier ervaring / ideeen over :?: :|
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Sedan is torsie stijver.

Weet je zeker dat het geen electronisch iets was b.v. je stoppenkast :D(kan al 3 min niet op het woord komen) onder je motorkap even door solderen kan daar tegen helpen
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
vincent

Bericht door vincent »

Je bedoeld de zekeringkast. Meestal is er een defect van de zekeringkast onder het dashboard. En die is inderdaad al gesoldeerd. Maar vaak zijn dat problemen van het totaal niet doen. Deze had ik nog niet gezien.
Is verder ook niet echt een probleem, maar ik vroeg me dit gewoon af.
Hoe weet jij trouwens dat de sedan stijver is? Wordt dat ergens gemeten, en waar kun je zo'n informatie vandaan halen ?

Vincent
vincent

Toch electrisch

Bericht door vincent »

Gisteren onderweg naar huis, het zelfde :?: Maar dit keer reed ik rustig en rechtdoor. Zal dus toch wel een vreemde electrische storing zijn. Misschien een ground die ergens een beetje loshangt.
We zullen zien, als het vaker optreed dan zal ik wel eens verder gaan kijken.
Is eigenlijk erg vervelend aan dit soort storingen, die kun je eigenlijk pas echt goed maken als het helemaal stuk is ;)
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Re: Toch electrisch

Bericht door The Flying Dutchman »

vincent schreef:Gisteren onderweg naar huis, het zelfde :?: Maar dit keer reed ik rustig en rechtdoor. Zal dus toch wel een vreemde electrische storing zijn. Misschien een ground die ergens een beetje loshangt.
We zullen zien, als het vaker optreed dan zal ik wel eens verder gaan kijken.
Is eigenlijk erg vervelend aan dit soort storingen, die kun je eigenlijk pas echt goed maken als het helemaal stuk is ;)
Net als de zekeringkast doorsolderen wil het ook wel eens helpen om de doorswitchpack opnieuw te solderen.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
vincent

Bericht door vincent »

Ik denk dat ik het gevonden heb :oops:

Gistermiddag toen ik naar huis reed waren opeens alle ramen (2) hun calibratie kwijt. Ook alweer vreemd.

Vanochtend, ik stap in en draai de sleutel om.......niets..........


Helemaal...................niets...................


Geen licht............ geen radio.......... geen motor......... geen niets.....


Dus geen stroom..... dus geen accu ???

Dus snel onder de motorkap. Wat bleek. De massaklem van de accu was los getrild. :oops: :oops:
Snel vastgeduwd en alles werkt weer.

Die klem is al zijn elastische energie (die hem geklemd zou houden) helemaal kwijt.

Van het weekend maar eens kijken, maar het switchpack ook maar eens opnieuw solderen.
Gebruikersavatar
The Flying Dutchman
MG-R Freak
Berichten: 2090
Lid geworden op: di mei 06, 2003 4:31 pm
Woonplaats: Ihren (D) Groningen

Bericht door The Flying Dutchman »

Klopt als een bus. Dit is ook een van de gevallen waarbij de ramen raar gaan doen.
Job.

'73 P5B Sal. Zirkon/Silverbirch
'95 827 Coupe Carribean
'97 820Si LE Charcoal
'99 600SDi Zircon
'94 220 Coupe Charc.
'96 220 Coupe Charc.
Afbeelding
Plaats reactie