wat vragen mbt mijn 600
wat vragen mbt mijn 600
hoi
ik heb sinds een week dus een rover 623, en wil wat dingen weten:
- Waar kan ik zon kapje krijgen dat in de voorlip hoort te zitten op de plaats van eventuele mistlampen? ...ik mis dat kapje links
- Op welke manier kan ik het beste leuker geluid uit deze auto halen. Ik wil geen kansloos honda crx gebrom gelijk een opstijgende boeing 747 maar enkel een diepe brom als ik echt gas geef. Ik weet dat luchtfilter, catvervanger en einddemper opties zijn, maar wat haal ik waar en wat zijn de beste voor deze auto?
- Wat zijn de dingen waar ik bij dit honda blok extra op moet letten? en welke olie is het beste voor deze motor? gewoon 15w40 mineraal of vol syntetisch? Vol synteet moest ik destijds namelijk wel in mijn 2.5 porsche motor gebruiken.
- En heeft er iemand interesse in een trekhaak? want bij mij hangt er een onder en ik zie mezelf voorlopig nog niet met de caravan op vakantie gaan!
- En wie van jullie heeft er een dvd speler/navigatie systeem in zen wagen en kan mij vertellen hoe diegene dat gedaan heeft en weggewerkt en kan me eventueel wat fotos showen?
als ik meer vragen heb voeg ik ze toe, thx!!!!
ik heb sinds een week dus een rover 623, en wil wat dingen weten:
- Waar kan ik zon kapje krijgen dat in de voorlip hoort te zitten op de plaats van eventuele mistlampen? ...ik mis dat kapje links
- Op welke manier kan ik het beste leuker geluid uit deze auto halen. Ik wil geen kansloos honda crx gebrom gelijk een opstijgende boeing 747 maar enkel een diepe brom als ik echt gas geef. Ik weet dat luchtfilter, catvervanger en einddemper opties zijn, maar wat haal ik waar en wat zijn de beste voor deze auto?
- Wat zijn de dingen waar ik bij dit honda blok extra op moet letten? en welke olie is het beste voor deze motor? gewoon 15w40 mineraal of vol syntetisch? Vol synteet moest ik destijds namelijk wel in mijn 2.5 porsche motor gebruiken.
- En heeft er iemand interesse in een trekhaak? want bij mij hangt er een onder en ik zie mezelf voorlopig nog niet met de caravan op vakantie gaan!
- En wie van jullie heeft er een dvd speler/navigatie systeem in zen wagen en kan mij vertellen hoe diegene dat gedaan heeft en weggewerkt en kan me eventueel wat fotos showen?
als ik meer vragen heb voeg ik ze toe, thx!!!!
Een leuke brom?... mjah is een kwestie van proberen! Maar denk dat het geld je ook niet op de rug groeit.
Ik ga een keer na de vakantie mischien er een skytune uitlaat onder gooien. Kijken hoe dat klinkt!
Verder over het blok, heb hier en daar op honda forums gelezen dat oude olie echt funest is voor je blok. Dat de lagerschalen dan verrot gaan. (lees: redelijk snel)
Ik ga een keer na de vakantie mischien er een skytune uitlaat onder gooien. Kijken hoe dat klinkt!

Verder over het blok, heb hier en daar op honda forums gelezen dat oude olie echt funest is voor je blok. Dat de lagerschalen dan verrot gaan. (lees: redelijk snel)
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Het maakt allemaal niet zoveel uit, een luchtfilet ven k&n of een andere gerenormeerd merk, geeft een leuk geluidje zonder dat je bang hoeft te zijn dat je voor een hooligan wordt gehouden.
einddempers is wat moeilijker, maar een uitlaatenspecialist kan je gewoon het verschil laten horen, tussen de verschillende dempers die hij kan leveren.
Kat-vervangers is makkelijk, vermogen leverd het nauwelijks op. Dus gewoon experimenteren, haal hem weg, en is dat teveel herrie, dan zet je hem weer terug.
einddempers is wat moeilijker, maar een uitlaatenspecialist kan je gewoon het verschil laten horen, tussen de verschillende dempers die hij kan leveren.
Kat-vervangers is makkelijk, vermogen leverd het nauwelijks op. Dus gewoon experimenteren, haal hem weg, en is dat teveel herrie, dan zet je hem weer terug.
Laatst gewijzigd door 118GTR op ma jul 18, 2005 11:04 am, 2 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Is de 623 een opgeboorde 620?arthur623 schreef:mja qua tunen adhv uitlaten en filters verschillen de 620 en 623 niet zo veel met elkaar denk ik, dus volgens mij zijn er hier genoeg mensen die mij kunnen vertellen wat er aan te raden is en wat niet!
Ik ken zoizo die hele honda lijn niet.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Naar mijn weten zijn het 2 verschillende blokken. De enige 2 blokken die op precies dezelfde basis zijn gemaakt zijn de H23 en H22 blokken.
De 2L varriant heeft naar mijn mening/wetenschap totaal geen verband met de 2.3 die wij erin hebben liggen.
Maarrrrr ik kan het ook echter gruwlijk verkeerd hebben. Ben net een beetje research aan het doen op verschillende honda forums.
De 2L varriant heeft naar mijn mening/wetenschap totaal geen verband met de 2.3 die wij erin hebben liggen.
Maarrrrr ik kan het ook echter gruwlijk verkeerd hebben. Ben net een beetje research aan het doen op verschillende honda forums.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
nee, dat zijn de blokken die onder andere in de accords en prelude´s geleverd worden... dus echt honda blokken.....118GTR schreef:
Is de 623 een opgeboorde 620?
Ik ken zoizo die hele honda lijn niet.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
zijn er trouwens leuke bumpersets te krijgen voor de 600?
Ik zag bij de avatar van iemand op dit forum (ik dacht dat het rover618i was) dat hij een andere voorspoiler en zijskirts had. Dat wil ik tzt ook. Ik ben niet echt thuis op tuning gebied, welke aanbieders hebben goeie betaalbare sets voor de 600? Een bescheiden kofferbak spoiler wil ik ook wel hebben. Ik hoop dat julie wat zinnings kunnen zeggen hierover
Ik zag bij de avatar van iemand op dit forum (ik dacht dat het rover618i was) dat hij een andere voorspoiler en zijskirts had. Dat wil ik tzt ook. Ik ben niet echt thuis op tuning gebied, welke aanbieders hebben goeie betaalbare sets voor de 600? Een bescheiden kofferbak spoiler wil ik ook wel hebben. Ik hoop dat julie wat zinnings kunnen zeggen hierover

-
- MG-R Core
- Berichten: 2526
- Lid geworden op: do dec 19, 2002 12:36 pm
- Woonplaats: Nieuwegein
- Locatie: NIEUWEGEIN
zit er niet standaard een achterspoiler op een 623 dan?? want bij Morax zit een bescheiden achterspoiler op....
als je kijkt naar de 600 van PAGAN die heeft er een predator bodykit op zitten, deze komt bij moto buildvandaan..
je zou ook kunnen kijken naar de kits van autofashion
als je kijkt naar de 600 van PAGAN die heeft er een predator bodykit op zitten, deze komt bij moto buildvandaan..
je zou ook kunnen kijken naar de kits van autofashion
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
standaard weet ik niet, bij mij zit er geen in ieder geval en er heeft er ook nooit een gezeten voor zover ik kan zien.
Lijkt me niet dat ze standaard ergens spoilers oppleuren, dat bepaalt de koper nog altijd toch....
is een 600 trouwens makkelijk te verlagen? kan het met de orginele vering etc of moet je echt een verlagingsset halen? en hoeveel kosten die ongeveer? en heeft er iemand ervaring met verlaagd rondrijden in de randstad (oftewel drempelland)?
Lijkt me niet dat ze standaard ergens spoilers oppleuren, dat bepaalt de koper nog altijd toch....
is een 600 trouwens makkelijk te verlagen? kan het met de orginele vering etc of moet je echt een verlagingsset halen? en hoeveel kosten die ongeveer? en heeft er iemand ervaring met verlaagd rondrijden in de randstad (oftewel drempelland)?
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Tja en.... de 620 motor is ook echt een honda blok. Alleen de diesels en de 620ti hebben een Rover-blokMista T schreef: nee, dat zijn de blokken die onder andere in de accords en prelude´s geleverd worden... dus echt honda blokken.....
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!