Als ik met mijn gti op binnenwegen rijdt danblijf te temperatuur constant, meter staat op 1/3. Rijdt ik 140 op de snelweg dan staat ie ietsjes over het midden. Sta ik echter in de file dan gaat ie naar 2/3 en krijg ik het ook behoorlijk warm temeer omdat ik op marktplaats veel 114gta's zie met een kappotte koppakking.
Er zit voldoende koelvloeistof in maar heb het idee dat de ventilator niet aanspringt. Wat kan ik hier aan doen?
motortemperatuur 114 gti
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Niets aan de hand, 2/3 is nog prima. Koppakkingen vliegen er pas echt uit als hij het rood in gaat.
p.s. je fan slaat ook pas aan als hij 2/3 voorbij is, en dat krijg je bij een goede radiator pas voor elkaar als je vrijwel stil staat. De fan moet de koelcapaciteit zo gigantisch versterken dat je hem ook nimmer boven die 2/3 krijgt.
Vind je het toch te warm, dan is een andere radiator de enige oplossing. Ook kun je een reinigingsmiddel proberen om zo veel mogenlijk de koelkanalen schoon te krijgen.
p.s. je fan slaat ook pas aan als hij 2/3 voorbij is, en dat krijg je bij een goede radiator pas voor elkaar als je vrijwel stil staat. De fan moet de koelcapaciteit zo gigantisch versterken dat je hem ook nimmer boven die 2/3 krijgt.
Vind je het toch te warm, dan is een andere radiator de enige oplossing. Ook kun je een reinigingsmiddel proberen om zo veel mogenlijk de koelkanalen schoon te krijgen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!