Uitlaat vraagske

111 114 Metro Mini
Plaats reactie
Niels

Uitlaat vraagske

Bericht door Niels »

Aangezien mijn uitlaat een beetje uit elkaar begint te vallen moet er maar eens wat nieuws op komen. Nu is het zo dat een gozer die ik ken hardstikke goed uitlaten in elkaar kan lassen, dus dat is het probleem niet. Eigenlijk ben ik er al uit hoe het gaat worden, een stuk pijp met einddemper (dus geen kat enzo). Alleen nog twee dingetjes waar ik niet uit kan komen:
1) Volstaat een stuk pijp met einddemper, of heeft m'n motor iets meer tegendruk nodig?
2) Iemand tips voor een einddemper?

Alvast bedankt!

Ooow ja, zaterdagavond ook de auto wat lager gelegd . . . net zolang leeg laten lopen tot die drie vingers er tussen pasten. Stukje rijden, en je raad het al, krijg ik d'r nog maar één vinger tussen :? . Binnenkort dus toch maar een retourtje dealer.
Niels

Bericht door Niels »

En zojuist een K&N 57i kitje besteld . . . komt met 1 - 2 weken binnen.
MoRaX
MG-R Freak

Bericht door MoRaX »

je kan ook proberen een afspraak met jouke te maken om je wagen weer omhoog te krijgen. Kost altijd minder als de dealer.
Uitlaat.... heb zelf een 1100cc maar denk dat je als eindemper en cat weinig fout kan doen. Ik zelf heb een lege kat (via dezelfde jouke) bemachtigd. Weet dat mark16v voorheen onder zijn 114 een gewone rechte pijp had. Dus dat kan je zoiezo gewoon er ondergooien. Einddemper van mij is er 1 van een motor! klinkt best aardig voor een 1100. Denk dat je zelf er van alles onder kan maken.
Hoeft ook niet veel te kosten.
2003/2005 - 1990 Rover 111L @ GTI-looks
2005/02-2009 - 1994 Rover 623Si (154.5hp @ Wheels)
2009-02 - 1999 Rover 200 BRM (129,2pk / 167.9nm @ Wheels)
2009-05 - 2005 Honda CBR 600rr
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

stukske steigerpijp jatten in de bouw :lol:
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Niels

Bericht door Niels »

Mark16v schreef:stukske steigerpijp jatten in de bouw :lol:
Da's allemaal al geregeld, kzat alleen nog effe met die tegendruk. Kga binnenkort maar eens voor een leuk dempertje shoppen om het verhaal compleet te maken.

Keek net nog effe onder de kap, zag ik dat er vanaf het luchtfilterhuis (of eigenlijk dat ding wat eronder zit, gasklep?) een geel kabeltje los hangt te bungelen. Vaag kabeltje, geel omhulsel en volgens mij ook maar een enkele draad met een dun rond langwerpig stekkertje . . . iemand enig idee waar dat in hoort?
Mark16v
MG-R Freak

Bericht door Mark16v »

Vanaf je luchtfilter loopt een buis naar je koplamp, ergens halverwege zit daar een klep in. Daar loopt dat gele buisje naartoe.

dat is de klep die warme lucht van je uitlaatspruitstuk naar je inlaat stuurd om de koude motor wat beter te laten lopen. Zodra je motor warmer wordt gaat die klep weer dicht.
You only need 2 things in life: Duct Tape and WD40. If it moves and it shouldn't : Duct Tape. If it doesn't move and it should: WD40.
Niels

Bericht door Niels »

Thnx, die gaat direct weer terug naar waar 'ie thuis hoort.
Niels

Bericht door Niels »

$%#@!? Brezan & GKB-Import . . .

Ik vorige week maandag naar de Brezan, luchtfilter bestellen. Gozer@Brezan bellen over hoe lang het zou gaan duren . . . 7 tot 10 dagen. Ik deze week al drie keer gebeld, en net er maar langs gegaan, nog geen filter. Had er juist op gerekend dat ding er op koninginnedag erin te lepelen. Was een computerstoring geweest bij de GKB, zou dus nog effe gaan duren (snap sowieso niet echt waarom zij dat ding bij gkb bestellen).

Goed, gozer@brezan zojuist Efka gebeld, volgende week vrijdag is 'ie er (eigenlijk donderdag al, maar das 5 mei). Met een beetje mazzel mag ik 'm woensdag al zelf bij Efka ophalen.
Niels

Bericht door Niels »

Paar daagies verder en het luchtfilter is er, vanmiddag binnengekomen. Meteen er op gezet een stukje wezen gummen. En ik merk het dus echt wel, vooral boven de 3000 toeren lijkt het wel of 'ie meer lucht krijgt. Binnenkort maar eens wat aan die uitlaat doen, en een filmke mét geluid maken :lol:

Oow ja, het karretje staat inmiddels weer wat hoger (thnx to Jouke).
Plaats reactie