Ik ben zo 'dom' geweest om van die standaard mistlampen (geen originele dus) te kopen voor mijn Rover 416 Si, 1998.
Na heel veel werk om ze toch mooi te krijgen voor in de bumper ben ik klaar om ze te plaatsen.
Nu komt mijn vraag: ik zie achter de voorbumper (achter beide afdekkapjes zeg maar) stekkers met een blauw/rood en zwarte draad. Ik denk dat die voor de mistlampen zijn. Maar ik weet niet waar ze naar toe gaan want ik heb op het dashboard ook geen knop of zo.
Moet ik deze installatie gebruiken of is het beter/makkelijker om een standaard mistlampenkabel te kopen met relais en schakelaar zoals deze hieronder:
Alsvast mijn hartelijke dank.
Laatst gewijzigd door mihai12move op za jun 11, 2005 10:23 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik zou gewoon de standaard bekabeling gebruiken. Het enige dat je dan nog moet toevoegen is een schakelaar en waarschijnlijk een relais. De schakelaar hoort links naast je stuur te zitten. Bij mij is er naast de schakelaar voor de achterste mistlamp plek voor een tweede schakelaar. (de bekabeling komt ook daar uit). Wil je het Rover houden dan kan zo'n schaklaartje vrij prijzig worden maar dan is het wel een kwestie van inklikken en klaar.
Ik kan me niet meer herinneren wie het is, maar er is op dit forum iemand die nog een schakelaar voor een 400 heeft liggen. Gebruik de zoekfunctie even.
Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
De schakelaar is binnen, ik heb hem ingeklikt en hij past perfect.
Ik heb tevens een van de mistlampen aangesloten maar helaas gaat deze niet aan als ik de schakelaar indruk (met de koplampen aan natuurlijk).
Ik heb iets beter gekeken en ik zag dat ik die steker die in de schakelaar wordt geklikt, aan de achterkant 3 plekken vrij zijn. Ik denk dat de kabels van de mistlampen in die 3 contacten hadden moeten zitten.
Kan misschien iemand die al mistlampen heeft, even kijken hoeveel draden in de schakelaar binnen lopen?
Kan het iets anders zijn? (zekeringen zijn volgens mij ook goed)
Alvast bedankt.
Michael
Laatst gewijzigd door mihai12move op zo jun 12, 2005 4:05 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
als t goed is heb je een - en een +, je kan het best de - ergens aan de carrosserie bevestigen, en de + van de accu naar de schakelaar, de + wil je dus onderbreken, dus uiteindelijk heb je maar 2 + draden nodig aan de schakelaar de + draad word dus onderbroken door de schakelaar, waardoor hij wel of niet de stroom-aanvoer krijgt
Het is wel zo dat je de schakelaar er in kan zetten maar dan mist het relais ook nog. Ik vermoed dat dat gewoon in te klikken is in je zekeringkast. Bij mij onder de motorkap zitten ook nog wat relais dus op die plek zou het ook kunnen zijn.
Ff doormeten vanaf de schakelaar en je weet het lijkt me. Ik gok een ontbrekend relais