Rover's Project : R416Si --> R400 VVC

414 416 418 420 45
Gebruikersavatar
Silly CVT
MG-R Freak
Berichten: 2551
Lid geworden op: ma nov 25, 2002 10:35 am
Woonplaats:
Locatie: Spaarndam!!!
Contacteer:

Bericht door Silly CVT »

Goed man!! ;)
Officieel bericht:
Afbeelding
Klik de groene balk.:mrgreen:
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

aangezien je je eigen bak hebt gehouden maar meer vermogen krijgt zal je en sneller gaan optrekken EN een hogere top hebben, tenzij je met de 1.6 in z'n 5 al in de begrenzer reed...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Gear ratios:

R65 versnellingsbak
1e versnelling: 3.417 : 1
2e versnelling: 1.947 : 1
3e versnelling: 1.333 : 1
4e versnelling: 1.054 : 1
5e versnelling: 0.854 : 1
Final drive: ??, rond de 3.900:1 denk ik

PG1 versnellingsbak :
1e versnelling: 3.250 : 1
2e versnelling: 1.894 : 1
3e versnelling: 1.307 : 1
4e versnelling: 1.033 : 1
5e versnelling: 0.848 : 1
Final drive: 4.200 : 1
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
lex

Bericht door lex »

Dennis dat gaat de goeie kant op zie ik, ben erg benieuwd hoor.
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

:shock:
Tsjong! Dat is niet mis zeg! Kan niet wachten op de next episode!
Hoe zit het eigenlijk met je remmen? Ga je die ook aanpassen?
Een 1.6 heeft toch standaard achter trommels?
lex

Bericht door lex »

Ja Dennis hoe zit dat met de remmen ?
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

De trommelremmen achter zijn niet echt een probleem, achterremmen doen toch niet zo gek veel. De niet-geventileerde voorremmen zijn een groter probleem :).

Waren jouw remklauwen trouwens nog goed, Lex? Die passen nl. ook op een 400 als het goed is ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Dutch
MG-R Core
Berichten: 3387
Lid geworden op: vr aug 08, 2003 10:00 am
Woonplaats: Hengelo (ov)

Bericht door Dutch »

Als ik het goed zie heeft DD nu dus een tragere versnellingsbak met de r65 dan dat hij met de PG1 had of lees ik iets verkeerd om???

Met de mini is een 2.7 diff trager met optrekken en hogere top t.o.v. 3.44diff. maar weet niet of dit nou 1:3.44 of 3.44:1 is nogal een verschil he :D

Wie o wie schijnt mijn licht :?:
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
lex

Bericht door lex »

Nee de remklauwen van de voorzijde heb ik al aan iemand anders beloofd, de klauwen voor de achterzijde heeft Dennis zaterdag al bekeken.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Dutch Vitesse schreef:Als ik het goed zie heeft DD nu dus een tragere versnellingsbak met de r65 dan dat hij met de PG1 had of lees ik iets verkeerd om???
Hoe hoger de gear ratio, hoe beter de acceleratie, maar hoe lager de topsnelheid. De R65 is dus in principe wat sneller met optrekken. De PG1 heeft echter weer een hogere final drive, wat een iets snellere acceleratie geeft (als ik me niet vergis :P ).

Ik denk dat de verschillende bakken qua prestaties uiteindelijk weinig verschil zullen maken.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
mgron
MG-R Freak
Berichten: 541
Lid geworden op: wo feb 11, 2004 9:35 pm
Woonplaats: Surhuisterveen

Bericht door mgron »

ziet er goed uit dennis.
mmm mischien toch maar eens kijken of ik nog wat geld heb voor 1.8 vvc of 2.0 :D liter blok
Greets mgron

Driving à FIAT Punto Evoluzione 2 van 2012
Met een verbruik van 1 op 23 :thumb:
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Striker schreef:
Hoe hoger de gear ratio, hoe beter de acceleratie, maar hoe lager de topsnelheid. De R65 is dus in principe wat sneller met optrekken. De PG1 heeft echter weer een hogere final drive, wat een iets snellere acceleratie geeft (als ik me niet vergis :P ).
:?: :?: :?: Dus de R65 is beter met optrekken, maar de PG1 heeft een snellere acceleratie?

anyway, om de ratio van de I uit te rekenen moet je de verhouding maal de final drive doen. Zo ook voor de II, de III en de rest.

volgens is de eindoverbrenging 416 mk2 bak 3.7 : 1, hetzelfde als de 114 gti's. De gewone 114's hebben 3.5:1 (langer dus), en alleen de 1400's in de 200 en 400 een 3.9:1 verhouding hebben. 4.2:1 bestaat ook nog, maar is zeldzaam, wel interresant voor het sprinten.

met een 3.7:1 eindoverbrenging voor de R65, is de PG-1 over het algemeen korter.(met de 3.9 ook eigenlijk, de ratio's zijn vrijwel gelijk)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
MARTIN
MG-R Core
Berichten: 9118
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 4:27 pm
Woonplaats: in de loods

Bericht door MARTIN »

:mrgreen: hey dennis goed werk man .
ik hoop dat het bij jou beter gaat als bij mij.
Afbeelding
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

118GTR schreef: :?: :?: :?: Dus de R65 is beter met optrekken, maar de PG1 heeft een snellere acceleratie?
Nope, de gear ratio van de R65 is gunstiger voor acceleratie, maar van de PG1 is de final drive juist weer gunstiger voor de acceleratie. Al met al zal het dus weinig verschil maken ;).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Robert-220TC
MG-R Freak
Berichten: 1618
Lid geworden op: za nov 30, 2002 1:13 am
Woonplaats: rijswijk(zh)(réswék)
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

Zie nu pas voor eht eerst die piccás
Ziet er zwaar heavie uit man 8) 8) 8) 8) 8) 8) 8)
en je rijdt dus mee in Oss??????????????????????????
De toertocht
Bart-K
The Big Boss
Berichten: 8446
Lid geworden op: do mei 06, 2004 1:16 pm
Woonplaats: Steenbergen NB

Bericht door Bart-K »

Gaat lekker Dennis :) , ik hoop dat uiteindelijk alles past en werkt :mrgreen:
28 aug. Oss is idd een goed idee Robert ;)
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Plaats reactie