Interieurdelen verwijderen...
Interieurdelen verwijderen...
Hallo,
Binnen enkele weken ben ik van plan om de 'fake' houtbewerking een vers laklaagje te geven. Maar hoe haal ik deze er in godsnaam uit?
Dus het balkje boven de Airbag en het houtstuk rond de verwarmingsknoppen...
Moeilijk ja of niet?
Dit alles in een Rover 200 '98.
Dus iemand een FAQtje liggen ofzo?
Groeten
Kevin
Binnen enkele weken ben ik van plan om de 'fake' houtbewerking een vers laklaagje te geven. Maar hoe haal ik deze er in godsnaam uit?
Dus het balkje boven de Airbag en het houtstuk rond de verwarmingsknoppen...
Moeilijk ja of niet?
Dit alles in een Rover 200 '98.
Dus iemand een FAQtje liggen ofzo?
Groeten
Kevin
euhm, voor dat in de console, moet je dus de console losmaken...
radio, knoppen, en twee schroeven opzij (mss nog meer) losdraaien.
zo denk ik het he, en dan moet je normaal eraan kunnen komen.
dat in het dash zelf, zit geklikt dacht ik, dus moet je ergens grip op krijgen.
maar pas op, begin er nog niet aan, ben hier niet zeker van...
veel sucses!
radio, knoppen, en twee schroeven opzij (mss nog meer) losdraaien.
zo denk ik het he, en dan moet je normaal eraan kunnen komen.
dat in het dash zelf, zit geklikt dacht ik, dus moet je ergens grip op krijgen.
maar pas op, begin er nog niet aan, ben hier niet zeker van...
veel sucses!
- Striker
- MG-R Freak
Ik zal m'n pb hier ook nog even zetten, misschien is het in de toekomst nog eens handig voor iemand:
De strip boven de airbag is gewoon een kwestie van voorzichtig een schroevendraaier oid erachter steken en lostrekken (doe wel een lap om de schroevendraaier, tegen het beschadigen). De strip zit met 3 metalen klemmetjes vast.
Het deel rond de kachelbediening gaat als volgt:
Schroef de 4 schroeven van het middenconsole los (1 aan iedere zijkant en 2 onder het klepje bij de handrem), verwijder de radio, verwijder de bovenste knoppen (van achterruitverwarming, mistlampen etc) door ze voorzichtig naar buiten te trekken. Nu kan je de middenconsole loshalen (aan de bovenkant zet hij vastgeklemd, door het middenconsole naar beneden te trekken komt dit los). Met wat gepriegel kan je nu het "wortelnoten" deel losklikken (dit zit op de hoeken vastgeklemt).
De strip boven de airbag is gewoon een kwestie van voorzichtig een schroevendraaier oid erachter steken en lostrekken (doe wel een lap om de schroevendraaier, tegen het beschadigen). De strip zit met 3 metalen klemmetjes vast.
Het deel rond de kachelbediening gaat als volgt:
Schroef de 4 schroeven van het middenconsole los (1 aan iedere zijkant en 2 onder het klepje bij de handrem), verwijder de radio, verwijder de bovenste knoppen (van achterruitverwarming, mistlampen etc) door ze voorzichtig naar buiten te trekken. Nu kan je de middenconsole loshalen (aan de bovenkant zet hij vastgeklemd, door het middenconsole naar beneden te trekken komt dit los). Met wat gepriegel kan je nu het "wortelnoten" deel losklikken (dit zit op de hoeken vastgeklemt).
hmm
Ik weet niet hoe jouw deurpanelen eruit zien, maar als je die 2 houtaccenten in een andere kleur spuit, is het misschien een idee net zoals ik, de "kapjes" in de deurgrepen ook dezelfde kleur te geven.
Ik bedoel hier mee het "kapje" in het "handvat".

Je ziet het niet helemaal goed, maar ik heb nu een donkergrijs handvat met zilveren inleg. Zelfde kleur als verwarmingsconsole en sierstrip op dash...
Succes ermee...
Ik bedoel hier mee het "kapje" in het "handvat".

Je ziet het niet helemaal goed, maar ik heb nu een donkergrijs handvat met zilveren inleg. Zelfde kleur als verwarmingsconsole en sierstrip op dash...
Succes ermee...