[620i] ineens slecht starter voor de eerste keer ?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
mark_m

[620i] ineens slecht starter voor de eerste keer ?

Bericht door mark_m »

ik heb mn rovertje 620(1995) nu al 1,5 jaar,en nu ineens vanochtend slecht starten,wel goed ronddraaien maar gewoon niet aanslaan,en dat 4,5 keer.

en toen eindelijk starten,en toen ik uitstapte om naar de kofferbak te lopen leek het wel alsof ik een soort van benzine lucht rook.

gisteren startte hij nog prima (droog weer) maar nu vanochtend was het van dat vieze natte weer dus wel wat toevallig,ik verdenk dat mn verdeelkap,rotor en/of bougiekabels niet helemaal 100% meer zijn,aan die benzine lucht te ruiken kreeg hij zeker wel genoeg benzine.

ik heb hier ook het boek voor me liggen hoe alles in elkaar zit en wil die verdeelkap+rotor+bougiekabels zelf vervangen.

maar wat zullen die onderdelen me ongeveer gaan kosten bij een automaterialen zaak zoals brezan ofzo?
en zijn die bougiekabels al op maat? (eerste keer dat ik zoiets koop)
joop

koop bosch bougie kabels

Bericht door joop »

koop bosch bougie kabels maar let op ik heb nu al bij 3 rovers in het laatste half jaar mee gemaakt dat 1 kabel van het set te kort is , je krijgt er natuurlijk gewoon een goede maat voor terug. dus let er ff op als je ze gekocht hebt leg ze naast elkaar. kost 80 euro

joop
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

nogal aan de dure kant, voor dat geld kun je machtige mooie siliconen magnecor spullen kunnen.

Kabels zijn altijd perfect op lengte voor de auto, je koopt ze immers specifiek voor die auto(nou voor de motor eigenlijk)

Als er 1 te kort is, is het niet meer dan terecht dat je die kunt omruilen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
mark_m

Bericht door mark_m »

nou,ik heb de verdelerkap en rotor,maar tijdens het verwijderen van de verdelerkap braken er 2 van de 3 bouten af,deze heb ik gelukkig kunnen uitboren en zal er een iets langere bout met moer indoen.

en dan nu zit zelfs het schroefdraad van het schroefje van de rotor muurvast,en met vast bedoel ik ook vast als 2 volwasen kerels er al hun kracht op hebben gezet en er zelfs geen profiel meer in het schroefje zit!

blijkbaar zit er een tijdje een beetje vocht in,ook duidelijk te zien aan de corrosie van de oude contactpunten en rotor.


ik ben wel eens naar een zaakje gereden en die heette iets Van Noord dacht ik,heeft iemand die link van website voor me,dan kan ik mischien morgen nog proberen of hij een behuizinkje heeft liggen.

dus als iemand het linkje wilt geven ;)
Gebruikersavatar
Striker
MG-R Freak
Berichten: 4729
Lid geworden op: ma feb 24, 2003 1:49 am
Woonplaats:
Locatie: Dordrecht

Bericht door Striker »

www.autobedrijfvannoort.nl (zie ook de advertentie onderaan deze site ;) )
Afbeelding

Wil je weten hoe je een afbeelding in je post plaatst?? Lees dan hier!!
Gebruikersavatar
pagan
MG-R Freak
Berichten: 1911
Lid geworden op: di mei 27, 2003 6:27 pm
Woonplaats:
Locatie: D-Town - Vlaanderen

Bericht door pagan »

Of de zoekfunctie http://www.autobedrijfvannoort.nl

Succes met de zoektocht naar de spullen.

Cheers Pagan ;)
Afbeelding
mark_m

Bericht door mark_m »

nou,eindelijk met veel zwoegen weer voorbij.

ik heb het rotortje met een tang afgebroken en toen kon ik haaks mn waterpomptang eropzetten en kwam die kut schroef los.
nieuwe rotortje erop met een nieuwe messing schroef.

en het verdelerkapje zit er ook op,ik heb de 2 boutjes uitgeboort en heb er maar een wat langer boutje doorheen gedaan met aan de andere kant een moertje,en alle boutjes en de schroef wat ingesmeert met kopervet...zodat ik deze ellende nooit meer hoef mee te maken.

en ik moet zeggen,nu draait de motor iets soepeler lijkt het wel....

nu alleen nog bougiekabel nr3 omruilen want die is te kort :evil:
en dat terwijl ze op maat moeten zijn
Plaats reactie