als ik boven de 110 rijdt krijg de auto een hele scherpe piep aan de rechterkant voor, heel vreemd, als ik de rem aantik is het soms even over of helemaal weg, weten jullie daar iets op???????
Dat heb ik ook gehad. Werd eerst gemeld dat er een steentje tussen zou zitten.
Maar het gaat weg dan dan komt het steeds weer en idd bij mij was het bij 80km/h, lekker toevallig dus, dacht ik??
Uiteindelijk werd ik gek van de irritatie die dit steeds opwekte en heb ik de schijf maar af laten draaien. En over was het probleem
Ik denk dat je remblokken versleten zullen zijn.
er zit namelijk een waarschuwing op en die maakt een scherp piepent lawaai.
als je lang blijft doorrijden breek die af en is het lawaai ook voorbij maar dan heb je kans dat je op het meest ongelegen moment op het ijzer zit te remmen.
zeer slecht voor de schijven
roest van de schijf halen en opnieuw vet erop. Ik zelf (mijn auto dus)heb dat piepen ook, eerst werd ik daar gek van, maar begin er nu aan te wennen (2 jaar). Ik hoop dat jij er eerder wat aan doet, succes
Het kan helpen om ze in te vetten idd, maar volgens mij haal je dan alleen het geluid veroorzaakt door "trilling" van het blokkie weg.
Mocht het invetten niet werken, bekijk eens het oppervlak van je blokken; heb vorig jaar een soortgelijk probleem gehad (-->oppervlak leek wel glas / keramiek ) --> (relatief) fatsoenlijke blokken erop laten pleuren, en voila probleem weg