Show uw getunede of gestyled motorinhoud!
Show uw getunede of gestyled motorinhoud!
Dit geld eigenlijk ook wel voor de ZR's he.
Ik krijg stilletjes aan ook wel interesse in wat onder de motorkap zit.
Vooral bij volkswagen hebben ze zo motorafdekkappen enzo die ze van een mooi lakje voorzien of laten chromen ofzo.
Ook heb ik op dit forum gezien dat er al een paar zijn die wat aan het tunen zijn met de motor.
Nu, eerlijk gezegd ken ik niets van de motorinhoud maar wil wel wat meer kennen ervan en wat er mogelijk is.
Mijn motor is een 1.4 16v benzine motor met 103 pk, ik ben eens benieuwd wat ik hier nog extra mee kan aanvangen.
Ook ben ik beniewd naar wat fotokes en wat jij al gedeaan hebt met de motorinhoud...
Dus, show and say!
Ik krijg stilletjes aan ook wel interesse in wat onder de motorkap zit.
Vooral bij volkswagen hebben ze zo motorafdekkappen enzo die ze van een mooi lakje voorzien of laten chromen ofzo.
Ook heb ik op dit forum gezien dat er al een paar zijn die wat aan het tunen zijn met de motor.
Nu, eerlijk gezegd ken ik niets van de motorinhoud maar wil wel wat meer kennen ervan en wat er mogelijk is.
Mijn motor is een 1.4 16v benzine motor met 103 pk, ik ben eens benieuwd wat ik hier nog extra mee kan aanvangen.
Ook ben ik beniewd naar wat fotokes en wat jij al gedeaan hebt met de motorinhoud...
Dus, show and say!
Re: inhoud
Wat wordt er geconstrueerd dan? :P :PJos220TC schreef: <plaatje>
Nieuwe constructie in proces...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
dumpvalve
Dump valve - ze produceren een tof geluid als je schakelt of van het gas gaat maar wat doen ze ? Het is een klep die zo dicht mogelijk bij de inlaat van de motor zit. Als je van het gas gaat dan blijft de turbo draaien vanwege het momentum dat hij op dat moment heeft. De turbo duwt dus lucht tegen een gesloten gasklep, want we zijn van het gas. Dit creëert een tegendruk terug naar de turbo waardoor die gaat stoppen met draaien. Een dumpvalve laat die tegendruk uit het systeem, waardoor de turbo blijft draaien als je van het gas gaat en dus sneller terug op toeren gaat draaien als je opnieuw gas geeft.
Jos220tc
Jos220tc