Texron schreef:Wat is het voordeel hiervan ten opzichte van de orginele gasklep.
De 52mm gasklep heeft als voordeel tov de standaard 48mm dat de opening waardoor de lucht naar binnen kan groter is (nl 4mm

) en er dus meer lucht naar binnen kan. Dit heeft als effect een betere reactie op het gas (snellere acceleratie) en iets meer vermogen. Bovendien is deze gasklep van aluminium, terwijl de standaard 48mm gasklep (tot 2000) van plastic is. Deze gaskleppen staan erom bekend dat ze op den duur vervormen, waardoor het gas blijft hangen. Dan blijft de motor dus bv ineens 2500 toeren stationair draaien

.
Texron schreef:Waar kan ik zo'n klep kopen
Er zijn verschillende mogelijkheden: veruit de duurste is bij de Rover dealer, dan ben tegen de 300 euro kwijt. Een andere mogelijkheid is
hier. Hij is er op het moment zelfs in de aanbieding en kost nu 165 euri.
Texron schreef:Wat kost zo'n ding
Zie vorige antwoord
Texron schreef:O, ja is zo'n klep makkelijk zelf in te bouwen?
Ja

.. Haal de slang van het luchtfilter van de klep en maak de gaskabel los. Vier schroefjes losdraaien. Nieuwe klep erop, schroefjes vast, gaskabel erop, luchtslang vast en klaar. Hooguit 10 minuten werk

.