Rover's Project : R416Si --> R400 VVC

414 416 418 420 45
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Rover's Project : R416Si --> R400 VVC

Bericht door Järv »

Hya,

Nâh, Dit is 'm dan zoals ie was ... 1.6 K-blok met FSE-pbv en pipercross filter.
Afbeelding

6 aug. het blok opgehaald bij Lex ... Gezellig, goeie koffie, interessante rondleiding, maar voornamelijk duur .... maar dan heb je wel een VVC ;)
Afbeelding

Meteen doorgereden naar Lievaart in Spijkenisse
Afbeelding

Wat gaat er om in Theo's hoofd ... ziet ie het nog zitten?
Afbeelding

Maandag 8 aug. zijn ze er meteen aan begonnen.
1.6 K-blok eruit ... (en meteen dus tekoop ... voor geinteresseerden: info@mg-r.nl )
Afbeelding

... en VVC blok erin :D
Afbeelding

... Nu lachen ze nog ...
Afbeelding

... en het gaat allemaal vrij snel
Afbeelding

..... maar blijft het allemaal goed gaan?
..... accepteren de 2 computers elkaar?
..... Lukt het ze het blok te laten doen wat het blok hoort tedoen?

.... find out in the next episode of 416Si to 400VVC ;)

****EDIT: volgende foto's op Pagina 5 !****
Laatst gewijzigd door Järv op ma aug 15, 2005 5:13 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Ziet er goed uit man, dat schiet al lekker op 8).
Nog ff en je kan eindelijk ook eens lekker opschieten met de 400 :lol:.

Vergeet trouwens niet de 52mm gasklep over te laten zetten ;).

BTW welke versnellingsbak gaan ze gebruiken?
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

spannend hoor. :) ziet er goed uit :!:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Anton
MG-R Freak
Berichten: 1235
Lid geworden op: do dec 12, 2002 11:15 pm
Woonplaats:
Locatie: Oss

Bericht door Anton »

Goed bezig DD...gaat ie eindelijk zo snel worden als hij eruit ziet 8)
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Striker schreef:Vergeet trouwens niet de 52mm gasklep over te laten zetten ;)
Nee, zal zeker niet vergeten worden ... gaat samen met de pipercross over naar het nieuwe blok.
Striker schreef:BTW welke versnellingsbak gaan ze gebruiken?
M'n eigen (R65?) ... de bak die aan het VVC blok zat was hydraulisch of zoiets, en mijn auto is ingericht op mechanisch.

Is er veel verschil in de verhoudingen tussen die 2 bakken?

@ anton: laten we het hopen ;)

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
tummeke

Bericht door tummeke »

Eikel....

Mijn blok!!


;)

Mooi werk joh.. Hopelijk gaat het ze allemaal makkelijk af!
Mista T
MG-R Core
Berichten: 2527
Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
Woonplaats: Nieuwegein
Locatie: NIEUWEGEIN

Bericht door Mista T »

damn, ziet er wel interessant uit....

Nu maar hopen dat het vermogen geeft dat je wil....

DOe je gelijk die PBV erop en het filter??

Ga je hierna ook op de testbank om te kijken hoeveel hij geeft?
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!

DAMN! You must be kidding!

filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
Gebruikersavatar
MoRaX
MG-R Freak
Berichten: 1315
Lid geworden op: do okt 30, 2003 12:42 am
Woonplaats: IJsselstein

Bericht door MoRaX »

Dikke swap.... leuke pics! En ben zeer benieuwd!!!! Zal wel ff een partij hard gaan strax!!!
Keep us posted...
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

tummeke schreef:Eikel....
Ik hou ook van jou ;)
Mista T schreef:(a) DOe je gelijk die PBV erop en het filter??
(b) Ga je hierna ook op de testbank om te kijken hoeveel hij geeft?
a/ filter - ja .... PBV - weet ik nog niet
b/ heb er dan wel zin in als de mogelijkheid zich voordoet ja

cheers,
Dennis :mrgreen:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

Rover schreef:M'n eigen (R65?) ... de bak die aan het VVC blok zat was hydraulisch of zoiets, en mijn auto is ingericht op mechanisch.

Is er veel verschil in de verhoudingen tussen die 2 bakken?
Verhoudingen weet ik niet precies, maar de PG1 is een stuk sterker en kan het vermogen van de VVC gewoon beter hebben dan de R65.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

hé, das ff jammer :|
Maar dát allemaal nog ff aanpassen zou flink in de centen gaan lopen .... plus dat de boel nu al om- en ingebouwd zit :blink:

âh ... we'll see :mrgreen:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
Mark16v
MG-R Freak
Berichten: 2954
Lid geworden op: za dec 14, 2002 7:18 pm
Woonplaats: Spijkenisse

Bericht door Mark16v »

de R65 in de 400 is volgens mij al sterker dan de R65 die normaal in de 200 MK2 en 214 MK3 gebruikt wordt. De Rover 100's die met de 1.8 rijden nemen ook een R65 bak uit een 400 of 216MK3.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Je kunt het ook niet zomaar aanpassen helaas. Als je een PG1 aan een k-serie blok zet(zoals in een 200vi), en je hangt dan de combo in een 416(k-series) dan zit de bak helaas op een andere plek dan met een 420(T-series). Dus zullen er custom aandrijfassen en versnellingsbak gemaakt moeten worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

118GTR schreef:...op een andere plek dan met een 420(T-series).
Eh? :blink: waar haal jij die T-serie nu weer vandaan?
't gaat hier over een 1.6 K en een 1.8 K-VVC .... zelfde blok zelfde plek en grootte versnellingsbak :roll: :lol:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Rover schreef: Eh? :blink: waar haal jij die T-serie nu weer vandaan?
't gaat hier over een 1.6 K en een 1.8 K-VVC .... zelfde blok zelfde plek en grootte versnellingsbak :roll: :lol:
Nou een 420(t-series) zou een ideale donor zijn als de versnellingsbak op dezelfde plek had gezeten. Een 420 heeft namelijk ook een PG-1 aan boord, en dus zou je daarvan dan de versnellingsbaksteun en aandrijfassen kunnen gebruiken. Dit als je toch een PG-1 zou willen plaatsen.

Echter de bak zit niet op dezelfde plaats, dus kun je die onderdelen niet gebuiken, en zal het costum moeten zijn. OF gewoon een R65(u) gebruiken.

--Dit stond er allemaal al, maar ik hoop dat het zo wat duidelijker is.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Ah .... ik wist niet dat er op een T blok een PG1 bak zat en in je eerste bericht staat dat ook niet.
Vandaar dat ik geen flauw idee had waar je het over had.

Maar er was al gekozen voor de optie R65 (ivm met dat verschil in aansturing) dus maakt het eigenlijk al niet meer uit wat er allemaal nog kan ... 't zit er al in :lol:
'k vind het belangrijker te weten wat de verschillen in tandwielverhoudingen is tussen de bakken en wat ik met een VVC blok met R65 zou kunnen verwachten.
Langzamer optrekken - hogere top?
sneller optrekken - lagere top?

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie