Hoedeplank 114

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
martijn114

Hoedeplank 114

Bericht door martijn114 »

Kep twee nieuwe boxen aangeschaft voor achter in mijn
hoedeplank. Ik vind het alleen een beetje zonde om twee gaten in de hoedeplank te maken. Ik kan natuurlijk zelf een hoedeplank maken! Heeft iemand hier al ervaring mee, en zo ja, was dit moeilijk?

alvast bedankt!
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

In mijn 114 lag toen ik de auto kocht een dikke MDF plank met daarin de speakers. Dit was echter niet ideaal aangezien deze niet gesteund was op de achterbank. Bij de minste of geringste hobbel of bocht donderde hij de kofferbak in...

Ik heb toen op de sloop een standaard hoedenplank gehaald en daar aan de bovenkant een triplex plaat opgeschroeft. Het geheel was toen stevig. Toen 2 gaten gezaagd voor mijn 6x9 ovale hoedenplankspeakers en het geheel bekleed met stof.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

Ik heb zelf ook van mdf een hoedenplank gemaakt. Lag eerst 2 jaar in mijn ex rode gti, daarna 3/4 jaar in mijn groene gti en licht nu weer achterin mijn 1.3 metro en hij is nog nooit in de kofferbak gevallen.

Tip zorg dat je de hoedenplank ruim uitzaagd tegen de achterruitkant aan. Dan kun je die stukje bij beetje afvijlen en komt ie klem tussen de achterbank en achterklep geklemt en bij hobbels vliegt ie dan nergens heen. Zaag ook de gedeeltes bij die knobbels aan je achterbank af. En aan beide zijkanten met een frees een verdieping waarmee hij op/in je beide zijkanten valt.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
martijn114

eergisteren bij maar eens een mooie plaat mdf gehaald
en mijn buurman aan werk gezegt 8) haha
Ik moet hem nu alleen nog bekleden of spuiten, iemand hier nog tips voor. Wat is het mooist?

Greetz Martijn
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

dan moet je dit:

--------------------------
Rover 114 SI
nix verbouwd.. heerlijk standaard!
--------------------------

binnenkort maar is aanpassen :lol: :lol:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
martijn114

:P bijdehandje :P
hahaha... kga het aanpassen 8)
Plaats reactie