Tik in het wiel na monteren lm velgen

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
Mikey

Tik in het wiel na monteren lm velgen

Bericht door Mikey »

Ik heb gisteren licht metalen velgen gemonteerd onder mijn 600, het zijn originele 15" velgen, nou sinds ik ze heb gemonteerd hoor ik een tik van het linkervoor wiel komen, het lijkt een klein beetje op een homokineet maar ik hoor het niet in scherpe bochten, en mijn ashoes is nog goed.
Ik hoor het meestal bij het optrekken, afremmen, accelereren en van baan verwisselen, ik heb het 1 keer gehad dat ik een heel klein bochtje nam en hij een paar keer achter mekaar tikte, ik voelde het toen ook in mijn stuur.

Zou ik centreer ringen moeten monteren achter de velgen, of is dit niet belangrijk?
Bunzy

Bericht door Bunzy »

Ik zou mijn aandrijfstang eens bekijken !!
Ik had hetzelfde probleem ik had 16-inch velgen met 215-50-16 eronder en hoorde ook die irritante tik
ik heb het nagekeken en mij stang was verrot


""Ik heb wel de aandrijfstang linksvoor moeten vervangen de lagers in die aandrijfstang waren helemaal kapot dus hoorde ze elke keer over elkaar heen knallen en knarsen in de bochten
Ben wel 3 dagen op sloperijen geweest voor een aandrijfstang (linksvoor) voor een Rover 600 ....NERGENS TE VINDEN
Ben bij de Rover Dealer in Spijkenisse geweest ,die wist mij te vertellen dat hun die spullen niet hadden en ook niet konden bestellen !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! De Dealer vertelde mij dat zo,n aandrijfstang nooit stuk gaat !!!!!bij alle Rover die ik op de sloop tegen kwam waren die onderdelen ( aandrijfstangen ) allang verdwenen .Dus uiteindelijk heb ik een aandrijfstang van een Honda Accord gepakt en die aangepast de Stang bestaat uit 2 delen dus moest eerst alles aanpassen maar het is uiteindelijk gelukt en hij loopt weer als nieuw !!!
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ik had dat dus ook , maar er zat gewoon een steentje in de band die tegen het asfalt aantikte :mrgreen: , ik schrok me rot.
Gebruikersavatar
bam
MG-R Core
Berichten: 5974
Lid geworden op: vr dec 20, 2002 8:36 pm
Woonplaats: Almere-Buiten

Bericht door bam »

Of een loodje wat niet goed geplaatst is (eentje die de remklauw aantikt)

Bam.

Jaguar XE
MG ZS 120 MKII
Plaats reactie