Binnenkant wielkas verloren en richtingaanwijzer 2x zo snel

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Sander02
MG-R Freak

Binnenkant wielkas verloren en richtingaanwijzer 2x zo snel

Bericht door Sander02 »

Ik reed met een km of 100 en eerst was er zo'n geluid dat iemand ineens een stukkie raam opendeed en vervolgens boeeem, klats. Schrok me rot.
Keek in m'n achteruitkijk spiegel en zag een groot zwart ding over de weg schieten. Dus maar gauw auto op de vluchtstrook gezet en ff rondom onder de auto gekeken. In de wielkas van rechtervoorwiel zag ik dat er wat weg was, want daar waren ineens dingen zichtbaar die je normaal niet ziet. Zoals een groot wit vloeistof resorvoir. De kap die in de wielkas zit was eruit.

Toen ben ik maar effe een paar honderd meter terug gelopen om de kap op te halen. Wat een groot ding zeg. De schroefgaatjes wat uitgescheurd. Sommige schroeven nog er in. Een aantal ook nog in de auto.

Vervolgens maar weer verder gereden en toen ik de richtingsaanwijzer moest gebruiken, ging deze ineens 2 keer zo snel. Zowel dashboardlampje als aan de buitenkant. Is dat niet vaag. Is die relais ofzo gaar? Er waren wel wat draadjes zichtbaar op de plek waar kap zit. Soms knippert het op normale snelheid.

Het vage is, dat dit de 2de rit is nadat m'n auto een kleine beurt + apk heeft gehad. Dan zou je toch zeggen dat als ze de auto aan de onderkant inspecteren, ze toch moeten zien dat zo'n kap al een beetje los zit ofzo?
Of ze hebben die kap misschien losgehad en niet goed vastgemonteerd.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik denk dat ik maandag maar ff ga bellen met de garage om te vragen of ze die kap misschien los hebben gehad om ergens bij te kunnen, want ik zie dat er op de bon staat dat rechtsvoor de reserveband is geplaatst(hier heb ik voor gekozen omdat het me andere 90 euro zou kosten voor 1 nieuwe band). Volgens mij is dat toch echt linksvoor gebeurd? Maar ach als dat een foutje op de bon is, dan kan ik dat nu wel gebruiken om ze de schuld te geven :)

Verder zijn er wat lampjes vervangen, 2 riemen(niet de distributie) en is de auto gebalanceerd. En dat alles kostte 218 euro :(

De kap die er nu dus uitligt, is volgens mij nog wel bruikbaar. Misschien een beetje verbogen en wat scheurtjes. De uitgerekte schroefgaatjes kunnen wel gebruikt worden met een grote ring tussen de schroef en gat.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die losschietende kap heeft waarschijnlijk een richtingaanwijzer gemolt, dan wel het draadje dan wel het lampje zelf.

Doordat de resterende lampjes nu de condensator niet helemaal meer leeg trekken, heeft deze minder tijd nodig om te herladen. Daardoor knippert hij sneller, gewoon al je lampjes checken.

Losse kap is trouwens wel vreemd hoor, ik denk dat het wiel er op 1 of andere manier bij heeft gekunt(toevallig net een drempel of maximale stuuruitslag?)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

gelukkig heeft die binnenkuip niets beschadigd!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Het richtingsaanwijzerlampjes vooraan de auto is inderdaad defect.
Het stekertje aan de achterkant is gebroken. De daardjes zitten er nog wel in, maar maken toch geen goed contact lijkt het.

Ik reed op het moment dat het gebeurde gewoon rechtuit, geen hobbel ofzo.
Ik denk dat een gedeelte is losgetrilt, op dat moment hoorde ik de wind hard naar binnenkomen(net alsof je een raam opendoet) en vervolgens zal het stuk wel in contact gekomen zijn met het wiel.

Moet de garage die kap wel eens verwijderen om ergens makkelijk bij te komen?
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

bij sommige modellen is het makkelijker om bij de distributieriem te komen als je de modderkuip loshaalt.
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Je schrijft dat ze twee riemen hebben vervangen maar niet de distributie riemen.
Bij mijn weten zit er aan de linker kant 1 riem (voor distributie ) en 2 aan de rechterkant 1 multie riem en nog een riem (ook voor de distributie).
Dus eigenlijk maar 1 die niet met de distributie te maken heeft.

Maar het is zeker een feit dat je er beter bij kan als je die "moderkuip" verwijdert. :D
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Er zijn 2 multi riemen vervangen die uitgedroogd waren en scheurtjes bevatte. Ik weet niet meer welke. Volgens mijn had eentje met de airco te maken. Ze zitten in iedergeval beide aan de linkerkant dacht ik.
Ik ga zo garage bellen en dan hoop ik de auto 1 dezer dagen langs kan brengen zodat ze het gratis kunnen fixen.

Misschien een stomme vraag, maar ik had het idee dat m'n airco minder koud wordt. Zou dat te maken kunnen hebben met een riem die ze vervangen hebben?
Laatst gewijzigd door Sander02 op ma jul 11, 2005 10:21 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik heb net gebeld. Breng em morgenochtend langs. Ze zeiden dat het mogelijk een foutje van hun geweest is. Dus niet gelijk ontkennen.

De riemen waren waarschijnlijk dynamo en airco.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Dr.Z-Vago schreef:toch niet naar kwikfit geweest voor je apk?
Nee naar de Gabo, das een Seat dealer.
Sander02
MG-R Freak

Bericht door Sander02 »

Ik zie dat de andere kant aardig loszit. Mist wat schroefjes aan 1 kant. Maar het ziet er niet naar uit dat de resterende schroefjes er onlangs uitgehaald zijn. Misschien verstandig dat jullie ook eens kijken bij de voorwielen of het nog allemaal goed vast zit. Vooral aan de de kant van de neus.
Plaats reactie