Gasinstallatie leggen

414 416 418 420 45
Plaats reactie
klaas

Gasinstallatie leggen

Bericht door klaas »

Vraagje; laatste tijd rijdt ik ongeveer 30.000 km per jaar en dat zal vanwege werk ed alleen maar meer gaan worden? Wat kost een gasinstallatie en is het wel verstandig in een rovertje met 180.000km? (motor is 100% ok)
Rover416gsi

Gas installatie

Bericht door Rover416gsi »

Het omslagpunt om over te schakelen naar gas ligt op ongeveer 12.000 km dan wordt het hoogst interesant om op gas te gaan rijden.
Een gas installatie is wel een dure aanschaf informeer eerst over de prijs en besluit dan of je auto dat waard is.
Is het niet beter om een andere auto aan te schaffen waar een gas installatie in zit ik adviseer wel een G3 installatie vanwege de wegenbelasting dit scheelt aanmerkelijk.
Mijn auto kost op benzine 93 euro w.b en op g3 126 euro terijl een "gewone" gas installatie 208 euro kost toch wel een behoorlijk stuk duurder.
Ik heb ook de overweging gedaan om in mijn auto een G3 installatie te plaatsen maar gezien de leeftijd 13 jaar doe ik het niet ik ben op dus op zoek naar een auto met G3.
Ik heb de link van de wegenbelasting ff opgezocht http://www.autoweek.nl/belasting.php succes met je beslissing

Groetjes André
klaas

Bericht door klaas »

Tja.. ik vind de auto het wel waard, dus ik ga nog verder informeren. Tweedehands installatie, is die ook mogelijk?
Rover416gsi

2e hands

Ook daar heb ik eens navraag over gedaan maar een 2e hands installatie worden door de meeste "erkende" dealers dus niet ingebouwd.
Dat word dan zelf inbouwen en dat krijg je nooit door een keuring heen werd mij verteld gaat om certificaten die je krijgt bij de inbouw.
En wat denk je van alle kosten om je auto opnieuw te laten keuren door het rdw.
Bij het rdw is het zo afkeur een rekening maar herkeuren ook een rekening dus neem dit mee in je overweging.
En bij een erkend bedrijf heb je dat niet die zorgen voor alles inbouwen en rdw keuren je brengt je auto er heen je haalt hem weer op en tis allemaal klaar geen omkijken meer.
En als jij de auto het waard vind dan moet je het zeker doen tis zeker de moeite waard om op gas te gaan rijden.

3900 euro op jaar basis bij een gebruik van 1:10 benzine
1350 euro op jaar basis bij een gebruik van 1:10 gas dus wat is je voor deel je heb met een klein jaar je gas installatie terug verdiend.

Succes laat me het ff weten wat je besluit is geweest.
klaas

Bericht door klaas »

De installatie kost nieuw ongeveer 2000 eurie, dus ik ga nog op pad. In de tussentijd moet ik ook nog een ruitje regelen dus voorlopig ben ik nog bezig. Bedankt voor de info, ik kan er zekers wat mee, en ik hoop dus binnekort gas te rijden.
nielo

Bericht door nielo »

misschien moet je ook de kleppen aanpassen voor gas rijden??
ik had een volvo 460 gle op gas en op een gegeven moment was er 1 of
2 kleppen verbrand.
gevolgen ,weer kosten plaatje.
en opeens een rare plek met olielekkage,misschien kromme kop?
dus ik rij niet meer op gas.
de motor word stuk heter door rijden op gas dan op benzine.
dus goede koppakking mag erook zijn:)
ik rij ongeveer 12000 km.
je kan het beste een auto nemen waar al gas inzit vanaf de fabriek,heb je groter kans dat de motor al aangepast is voor rijden op gas,heb ik eens gehoord
groetjes nielo
klaas

Bericht door klaas »

Mmm.. kleine ontwikkeling tussendoor.. dus ik geloof niet dat er nog veel aanpassingen aan mijn rover in zitten. Heb een vriendin enne... we hebben besloten te gaan trouwen! :P :P :P
Striker
MG-R Freak

Bericht door Striker »

Heb je je ruggengraat nu al in moeten leveren? :rofl:
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
pagan
MG-R Freak

Bericht door pagan »

:rofl:

Nou proficiat. Dit klinkt zeker cynisch. :mrgreen:

Cheers Pagan :biertje:
Afbeelding
klaas

Bericht door klaas »

Die ruggengraat misschien wel gedeeltelijk maar de Rover niet! :mrgreen:
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

goed om te horen :lol:
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
'08 Volvo S60 2.4 Drivers Edition -> The back-up

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Rover416gsi

Trouwen ????

Nou van harte gefeliciflapstaart daar ga je vrijheid lol owja je krijg er wel een hele familie bij he :roll: dat je het maar ff weet.

En over het gas rijden alles wat je uitgeeft aan je auto is te veel volgens de vrouw :shock: .
Reken het sommetje maar eens voor aan haar dan gaat ze wel overstag dus geef nooit te vlug op.

Heel veel gelukkige jaren en maak er het beste van. :biertje:
Robert-220TC
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door Robert-220TC »

klaas schreef:De installatie kost nieuw ongeveer 2000 eurie, dus ik ga nog op pad. In de tussentijd moet ik ook nog een ruitje regelen dus voorlopig ben ik nog bezig. Bedankt voor de info, ik kan er zekers wat mee, en ik hoop dus binnekort gas te rijden.
waarvoor kijk je niet voor zo'n zelfe rover die de installatie al heeft :lol:
lijkt mij goedlkoper
klaas

Bericht door klaas »

Robert-220TC schreef: waarvoor kijk je niet voor zo'n zelfe rover die de installatie al heeft :lol:
lijkt mij goedlkoper
Maar ik wil deze wagen dus niet kwijt, van deze weet ik tenminste zeker dat ie ok is.
nielo

site

Bericht door nielo »

hallo,

ik heb nog een site voor waar ze gas inbouwen.
http://www.autogasinbouw.nl/
groetjes nielo
Plaats reactie