Interieurdelen verwijderen...

214 216 218 220 25
Plaats reactie
No Comment Boy

Interieurdelen verwijderen...

Bericht door No Comment Boy »

Hallo,

Binnen enkele weken ben ik van plan om de 'fake' houtbewerking een vers laklaagje te geven. Maar hoe haal ik deze er in godsnaam uit?

Dus het balkje boven de Airbag en het houtstuk rond de verwarmingsknoppen...

Moeilijk ja of niet?

Dit alles in een Rover 200 '98.

Dus iemand een FAQtje liggen ofzo?

Groeten
Kevin
HoRiZoN

Bericht door HoRiZoN »

euhm, voor dat in de console, moet je dus de console losmaken...
radio, knoppen, en twee schroeven opzij (mss nog meer) losdraaien.
zo denk ik het he, en dan moet je normaal eraan kunnen komen.

dat in het dash zelf, zit geklikt dacht ik, dus moet je ergens grip op krijgen.

maar pas op, begin er nog niet aan, ben hier niet zeker van...

veel sucses!
No Comment Boy

Hmmm...

Probleem. Mijne radio krijg ik daar nooit uit. Kheb de pinnekes er niet voor :oops: .

En knoppen eruit krijgen? Gewoon uit draaien of?

Die schroeven heb ik al zien zitten. En wat komt er dan mee? is dat alle plastiek tot aan handrem?
HoRiZoN

Bericht door HoRiZoN »

dit >>>> Afbeelding is het deel dat in ene keer loskomt...
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik zal m'n pb hier ook nog even zetten, misschien is het in de toekomst nog eens handig voor iemand:

De strip boven de airbag is gewoon een kwestie van voorzichtig een schroevendraaier oid erachter steken en lostrekken (doe wel een lap om de schroevendraaier, tegen het beschadigen). De strip zit met 3 metalen klemmetjes vast.

Het deel rond de kachelbediening gaat als volgt:
Schroef de 4 schroeven van het middenconsole los (1 aan iedere zijkant en 2 onder het klepje bij de handrem), verwijder de radio, verwijder de bovenste knoppen (van achterruitverwarming, mistlampen etc) door ze voorzichtig naar buiten te trekken. Nu kan je de middenconsole loshalen (aan de bovenkant zet hij vastgeklemd, door het middenconsole naar beneden te trekken komt dit los). Met wat gepriegel kan je nu het "wortelnoten" deel losklikken (dit zit op de hoeken vastgeklemt).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
joost

Bericht door joost »

No Comment Boy schreef:Hmmm...

Probleem. Mijne radio krijg ik daar nooit uit. Kheb de pinnekes er niet voor :oops: .
Ik krijg diene radio wel los Kevin :mrgreen:
avdwerf

Bericht door avdwerf »

die radio kun je ook wel met een dun schroevedraaiertje losklikken denk ik, en anders rijd je toch ff naar de audiozaak o.i.d. in de buurt en vraag je ffies de pinnetjes voor je radio...
Ramses

hmm

Bericht door Ramses »

Ik weet niet hoe jouw deurpanelen eruit zien, maar als je die 2 houtaccenten in een andere kleur spuit, is het misschien een idee net zoals ik, de "kapjes" in de deurgrepen ook dezelfde kleur te geven.

Ik bedoel hier mee het "kapje" in het "handvat".

Afbeelding

Je ziet het niet helemaal goed, maar ik heb nu een donkergrijs handvat met zilveren inleg. Zelfde kleur als verwarmingsconsole en sierstrip op dash...

Succes ermee...
No Comment Boy

Kga zien...

Binne een kleine week ga ik eraan beginnen...

Tis een enkele dagen plan. Dus zou het eventueel kwaad kunnen om zonder dit dashborddeel te rijden?

Ik neem aan van niet? :mrgreen:
rover 216

Bericht door rover 216 »

Euhm, ik heb ene gewete die zonder dash reed dus :D
Zal wel geen kwaad kunne :)

Wa kleur komt het?
Plaats reactie