Stuurbekrachtiging
Stuurbekrachtiging
Hoi,
gisteren was ik net klaar met school, stap in m'n auto en start hem. Ik hoor de pomp voor de stuurbekrachtiging hard werken en als ik m'n stuur draai gaat die geluiden maken. Toen ik thuis kwam merkte ik dat de vloeistof vrij laag stond, dus heb ik deze bijgevuld. Gisteren avond is die echter weer redelijk wat geluid gaan maken, grotendeels als ik het stuur draai natuurlijk, maar ook als ik rechtdoor rij, maar dan werkt die eigenlijk ook dus kan wel.
Wat ik me afvraag is of dat de stuurbekrachtiging nu gaar is en geluiden blijft maken, of zou het even kunnen duren voordat die weer normaal wordt.
Zou het kunnen dat ik nu een mengsel heb van 2 soorten vloeistof en dat die niet goed samen werken etc...
Andere opties?
Ik weet het ook niet meer....
Erik
gisteren was ik net klaar met school, stap in m'n auto en start hem. Ik hoor de pomp voor de stuurbekrachtiging hard werken en als ik m'n stuur draai gaat die geluiden maken. Toen ik thuis kwam merkte ik dat de vloeistof vrij laag stond, dus heb ik deze bijgevuld. Gisteren avond is die echter weer redelijk wat geluid gaan maken, grotendeels als ik het stuur draai natuurlijk, maar ook als ik rechtdoor rij, maar dan werkt die eigenlijk ook dus kan wel.
Wat ik me afvraag is of dat de stuurbekrachtiging nu gaar is en geluiden blijft maken, of zou het even kunnen duren voordat die weer normaal wordt.
Zou het kunnen dat ik nu een mengsel heb van 2 soorten vloeistof en dat die niet goed samen werken etc...
Andere opties?
Ik weet het ook niet meer....
Erik
Update: vandaag langs de garage geweest of het na te laten kijken. Blijkt een hoge druk slang te zijn van de stuurbekrachtiging die flink lekt, en die kan dus niet zo maar worden uitgewisseld aangezien ze deze niet thuis hadden (geen Rover dealer). Ook zou dat een hele dure optie worden, zo is mij tenminste verteld. Een optie is schijnbaar om de bestaande slang te repareren door er een ander stukje tussen te zetten, maar ze weten nog niet of dat mogelijk is. Maandag kan ik de auto daar brengen en dan gaan ze het beter bekijken, en hopelijk fixen.
Het zit niet mee, net voor het weekend
Erik
Het zit niet mee, net voor het weekend

Erik
-
- Moderator
- Contacteer:
Oi .... das ook mijn werk ... je bent toch geen concurentie hé !?roverdude schreef:een hogedrukslang kun je heel eenvoudig laten herstellen. Ze knippen die door en persen er lang weerskanten een koppeling op. Dan er een nippel tussenplaatsen en klaar. Ik moet dit regelmatig laten doen voor machines met hydrolische pitons...

hehe

You can go fast ... but I can go anywhere.