Stuurbekrachtiging

214 216 218 220 25
Plaats reactie
rover220GTi

Stuurbekrachtiging

Bericht door rover220GTi »

Hoi,

gisteren was ik net klaar met school, stap in m'n auto en start hem. Ik hoor de pomp voor de stuurbekrachtiging hard werken en als ik m'n stuur draai gaat die geluiden maken. Toen ik thuis kwam merkte ik dat de vloeistof vrij laag stond, dus heb ik deze bijgevuld. Gisteren avond is die echter weer redelijk wat geluid gaan maken, grotendeels als ik het stuur draai natuurlijk, maar ook als ik rechtdoor rij, maar dan werkt die eigenlijk ook dus kan wel.

Wat ik me afvraag is of dat de stuurbekrachtiging nu gaar is en geluiden blijft maken, of zou het even kunnen duren voordat die weer normaal wordt.
Zou het kunnen dat ik nu een mengsel heb van 2 soorten vloeistof en dat die niet goed samen werken etc...

Andere opties?

Ik weet het ook niet meer....

Erik
Gebruikersavatar
Frekkel
MG-R Freak
Berichten: 1424
Lid geworden op: vr mei 21, 2004 3:48 pm
Woonplaats: Waarschoot

Bericht door Frekkel »

dat heb ik ook gehad, nu hoor ik nix meer maar ik denk dat die pomp redelijk kapot zit.
voorlopig blijf ik zo rijden
MG ZR S1800
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Update: vandaag langs de garage geweest of het na te laten kijken. Blijkt een hoge druk slang te zijn van de stuurbekrachtiging die flink lekt, en die kan dus niet zo maar worden uitgewisseld aangezien ze deze niet thuis hadden (geen Rover dealer). Ook zou dat een hele dure optie worden, zo is mij tenminste verteld. Een optie is schijnbaar om de bestaande slang te repareren door er een ander stukje tussen te zetten, maar ze weten nog niet of dat mogelijk is. Maandag kan ik de auto daar brengen en dan gaan ze het beter bekijken, en hopelijk fixen.

Het zit niet mee, net voor het weekend :evil:

Erik
roverdude

Bericht door roverdude »

een hogedrukslang kun je heel eenvoudig laten herstellen. Ze knippen die door en persen er lang weerskanten een koppeling op. Dan er een nippel tussenplaatsen en klaar. Ik moet dit regelmatig laten doen voor machines met hydrolische pitons...
rover220GTi

Bericht door rover220GTi »

Nou, de slang is gerepareerd en de multiriem is vervangen. Kosten= €185. Leuk prijsje :cry:

Maar de auto voelt nu wel erg fijn aan, alsof er wel een langere tijd iets aan vervanging toe was.

Erik
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

roverdude schreef:een hogedrukslang kun je heel eenvoudig laten herstellen. Ze knippen die door en persen er lang weerskanten een koppeling op. Dan er een nippel tussenplaatsen en klaar. Ik moet dit regelmatig laten doen voor machines met hydrolische pitons...
Oi .... das ook mijn werk ... je bent toch geen concurentie hé !? :dry:

hehe ;oP
You can go fast ... but I can go anywhere.
roverdude

Bericht door roverdude »

Rover schreef: Oi .... das ook mijn werk ... je bent toch geen concurentie hé !? :dry:

hehe ;oP
Geen idee, al ooit van Logi Technic gehoord? Wij komen zelden in nederland of het is in samenwerking met bv Packo inox. Er komen meer nederlanders naar hier dan omgekeerd denk ik :lol:


Greetz roverdude
Järv
Moderator
Berichten: 4430
Lid geworden op: ma nov 18, 2002 6:51 pm
Woonplaats: Botlek
Contacteer:

Bericht door Järv »

Nope, niet bekend ... maar ik zit dan ook nog niet zo lang in dit werk.
'k werk bij pirtek.

cheers,
Dennis :cool:
You can go fast ... but I can go anywhere.
Plaats reactie