kom zonet van antwerpen, wil de expresweg afslaan ik draai mijn wielen en ik hoor een immens gekraak.
WTF is dat nu weer? iedere keer als ik mijn wielen draai kraakt het dat het een lust heeft. bij hogere snelheden hebk er haast geen last van.
ben even gestopt en de kraak komt uit het motorcompartiment.
wat kan dat zijn?
ikzelf denk aan de servo, omdat naar mijn gevoel ik iets harder moet draaien om de wielen scheef te krijgen.
iemand een idee, en wat dat lolletje nu weer gaat kosten?
thx
krakend geluid. help
krakend geluid. help
MG ZR S1800
Tja, heeft ie het bij rechtdoor rijden ook bij hoge/lage snelheden?
Heeft ie het alleen bij insturen? Ook als je stilstaat?
Heeft ie het als je gas geeft of ook in de vrij?
Probeer dit soort dingen uit en je weet of het aan de besturing ligt (bekrachtiging etc) of misschien aan de ophanging. Dan zal er vast iemand zijn die weet wat het kosten gaat...
Heeft ie het alleen bij insturen? Ook als je stilstaat?
Heeft ie het als je gas geeft of ook in de vrij?
Probeer dit soort dingen uit en je weet of het aan de besturing ligt (bekrachtiging etc) of misschien aan de ophanging. Dan zal er vast iemand zijn die weet wat het kosten gaat...
kijk zelf diagnose gesteld. als je niet rijdt is het niet de aandrijflijn waarschijnlijk. ook vering of andere ophangingsdelen zijn dan onwaarschijnlijk.
stuurbekrachtigingspomp is dan idd meest waarschijnlijk.
oh, tip van anton was, aangezien me versnellingsbak bij achteruit rijden ook kraakt, controleren of er genoeg olie in zit. ook stuurbekrachtiging heeft olie nodig.
is wel een naar goedje naar verluidt. als je het op een rubberslang morst raakt die aangetast. pin me hier echter niet op vast, ik ben maar een leek op auto technisch gebied...
stuurbekrachtigingspomp is dan idd meest waarschijnlijk.
oh, tip van anton was, aangezien me versnellingsbak bij achteruit rijden ook kraakt, controleren of er genoeg olie in zit. ook stuurbekrachtiging heeft olie nodig.
is wel een naar goedje naar verluidt. als je het op een rubberslang morst raakt die aangetast. pin me hier echter niet op vast, ik ben maar een leek op auto technisch gebied...
olie genoeg!
maareuh, het probleem heeft zichzelf blijkbaar opgelost.
ik stuurde helemaal over en liet vervolgens men stuur los zodat de wielen vanzelf rechtkwamen, en het was plots gedaan met kraken.
kom zonet van de garage, afwachten zij hij.
hij heeft mijn ophanging gecheckt, alles leek daar in orde
enige mogelijke optie over is iets met het stuurhuis.
to be continued (hopelijk niet)
maareuh, het probleem heeft zichzelf blijkbaar opgelost.
ik stuurde helemaal over en liet vervolgens men stuur los zodat de wielen vanzelf rechtkwamen, en het was plots gedaan met kraken.
kom zonet van de garage, afwachten zij hij.
hij heeft mijn ophanging gecheckt, alles leek daar in orde
enige mogelijke optie over is iets met het stuurhuis.
to be continued (hopelijk niet)
MG ZR S1800
Tja, dit vind ik nooit zo fijn klinken. Problemen die vanzelf komen en weer gaan.
Als iets half stuk is gaat het kraken opleveren. Als het dan vervolgens niet meer kraakt kan het of weer gerepareerd zijn, maar het kan ook nog verder stuk zijn. Bijvoorbeeld iets dat niet afgebroken is kraakt niet, als het half afgebroken is kraakt het wel en als het vervolgens helemaal afgebroken is kraakt het ook niet meer.
Let dus idd goed op dat er niet iets nu helemaal stuk is....
Als iets half stuk is gaat het kraken opleveren. Als het dan vervolgens niet meer kraakt kan het of weer gerepareerd zijn, maar het kan ook nog verder stuk zijn. Bijvoorbeeld iets dat niet afgebroken is kraakt niet, als het half afgebroken is kraakt het wel en als het vervolgens helemaal afgebroken is kraakt het ook niet meer.
Let dus idd goed op dat er niet iets nu helemaal stuk is....