18 inch of groter???
-
challenge
- MG-R Freak
- Contacteer:
18 inch of groter???
ik hoop volgendeweek dat ik een mg zr 115 idt in mijn bezit te hebben.
ik wil wel andere velgen er op hebben.
18 inch zou moeten passen.
maar met een beetje aanpassen van de wielkasten zou 19 inch toch ook moeten passen???
en zijn die originele straits velgen nog een beetje gewillig????
ik wil wel andere velgen er op hebben.
18 inch zou moeten passen.
maar met een beetje aanpassen van de wielkasten zou 19 inch toch ook moeten passen???
en zijn die originele straits velgen nog een beetje gewillig????
-
HoRiZoN
het gaat niet om de maat van de auto maar om de grootte van de wielkasten...
Onder een Corsa A past ook 17" met een beetje uitkloppen van de wielkasten. Bij een Rover 100 krijg je net 15" eronder (dan gaat het al aanlopen), terwijl de auto's qua formaat niet zo ver uit elkaar lopen.
Onder een Corsa A past ook 17" met een beetje uitkloppen van de wielkasten. Bij een Rover 100 krijg je net 15" eronder (dan gaat het al aanlopen), terwijl de auto's qua formaat niet zo ver uit elkaar lopen.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
-
Mista T
- MG-R Core
Nee hoor, rijden er zat op de club die verlaging hebben en 17 inch, alleen waar mensen de fout ingaan is dat ze niet de Goede ET waarde pakken, waardoor de velg en band combinatie verder naar buiten komen dan gepland en dan gaat ie aanlopen in de wielkas.HoRiZoN schreef: 18 lijkt me nog te lukken, maar het schijnt dat bij 17 inch en een ietwat verlaging, je al probleempjes ehbt.
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
- Silly CVT
- MG-R Freak
- Contacteer:
Belangrijk dat je de ET en J van je velg in de gaten houd. Hoe hoger die waarden hoe verder de velg naar buiten komt en dus kans op aanlopen hebt. 
Mijne is 7j 38ET dan zou je dus lagere waardes moeten hebben..... Toch mannen?
In de UK rijden ze onder de TC ook met 19" 5cm verlaagd. Enne... 16" onder een a-Corsa kan ook zonder probs, mits je de goeie ET en j hebt dus anders moet je zoals ik toen je schermen uitkloppen.
Mijne is 7j 38ET dan zou je dus lagere waardes moeten hebben..... Toch mannen?
In de UK rijden ze onder de TC ook met 19" 5cm verlaagd. Enne... 16" onder een a-Corsa kan ook zonder probs, mits je de goeie ET en j hebt dus anders moet je zoals ik toen je schermen uitkloppen.
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
SillyTC schreef:Belangrijk dat je de ET en J van je velg in de gaten houd. Hoe hoger die waarden hoe verder de velg naar buiten komt en dus kans op aanlopen hebt.
Daar gaan we weer.
J is totaal onbelangrijk voor het wel of niet aanlopen van wiel. Hoe breed je rubber is WEL!, en de ET-waarde is zo mogelijk nog belangrijker.
sorry silly, maar hoe vaak ik ook het ook vertel, altijd komt er wel iemand met die J-maat langs zetten.
p.s. behalve natuurlijk waar de J-maat de keuze van het rubber gaat beperken, dan natuurlijk is het via die omweg wel weer belangrijk.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
Skytiger