'zingende' auto

414 416 418 420 45
Plaats reactie
Texron

'zingende' auto

Bericht door Texron »

Na het plaatsen van de home made katvervanger 'zingt' de uitlaat bij bepaalde toerentallen vooral als ik optrek.

In het begin was het wel leuk maar nu begint het te vervelen het lijkt net of er iets los zit en dat is niet het geval.

Iemand enig idee hoe dit kan en hoe ik dit oplos?

Groeten van Texel
Dutch
MG-R Core

Bericht door Dutch »

wel goed alles vastgedraaid en ingesmeerd? kan nl een van die plaatjes zijn die tussen je uitlaat delen zit en die gaat resoneren bij een bepaalde uitlaatgassen stroom.
Idiots are so much fun... no wonder every village wants one!
Afbeelding
CRualA

Bericht door CRualA »

de mijne heeft dat ook soms maar dat zijn mijn boxe,kabels en stroom liggen nogtans elk aan hun kant, toch heeft hij dat soms, en wordt ook erger als ik meer gas geef
Texron

Bericht door Texron »

Ja alles zit goed vast gedraaid (voor de zekerheid nog even nagekeken) dus dat kan het niet zijn maar hoe bedoel je ingesmeerd?

En de boxdraden zijn het ook niet want ik had er nooit last van. Het is pas gekomen nadat ik de 'home made' katvervanger geplaatst heb.

Groeten van Texel
Jmrules

Bericht door Jmrules »

Texron schreef:Ja alles zit goed vast gedraaid (voor de zekerheid nog even nagekeken) dus dat kan het niet zijn maar hoe bedoel je ingesmeerd?

En de boxdraden zijn het ook niet want ik had er nooit last van. Het is pas gekomen nadat ik de 'home made' katvervanger geplaatst heb.

Groeten van Texel
misschien het hitteschild, hangt bij mij nu los en dat kun je geen zingen meer noemen, lijkt wel een koor wat er onder hangt
x-perience

Bericht door x-perience »

heb je er een turbo inzitten. vaak als je de kat weghaald en je hebt er een turbo inzitten dan gaat alles zingen. lullig geluid trouwens
Texron

Bericht door Texron »

Het hitteschild zit ook niet los want dat probleem had ik al van te voren en dat is weer opgelost door een paar lasrupsjes dus dat zal het ook niet zijn.

En had ik maar een turbo dan was ik een veel blijer mens geworden

Toch bedankt voor alle reacties maar ik heb het probleem nog niet gevonden.

Groeten van Texel
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Misschien ligt het wel gewoon aan de katvervanger zelf.

Zitten hier misschien oneffenheden in, opstaande randjes, bramen, lasnaden o.i.d.?
Kan zijn dat de uitlaatgassen die hier langs 'stromen' hierdoor gaan 'zingen'.
Texron

Bericht door Texron »

Misschien is dat de oorzaak dan wel dat er in de katvervanger nog braampjes zitten of iets anders ik ga morgen meteen even kijken bedankt

Groeten van Texel
Plaats reactie