schokken
schokken
Hallo,
Ik heb een probleem met mijn Rover 200iS. Wanneer ik gas geef gebeurt het dikwijls dat de auto begint te schokken.
Bij stationair toerental (ong 800 tpm) zie je de toerenteller om de zoveel seconden verspringen naar ong 1100 tpm.
Ook 'prutterd' de uitlaat.
Heb hem binnengedaan bij garagist en die dacht dat het aan de versleten bougies lag, maar blijkbaar niet...
Iemand een idee? Kan het aan de gaskleppen liggen? Of één of andere filter die vuil zit?
Alvast bedankt...
Ik heb een probleem met mijn Rover 200iS. Wanneer ik gas geef gebeurt het dikwijls dat de auto begint te schokken.
Bij stationair toerental (ong 800 tpm) zie je de toerenteller om de zoveel seconden verspringen naar ong 1100 tpm.
Ook 'prutterd' de uitlaat.
Heb hem binnengedaan bij garagist en die dacht dat het aan de versleten bougies lag, maar blijkbaar niet...
Iemand een idee? Kan het aan de gaskleppen liggen? Of één of andere filter die vuil zit?
Alvast bedankt...
Het stationaire toerental kan goed aan de gasklep liggen.. Die verslijten bij rover bij de modellen met een plastic huis nog wel eens..
Dan kun je het beste een 48mm aluminium model laten plaatsen.. Je hebt kans dat het schokken dan ook meteen over is, maar dat weet ik niet zeker.. Het zou wel een beetje met het haperen van de gasklep te maken kunnen hebben op zich..
Dan kun je het beste een 48mm aluminium model laten plaatsen.. Je hebt kans dat het schokken dan ook meteen over is, maar dat weet ik niet zeker.. Het zou wel een beetje met het haperen van de gasklep te maken kunnen hebben op zich..
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
toerenteller zit direct op je bobine, dus het kan bijna niet anders niet dan dat het toerental van de motor ook echt omhoog gaat.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- 118GTR
- MG-R Core
- Contacteer:
ik welk geval je toerenteller helemaal niet meer uitslaat, of gewoon damen met de motor rare sprongen maakt.
Er moet echt iets heel vreemd gebeuren willen de teller en de motor verschillende dingen doen. (lees.... een loslopende pulsegenerator die toevallig kortgesloten word met de toerentellen)
Er moet echt iets heel vreemd gebeuren willen de teller en de motor verschillende dingen doen. (lees.... een loslopende pulsegenerator die toevallig kortgesloten word met de toerentellen)
Rover 118 GTi VVC MK3.2
www.118GTi.tk
www.118GTi.tk
Bij de Honda D-blokken gebeurt dat dus wel he. Als de ontstekingsmodule naar de klote aan het gaan is gaat je toerenteller eerst dansen. Na een poosje begint ook je motor raar te lopen tot hij het helemaal niet meer doet...
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.