Onderhoudsinterval
-
klaas
Onderhoudsinterval
Vraagje; ik ben nu al ruim anderhalf niet meer bij een garage geweest voor onderhoud, alleen APK. Ben nu inmiddels zo'n 35.000 km verder. Ehm.. zijn er toevallig dingen die afgesteld moeten worden inmiddels?
Ben net terug uit Milaan maar geen problemen gehad, zoals gewoonlijk.
Ben net terug uit Milaan maar geen problemen gehad, zoals gewoonlijk.
- Roverforever
- MG-R Freak
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
Je hebt hydraulische klepstoters, dus die hoeven gelukkig niet afgestelt te worden.
Wel is het idd zeker zaak om elk jaar de olie te vervangen, een distributieriem elke 60~80k, alle filtertjes zo af en toe. Op deze leeftijd zou ik ook eens denken aan versnellingsbak olie.
Je zou hem opnieuw kunnen laten uitlijnen zodra je vreemde bandenslijtage opmerkt, maar anders is het niet nodig het onderstel opnieuw te stellen.
Wel is het idd zeker zaak om elk jaar de olie te vervangen, een distributieriem elke 60~80k, alle filtertjes zo af en toe. Op deze leeftijd zou ik ook eens denken aan versnellingsbak olie.
Je zou hem opnieuw kunnen laten uitlijnen zodra je vreemde bandenslijtage opmerkt, maar anders is het niet nodig het onderstel opnieuw te stellen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Jmrules
Distributieriem om de 60-80k ?? Volgens het boekje om de 110-130k, beetje zonde om dat veeel te vaak te doen (ik hou 100k aan, bij mij issie op 120 vervangen en ik denk dat ik em nu bij de 200k weer vervang, meer gevoelsmatig118GTR schreef: Wel is het idd zeker zaak om elk jaar de olie te vervangen, een distributieriem elke 60~80k, alle filtertjes zo af en toe. Op deze leeftijd zou ik ook eens denken aan versnellingsbak olie.
Verder zou ik om de 20k (staat ook in het boekkie) absoluut een grote beurt laten doen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
En misschien heb jij een totaal andere motor.........Jmrules schreef: Distributieriem om de 60-80k ?? Volgens het boekje om de 110-130k, beetje zonde om dat veeel te vaak te doen (ik hou 100k aan, bij mij issie op 120 vervangen en ik denk dat ik em nu bij de 200k weer vervang, meer gevoelsmatig
Verder zou ik om de 20k (staat ook in het boekkie) absoluut een grote beurt laten doen.
60k is het advies voor een k16, maar aangezien dat bedacht is om geld aan je te verdienen zeg ik 60~80k
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
-
klaas
Tja.. vorig jaar wel veel kapot gehad terwijl ik toendertijd wel degelijk veel onderhoud pleegde. Distriebutieriem is vervangen bij 143000 en hoeft dus nog niet rond de huidige tellerstand. Olie is vervangen, filter ook. Luchtfilter, remolie, bougies ed niet.
Maar ik kan gewoon even niks doen aan onderhoud daarom de vraag waar ik op moet letten want dit kan natuurlijk niet lang zo doorgaan. Normalerwijze heb ik altijd 20.000km grote beurt gedaan!
Maar ik kan gewoon even niks doen aan onderhoud daarom de vraag waar ik op moet letten want dit kan natuurlijk niet lang zo doorgaan. Normalerwijze heb ik altijd 20.000km grote beurt gedaan!
-
Jmrules
Dacht dat een 420 een T-16 blok had... enfin ik heb het opgezocht in het boekje: Aanbevolen wordt om de 100k te vervangen, precies er tussenin dus118GTR schreef: En misschien heb jij een totaal andere motor.........
60k is het advies voor een k16, maar aangezien dat bedacht is om geld aan je te verdienen zeg ik 60~80k
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
daar heb je gelijk in een 420 zit de t16, en de motor waar het hier in het topic om gaat is de k16.Jmrules schreef: Dacht dat een 420 een T-16 blok had... enfin ik heb het opgezocht in het boekje: Aanbevolen wordt om de 100k te vervangen, precies er tussenin dus
Laatst gewijzigd door 118GTR op za mei 21, 2005 11:08 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
-
Edgecrusher
100dz km is een mooi interval voor de distributieriem (of 5 jaar)
De olie kan om de 20dz, maar vaker kan absoluut geen kwaad.
(ik doe het om de 15dz km en dan is het geen overbodige luxe)
Filters en bougies kun je nog wel met het oog bekijken of het echt nodig is. Verder natuurlijk niet de remmen vergeten!
Gr.
De olie kan om de 20dz, maar vaker kan absoluut geen kwaad.
(ik doe het om de 15dz km en dan is het geen overbodige luxe)
Filters en bougies kun je nog wel met het oog bekijken of het echt nodig is. Verder natuurlijk niet de remmen vergeten!
Gr.
-
klaas
-
Beko
Joh je moet dingen vervangen als je merkt dat het niet goed gaat of je vreemde dingen hoort of ruikt
Mijn vorige auto Volvo 440 1.7 carb enigste wat ik heb vervangen van 150.000 km tot 250.000 km is bougies en accu ohja en banden voor de rest liep en loopt hij nogsteeds als een zonnetje.
Ik hou me niet zo aan de onderhoudsbeurten en het is altijd goed gegaan en uiteraard ligt het er ook aan hoe je met je autotje omgaat maar als je lekker rustig rijd zal het ook lekker rustig slijten, lijkt me.
Misschien is het bij een Rover wel anders hoor heb er nog niet zolang ervaring mee.
Groet
Beko
Mijn vorige auto Volvo 440 1.7 carb enigste wat ik heb vervangen van 150.000 km tot 250.000 km is bougies en accu ohja en banden voor de rest liep en loopt hij nogsteeds als een zonnetje.
Ik hou me niet zo aan de onderhoudsbeurten en het is altijd goed gegaan en uiteraard ligt het er ook aan hoe je met je autotje omgaat maar als je lekker rustig rijd zal het ook lekker rustig slijten, lijkt me.
Misschien is het bij een Rover wel anders hoor heb er nog niet zolang ervaring mee.
Groet
Beko
-
Ewout
Mmmm, dan zou ik toch niet snel een 2e handsje van jou overnemenBeko schreef:Joh je moet dingen vervangen als je merkt dat het niet goed gaat of je vreemde dingen hoort of ruikt![]()
-
klaas
-
pieterrademakers
Als je een wat jongere auto hebt kun je het beste wat vaker een beurt doen, maar net als bij de mijne is het een kwestie van vervangen pas indien echt nodig Olie vervangen elke 20.000. De rest komt wel door het jaar heen, lang leve de pechhulp onderweg. Ik ga niet voor een auto die 1500 euro waard is een beurt doen van 300 euro!! en dan zeker niet bij kwik Shit.