620Ti - waarlangs kan die 50mm² kabel nou?
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
620Ti - waarlangs kan die 50mm² kabel nou?
De Ti staat nu in een garage. De vraag is wat ik best kan doen om r in zo'n best mogelijke conditie te bewaren??
Daarnaast ben ik ook al aan t kijken welke motorische verbeteringen ik kan toepassen. Uitlaat, luchtfilter (Viper?), chippen, DV en andere turbo spullen.
Aangezien ik de vorige jaren nog geen auto gehad heb die t waard was vergaande motorische stappen te nemen ken ik er echt niks van. Dus alle advies is welkom.
Cheers pagan
Daarnaast ben ik ook al aan t kijken welke motorische verbeteringen ik kan toepassen. Uitlaat, luchtfilter (Viper?), chippen, DV en andere turbo spullen.
Aangezien ik de vorige jaren nog geen auto gehad heb die t waard was vergaande motorische stappen te nemen ken ik er echt niks van. Dus alle advies is welkom.
Cheers pagan
Laatst gewijzigd door pagan op zo okt 30, 2005 6:10 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Ik zou inter tuning eens contacteren. Toen ik daar was wisten ze mij te vertellen dat ze er al een 220tc op de bank gehad hebben. Mij hebben ze heel goed geholpen.
Wat die mannen allemaal kunnen met hun dastek unichip
.
Ik weet niet of je itr-nos kent van op TB, maar die had na zijn turbo conversie op std blok 240pk, na een bezoek aan Inter Tuning had hij er 270, enkel met een chip.
Prijs is ongeveer 800 à 900€.
Bestaan er anders geen upgrades in stages? Zoals stage 1: nieuwe downpipe en catback, chip en luchtfilter.
Om hem goed te ondehouden is er maar 1 manier. Enkele keren een ritje maken, rustig laten opwarmen, dan eens goed doorgeven en daarna weer rustig laten afkoelen. 1ste en laatste zijn heeeel belangrijk.
Greetz roverdude
Wat die mannen allemaal kunnen met hun dastek unichip

Ik weet niet of je itr-nos kent van op TB, maar die had na zijn turbo conversie op std blok 240pk, na een bezoek aan Inter Tuning had hij er 270, enkel met een chip.
Prijs is ongeveer 800 à 900€.
Bestaan er anders geen upgrades in stages? Zoals stage 1: nieuwe downpipe en catback, chip en luchtfilter.
Om hem goed te ondehouden is er maar 1 manier. Enkele keren een ritje maken, rustig laten opwarmen, dan eens goed doorgeven en daarna weer rustig laten afkoelen. 1ste en laatste zijn heeeel belangrijk.
Greetz roverdude
Fredje nos en itr nos zijn niet dezelfde. Fred heeft een rode itr +400pk en itr nos een witte itr +/- 270pk. Inlaat is niet het belangrijkste. Eerder de uitlaat. Hoe minder tegendruk de turbo heeft hoe eenvoudiger het is voor hem om op te spoolen
.
Uitlaat bestaat uit downpipe (van turbo tot cat). Met catback word bedoeld vanaf cat tot achterkant (back)
Ik weet niet welke diameter de downpipe heeft maar normaal word er 1" per 100pk gerekend dacht ik. Dus +200pk moet minstens 2.5" zijn.
Ik heb nu een 2" downpipe en catback. zonder cat dan wel
.
Greetz roverdude

Uitlaat bestaat uit downpipe (van turbo tot cat). Met catback word bedoeld vanaf cat tot achterkant (back)
Ik weet niet welke diameter de downpipe heeft maar normaal word er 1" per 100pk gerekend dacht ik. Dus +200pk moet minstens 2.5" zijn.
Ik heb nu een 2" downpipe en catback. zonder cat dan wel

Greetz roverdude
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Als de pijp in diameter verdubbelt, verviervoudigt de capaciteit, dus het lijkt me nogal overdreven om met een 4" systeem rond te rijden met een 400pk blok.roverdude schreef: Ik weet niet welke diameter de downpipe heeft maar normaal word er 1" per 100pk gerekend dacht ik. Dus +200pk moet minstens 2.5" zijn.
Ik heb nu een 2" downpipe en catback. zonder cat dan wel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Ik heb het volledig zelf gemaakt, enkel mijn einddenmper is nog origineel.
@118GTR: mij hebben ze dat toch wijsgemaakt, ik mag blijkbaar niet alles geloven wat mij verteld word
. Hetgeen jij zegt lijkt idd het meest logische. Maar ik denk dat 2.5" toch zeker niet veel te groot is voor + 200pk, zeker als hij nog andere plannen in het vooruitzicht heeft.
Greetz roverdude
@118GTR: mij hebben ze dat toch wijsgemaakt, ik mag blijkbaar niet alles geloven wat mij verteld word

Greetz roverdude
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Wat info die ik kreeg van Kevski Style op Tunerz.
Cheers Pagan
FF zoeken dus naar gepaste spullen. Vroeg me btw af of de befaamde Viper kan geplaatst worden op de T serie.Kevski style schreef:Luchterfilter: Grootste die je vinden kan. Voorkeur gaat uit naar K&N. Hoeft geen cold air intake te zijn, aangezien er in intercooler opzit. Inlaatkanalen kunnen altijd beter worden gemaakt, want dat is standaard zeker niet perfect.
Uitlaat: Dikke holle pijp, met zo min mogelijk weerstand. RVS Cat en alleen een einddemper (freeflow) diameter op zijn minst 60mm, maar 76mm is geen slecht idee. Spruitstuk kan je aanpassen, maar is nogal prijzig.
Chippen: is eigenlijk altijd wel nodig bij welke aanpassing je ook maakt. kan je beter alles in 1 x gaan doen, heb je geen gezeuer met slecht lopen en dergelijke, en heb je ook gelijk een hoop profeit omdat je boost een stukje hoger kan. +50 Pk zou moeten lukken alles bij elkaar. Alleen hopen dat je blok sterk genoeg is....
Cheers Pagan

Ik heb hier een aritkel over een test met verschillende luchtfilters. Kun je nog raar van opkijken. HKS, Blitz en K&N Komen er niet zo goed uit qua filtering. Apexi komt er het best uit.
@Pagan: Ik kan mis zijn maar wat diene Klevski beweerd klopt ook niet 100% denk ik. Het is niet omdat je een intercooler hebt dat het niet uitmaakt hoe warm de inlaattemp is. Als de luchttemp bv 30°c is en na compressie 80°C, dan na de intercooler bv 60°C Dan zal hij beter presteren dan wanneer de luchttemp 50°C is 100°C na compressie en 80°C na de intercooler. Logisch denk ik? Getallen en verhoudingen zijn puur fictief, ik heb er geen flauw idee van hoe die zich verhouden, maar een luchttemp na de turbo van + 100°C is goed mogelijk dacht ik.
(Verbeter mij als ik verkeerd ben, mijn redenering kan volledig verkeerd zijn, maar laat het mij dan wel weten en liefst met een uitleg erbij;) ).
Greetz roverdude
Edit: ik was de link vergeten
http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
@Pagan: Ik kan mis zijn maar wat diene Klevski beweerd klopt ook niet 100% denk ik. Het is niet omdat je een intercooler hebt dat het niet uitmaakt hoe warm de inlaattemp is. Als de luchttemp bv 30°c is en na compressie 80°C, dan na de intercooler bv 60°C Dan zal hij beter presteren dan wanneer de luchttemp 50°C is 100°C na compressie en 80°C na de intercooler. Logisch denk ik? Getallen en verhoudingen zijn puur fictief, ik heb er geen flauw idee van hoe die zich verhouden, maar een luchttemp na de turbo van + 100°C is goed mogelijk dacht ik.
(Verbeter mij als ik verkeerd ben, mijn redenering kan volledig verkeerd zijn, maar laat het mij dan wel weten en liefst met een uitleg erbij;) ).
Greetz roverdude
Edit: ik was de link vergeten

http://mkiv.com/techarticles/filters_test/2/
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Striker merci voor de info. Die kan ik dan al schrappen.
De HKS filter heeft een hoog FnF gehalte, maar als je dan die test bekijkt lijkt de Apexi idd beter.
Zag op de website van Apexi één en ander staan. Misschien moeten we de koppen binnenkort maar s bij elkaar steken. Heb wel een pak drukke weekends voor de boeg (werken oa). Roverdude, ga jij naar de meeting in Meise?
Cheers Pagan
De HKS filter heeft een hoog FnF gehalte, maar als je dan die test bekijkt lijkt de Apexi idd beter.
Zag op de website van Apexi één en ander staan. Misschien moeten we de koppen binnenkort maar s bij elkaar steken. Heb wel een pak drukke weekends voor de boeg (werken oa). Roverdude, ga jij naar de meeting in Meise?
Cheers Pagan

Waar, wanneer??? Ik weet van niets. Als ik kom zal het met de 620 zijn, mijne coupe moet gekeurd worden en ik zie het echt niet meer zitten om hem terug volledig origineel te zetten. Ik denk er zelfs over om hem te verkopen...pagan schreef:Roverdude, ga jij naar de meeting in Meise?
Cheers Pagan

Greetz roverdude
- pagan
- MG-R Freak
- Berichten: 1911
- Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
- Woonplaats:
- Locatie: D-Town - Vlaanderen
Even mijn gesprekken met itmustbejock ivm de Ti tuning op een rij zetten.
Hij stelt het volgende voor:
- Pipercross filter
- Bleed valve
- Mongoose uitlaatlijn + catvervanger
- turboboost controler + turbo boost gauge (een meterken dus) en de turbo boost naar max 11.5psi zetten
Er is nog wat twijfel - dr allerhande tests - over welke filter juist en welke uitlaatlijn juist. Maar t lijkt me een mooi begin. Alleen nog even kijken naar de invoerders van de spullen.
Grtz, pagan
Hij stelt het volgende voor:
- Pipercross filter
- Bleed valve
- Mongoose uitlaatlijn + catvervanger
- turboboost controler + turbo boost gauge (een meterken dus) en de turbo boost naar max 11.5psi zetten
Er is nog wat twijfel - dr allerhande tests - over welke filter juist en welke uitlaatlijn juist. Maar t lijkt me een mooi begin. Alleen nog even kijken naar de invoerders van de spullen.
Grtz, pagan
