620 sdi als trekker?

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
roverdude

620 sdi als trekker?

Bericht door roverdude »

Heeft er iemand ervaring met een 600 als trekker? Ik zie het echt niet zitten om met de coupe of de *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) naar spanje te rijden... coupe verbruikt te veel en de *SLOPEL* (verschrikkelijk lelijk merk die hier op het forum niet genoemd mag worden) heeft gewoon niet genoeg kracht. Daarom denken we erover om een 620 sdi aan te schaffen.
Wat mij het meest interesseerd is of de wegligging van een 600 een beetje goed is, zodat de caravan ons niet voorbijsteekt :lol: .
Ik weet dat het koppel redelijk laat komt maar daar kan ik nog net mee leven.

Greetz roverdude
Tjalling

Bericht door Tjalling »

de wegligging van een 620 is goed met een caravan erachter,ik heb zelf een 620i op lpg en hij heeft geen problemen met mijn caravan en dat is best wel een grote met een eigen gewicht van 1006 kilo en totaal max 1250
ik rij meestal 90 maar ik heb ook wel eens 130 gereden met deze combinatie

Afbeelding
roverdude

Bericht door roverdude »

Heb jij iets van slingerdemper zitten? 130 is al vrij snel met een caravan :shock: .

Vorig jaar heb ik met men coupe ooit eens 110 gereden maar verder durfde ik niet. (is ook niet nodig) Ik was enkel bang dat de 600 meer naar luxe afgeveerd was en dus vrij slap staat.
Tjalling

Bericht door Tjalling »

ik heb er een ssk 2 anti slinger koppeling opzitten , en verder doe ik al de zware dingen die we meenemen onder in de caravan , en ik zorg dat mijn kogeldruk 65kilo is zodat de kont van mijn auto niet zo laag ligt
roverdude

Bericht door roverdude »

Sinds donderdag hebben we onze eigen 620 sdi :mrgreen: .
Gisteren heb ik er de aanhangwagen van mijn vader achter gehangen (dubbele as, kipremorque). Weegt leeg +/-600kg en er lag 700kg houtafval op. Tijdens het optrekken is het iets minder, maar nog meer dan voldoende. Eens op kruissnelheid zou je bijna vergeten dat er iets achter hangt.
Hopelijk valt het met onze caravan even goed mee.



Greetz roverdude
Tjalling

Bericht door Tjalling »

welke caravan spiegels wil je gaan gebruiken?
ik had eerst de repunzel special mirrors maar die passen niet goed op een 620
roverdude

Bericht door roverdude »

Geen idee welk merk het is. Ik moet mijn ruiten naar beneden doen en dan een voet over de rand klikken. Ik heb ze vorig jaar op mijn coupe gebruikt en ik was er heel tevreden van. Eerst had ik een paar spiegels die op de vaste spiegels bevestigd werden. Deze waren er snel af wegens te veel vibraties en dus bijna of geen achteruitzicht. Volgende week ga ik een slingerdemper kopen. Weet alleen nog niet welke.

fototje van de spiegels:


Afbeelding
Tjalling

Bericht door Tjalling »

deur spiegels zijn perfect en als ik het goed zie dan zijn dat dezelfde als ik heb
en voor de koppeling adviseer ik de alko aks 1300 of 2004 of de winterhof deze zijn erg goed en makkelijk te bedienen de ssk 2 en 3 zijn ook erg goed alleen wat minder makkelijk te bedienen
roverdude

Bericht door roverdude »

Vandaag heb ik een alko aks1300 gekocht en geplaatst. Eerste 500 km elke 100km open en sluiten :? Om goed te kunnen inslijten.
Hopelijk werkt ze goed.
Plaats reactie