Even voorstellen

414 416 418 420 45
Remus

Bericht door Remus »

[quote="Striker"]Probeer [url=http://www.atectuning.nl/]Atec[/url] anders eens. Die maken ook uitlaten op maat, maar vele malen goedkoper dan EPS (ca 325 euro voor alleen de einddemper en 500 euro vanaf de kat).[/quote]

THX, ga morgen gelijk informeren....
Remus

Goed nieuws

Bericht door Remus »

Op zoek naar de Pipercross ben ik terecht gekomen bij Limpex-sport in Tilburg. Dus ik heb ze gisteren een mail gestuurd. Kom ik vandaag thuis nog balen van de Remus :( check ik mijn mail.

Lees ik om het volgende: :D :D :D
Het is jammer, dat je niet eerder contact met ons opgenomen hebt.
Als je die Remus eronder hebt, is het tunen van je motorvermogen erg moeilijk geworden.
Een Remus is geen sportdemper, maar een sound-box. Je hebt een 16V motor en weet, dat die in de lagere toeren zwak is en dat de motor zo bij ca 3500 rpm pas begint te leven.
Als de Remus er onder zit, zal je merken, dat je in de lagere toeren opeens beter optrekt, maar dat je, als je doortrekt in de toeren, veel eerder afzwakt. Dat komt door die Remus / sound-box. Dit soort dempers laten minder uitlaatgassen door dan standaard dempers. Een auto verliest hierdoor pk's.

Dus ik gelijk een mail terug gestuurd met het hele verhaal en hoop dus morgen reactie te krijgen.

Keep u informed

Nog een stukje uit de mail ter info:
Neem de Viper, kost 405,00 gemonteerd, deze zou normaliter, minimaal een 10 pk winst geven. Door zijn speciale principe tuned de Viper de lucht naar de motor toe, waardoor deze eerder en veel langer de gevraagde lucht krijgt. Het gevolg is, dat een auto eerder en veel langer accelereert. We hebbenauto's, die van een top van 225 km naar 240 km p/u gingen. Dat is minimaal een 20 pk winst.
Nu, met de Remus, zou een Viper je alleen onderin, tot een bepaalde snelheid / toerental een flinke winst geven, maar gaat vervolgens remmen.
Dit geldt voor alle vermogenstuningen.
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Als je van plan bent om een Pipercross te kopen, kijk dan ook eens bij Biesheuvel. Dat scheelt je een smak met geld (een Viper kost daar op 't moment 292,50 euro en een open filter 88,93 euro, zo goedkoop heb ik ze nog nergens gezien).
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Remus

Bericht door Remus »

Dat scheelt nogal ja. Kan ik mooi meenemen in de onderhandeling. Ik ben nu met Limpex bezig. Ze bieden een Stage 1 pakket die goed moet zijn voor +20 pk. Ben benieuwd.

Striker thx 4 the info. keep u informed.
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

Mmm, als ik morgen een goede motor aantref ben ik zeer geïnteresseerd in het vervolg. T mag natuurlijk niet bij 200pk 147kw blijven. Dus alle info over motorische aanpassingen is nuttig.

Cheers Pagan
Afbeelding
Remus

Stage 1

Bericht door Remus »

Stage pakket 1 is: VFC Viper "cold air" kit ; Cyclone ; speciale bougies ; Power boost valve. Vermogenswinst ca 18 pk en een dikke 12% meer koppel geven met de standaard uitlaat.
Alleen is er dan kans, dat je kat remt. Een katvervanger . Je krijgt dan nog eens een pk of 3 erbij en het koppel wordt ook weer sterker.

Het geluid van je standaard uitlaat wordt door deze tuning zwaarder, als je gas geeft. De motor ontwikkeld dan sneller zijn vermogen, waardoor de uitlaat beter wordt gevuld.

Wat de einddemper betreft, Supersprint levert er één met een ovaal eindstuk van 80 tot 120 mm. Op hun site kun je deze eventueel bekijken.
Deze demper geeft je weer meer vermogen, waardoor de winst kan oplopen naar een 25 pk en een 15% sterker koppel.
Een andere, gunstige bijkomstigheid is, dat je auto zuiniger in verbruik wordt.
(soms wat vreemde tekst maar ik heb de prijzen er uit gehaald)
:?: Klink allemaal geloofwaardig wat jullie :?:

Morgen beslissen dus, the more info the better.
Dr Doggystyle
Beheerder

Bericht door Dr Doggystyle »

als je toch aan het informeren bent over een uitlaat
informeer dan ook ff hierzo nmparts
Daar heb ik de mijne laten doen.
Hij zit wel in Noordwijkerhout, maar het is wel de moeite waard om ff te checken
LEF MG ZS180 06-05-23-nu
PBT MG ZS120 26-02-22-nu
IAP Rover 75 Tourer MK2 V6 11-8-21 tot 13-7-24 RIP
JBR Rover 45 MK1 V6 4-10-2020 tot 9-5-21 99-GP-GT
LVD Rover 400 Tourer 2018 tot 11-8-21 LZ-PS-02 RIP
PBT Rover 45 MK2 2011- 2017 03-PG-GN RIP
LQW Rover 200Vi 2010-2012 67-DG-VJ
LVD Rover 416si 2003-2011 RV-FN-98 RIP
Facebook MG-R.nl ! https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Ik vind eerlijk gezegd dat Limpex de "Stage 1" wat overdrijft.
Een Viper levert bij een 416 waarschijnlijk zo'n 7-8 pk op. Een Cyclone is pure onzin, dat levert niks op. Power Boost Valve eigenlijk ook niet, dat is alleen nuttig wanneer de motor te arm loopt (pas nuttig als je echt heel extreem gaat tunen). Andere bougies kan nooit kwaad, maar reken niet op extra vermogen.
Al deze onderdelen zijn erg makkelijk zelf te monteren en véél goedkoper als je ze zelf los koopt (scheelt je al snel zo'n 250 euro).
Katvervanger levert bij de 416 wel wat extra vermogen en koppel op.
Enkel een andere einddemper doet vrijwel niets voor het vermogen (daarvoor heb je een compleet systeem nodig), dus de 25pk met stage 1 en Supersprint einddemper vind ik erg positief.
Ik denk dat met een Viper, katvervanger en andere uitlaat 10-12 pk dichter in de buurt zit.

Zuiniger in verbruik klopt theoretisch wel, maar in de praktijk helaas niet :twisted:.
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Ik kan me best voorstellen dat een Rmus misschien niet de beste uitlaat i.c.m. tuning is.

Maar dat er een groot verschil tussen een remus en een supersprint qua prestaties zit betwijfel ik.

Een remus demper heeft echt wel minder weerstand dan de originele demper.

citaat van de remus site:
Geeft een Remusuitlaat mijn auto meer pk's?
Door de reducering van de uitlaatgas tegendruk, van 35 tot wel 85 procent, kan de auto zo'n 3 tot 5 procent meer pk's krijgen, al naar gelang het type auto, de motorprestaties ed.
Maar Limpex zal wel geen liefhebber van remus zijn, ze niet verkopen of er minder winst op kunnen maken.

De katalysator en de overige dempers zullen meer van invloed zijn dan de einddemper.

Bovendien heeft een uitlaat pas echt effect als je de gehele lijn vervangt door een sportuitlaatsysteem, dus incl. spruitstuk en cat.

En dan is het verschil voor een atmosferische motor nog minimaal, hooguit een paar pk. Bij een turbo motor zal het verschil veel groter zijn.

Koop een andere motor of auto als je echt meer vermogen wil is mijn advies.
Remus

Bericht door Remus »

Edgecrusher schreef:Ik kan me best voorstellen dat een Remus misschien niet de beste uitlaat i.c.m. tuning is.

Maar dat er een groot verschil tussen een remus en een supersprint qua prestaties zit betwijfel ik.

Een remus demper heeft echt wel minder weerstand dan de originele demper.
De Remus uitlaat past niet op de sedan dus is geen optie meer en het prijsverschil met de supersprint is minimaal. Ik heb Remus wel een mail gestuurd met het verzoek te kijken of er mogelijkheden zijn. Zij hebben daar heel netjes op gereageerd en zijn nog aan het onderzoeken.
Remus

Moeilijk

Bericht door Remus »

Morgenmiddag eerst maar eens de Viper er op. :D

Voor de rest ben ik blij dat ik hier wat onafhankelijk advies krijg. THX!

Doen jullie ook relatie problemen :lol:
Plaats reactie