Een nieuwkomer met 216-> needs tuning.

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Horo

Een nieuwkomer met 216-> needs tuning.

Bericht door Horo »

Beste mensen. Ik heb me gister aangemeld op dit forum nadat ik aan het rondspuren was wat de Tuning-mogelijkheden zijn van een rover 216. Uiteraard kom je dan al snel bij dit forum terecht.
Ik moet eerlijk zeggen dat mijn mond openzakt als ik alle foto's bekijk.

Ik zal hieronder mijn Rover eens laten zien, zodat jullie zien dat mijn auto inderdaad een opknapbuurt kan gebruiken. Alles is volgens mij het standaards van standaard. Ik heb hem nog maar 5 maand. (en ja moet nog gewassen worden, hehe)

Afbeelding
Afbeelding
Die zwarte spatlappen moeten eraf. Ik neem aan dat dit zonder problemen kan, of moeten er voorzieningen voor getroffen worden? Die zwarte stippen op de deuren vind ik niet wat zo.

Zeker nadat ik gezien heb wat jullie allemaal met jullie rover hebben gedaan wil ik graag mijn auto eens een mooi uiterlijk geven. Zoals de titel al zegt ben ik een volkomen nieuw op het gebied van tuning. Ik hoop eigenlijk op dit forum erachter te komen waar ik op moet letten, waar ik dingen kan kopen en wat de mogelijkheden zijn.

Wat ik gezien heb wat mij mooi lijkt:
Afbeelding

Hier gaat het om de bumpers, sideskirts en de spoiler. Het feit dat alles in de kleur is meegespoten ziet er goed uit. De meegespoten "strippen" welke bij mijn auto zwart zijn lijken me ook gaaf om verchroomt te zien maar dat is gissen.
Afbeelding
De voorkant vind ik er zo enorm gaaf uitzien. De voorbumper lekker laag maar niet overdreven zo. Ik zou de rand om de grill graag chroom zien maar wederom gissen of het wel mooi zou zijn. Speigels in de kleur mee is leuk. De standaar zwarte handgrepen en "spoiler" vind ik maar niets.

Dit is net afgewerkte auto en volgens mijn smaak. Als ik me niet vergis is dit een Rover 25 en dan volgt natuurlijk direct de vraag of mijn wensen mogelijk zijn op mijn auto.

Verder kwam ik op dit forum deze achterlichten tegen:

Afbeelding
Deze lijken me enorm mooi staan. Op deze foto is ook een mooie afwerken rondom de uitlaat te zien. Een verlaging van de auto zou ook geen overbodige luxe zijn.

Ik heb me nu alleen nog gericht op de buitenkant maar ik denk dat de binnenkant ook niet acher mag blijven als de body mooi is. Die "houten" panelen vind ik wat oudbollig.
vdwaldennis

Bericht door vdwaldennis »

hallo welkom hier

ik zou als ik jouw verhaal hoor gewoon alle sierstrips en de spiegels mee laten spuiten dan wordt ie al een stuk mooier. Verder zou ik dan nog witte knippers halen en andere velgen kopen. Wanneer je dit gedaan hebt ben je al een heel stuk op de goede weg.
Horo

Bericht door Horo »

Thnx voor de snelle reactie.

De zwarte knuststof delen zijn te spuiten dus. Dat is al heel fijn. Deze onderdelen afmonteren en apart spuiten zal altijd kleurverschil geven neem ik aan dus er moet wel een goede spuiter komen die alles goed kan laten overlopen.

Velgen idd. Mooi glimmende 16"/17" zal mooi staan (als die van Tummeke bv). Er is mij verteld dat als je de rijeigenschappen niet verslechteren dat je dan de omtrek van de band niet mag veranderen zonder dat je verder iets aanpast. De velg mag dus groter zijn maar dan moet de band dunner zijn, zodat de buitenomtrek van de band niet veranderd. Kennen jullie dit?

Spuiten:
- Sierstrippen op de deuren
- 3e remlicht (kap)
- Spiegels
- Afwerking rondom de verlichting in de bumper
- Deurklinken
- Strip boven de nummerplaat (achter)
- Stipje onder de frontbumper?

Verder
- Spatlap achter kan eraf zonder problemen?
- Het rooster in de bumper mooi silver spuiten of verchromen?

Dan kan als volgende stap altijd een sideskirt en verdere bumpers gemonteerd worden ja.
118GTR
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Die eerste voorbeeld foto die je laat zien is van een volledig std MG ZR en niet van een Rover 200.

M.a.w. alles wat je daarop ziet, komt zo uit de showroom.

Dit neemt niet weg dat al die onderdelen wel op je auto passen, en je kunt ze zelfs bij de dealer bestellen.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
rover 216

Bericht door rover 216 »

- spatlapkes verwijderen
- stootranden, spiegels, spoiler in kleur spuiten
- verlagen
- velgen
- witte pinkers
- oranje plaate uit koplampen halen
- kortere antenne
- logo's verwijderen
- zwarte stickerband aan deuren verwijderen
- ....

Ik zou eerst beginne met die dingen
Als je de voorbumper van die ZR wilt moet je wel je voorbumper, de motorkap en de zijkanten vervangen, ook heb je dan nieuwe koplampen nodig.

Die kleine dinge heb ik ook gedaan, als je wilt kan je mijn project hier ook zien, link staat in mijn sign ;)

Als je nog vragen hebt mag je deze natuurlijk altijd stellen :)

Welkom trouwens op mg-r.nl

greetz
Alex.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Spatlappen eraf halen stelt niets voor.
Misschien wel makkelijker om even het wiel erafte halen.
3/ 4 los, spatlap eraf pakken en schroefjes weer vast draaien.

Stootstrips op de zijkant kun je eraf halen,
laten spuiten en terugplaatsen.
(het spuitwerk hoef je niet te laten overlopen)

De meeste MG onderdelen kun je zo op je Rover plaatsen.
De voorkant ombouwen zal echter wel redelijk veel gaan kosten.
Je zou wel als Jan Dakpan enkele MG delen kunnen plaatsen.
(grill, bumperlip)

Zat mogelijkheden dus.
Horo

Bericht door Horo »

Alsof ik thuis kom. Geweldig te zien hoe snel er gereageerd word.

Ik ga eens een bezoek brengen aan mijn dealer. Catalogus erbij en mogelijkheden daar bekijken. Dan zie ik vanzelf wat overblijft om zelf aan te passen. Plan maken hoe de boel veranderd gaat worden. Mogelijkheden worden steeds duidelijker.
Alle vorderingen zullen uiteraard direct hier gemeld worden.
Edgecrusher

Bericht door Edgecrusher »

Kijk eens rond op Marktplaats of Ebay.

Daar worden nog wel regelmatig ZR onderdelen aangeboden.
En ook voor een redelijk bedrag in vergelijking met de dealer. :mrgreen:

Heb ik mijn ZR spoiler bijv. ook vandaan.
Dennis

Bericht door Dennis »

Edgecrusher schreef: En ook voor een redelijk bedrag in vergelijking met de dealer. :mrgreen:
Nou is dat natuurlijk niet zo heel moeilijk :lol:
joost

Bericht door joost »

Euh... koop je niet beter een ZR als je hem toch volledig wilt ombouwen? :?
peter3
MG-R Freak
Contacteer:

Bericht door peter3 »

Hoi Welkom op dit forum.
Weer iemand uit de ijsellandstreek :mrgreen:

Die kap voor het 3e remlicht is dus een komplete spoiler, deze vervangt de spoiler die boven op de achterklep zit.
Deze is makelijk te vervangen bevestiging is het zelfde, alleen de stekker van het 3e remlicht is anders maar dat zal geen probleem geven.

Veel suc6 met het tunen / stylen en misschien tot ziens.
Rover 220 SD (weg in 2006)
MG ZS 120 Le Mans SE '03 (weg in 2014)
MG ZT 190 2.5 V6
Bart-K
The Big Boss

Bericht door Bart-K »

welkom bij de club en veel succes/plezier met je Rover (en het stylen ervan)!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car :inlove:
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true

"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."

https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland
Arnie

Bericht door Arnie »

Hiephoi en welkom!

Die spatlappen zijn idd. binnen enkele minuten te verwijderen... met een haakse schroevendraaier/ratel ook zonder de wielen te verwijderen...

Ik denk dat nieuwe type buitenspiegels (model 25) ook wel een welkome aanvulling zal zijn..
Verder is het uiteraard ook raadzaam om een bepaald budget in gedachten te houden. zoals iedereen wel weet is een goede smaak zelden goedkoop ;)
Ik ben het wel met rover216 eens dat zijn lijstje je al een heel eind in de richting brengt...

Maar neem niet teveel "tuningtips" van me aan, want mijn 25 is ook vrij standaard 8)

Wie weet zie ik je wel eens rijden...
Gerald-17
MG-R Core
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

ah kijk aan iemand uit zwolle :)
let maar op, t Noord-Oosten van NL krijgt steeds meer leden van MG-R.nl :twisted:
HoRiZoN

Bericht door HoRiZoN »

ik zou doen zoals ROVER216 zegt, eerst de kleine zaakjes.
Ik heb rover 25 en heb zrspoiler geplaatst en stootstrips in kleur gezet en toont al veel anderser.
Gewoon de kleine details moet je veranderen om te beginnen.

naar zr conversie vind ik wat overdreven , als je je snuit niet mooi vind, dan geef geen geld meer uit aan uwe en spaar door totdat je en zr kan kopen en anders moet je het maar doen met de kleine zaken en een eigen stijl ontwikkkelen.
van rover 200 naar zr kost veel te veel geld, tijd en kopzorgen.
Ik wilje niet demotiveren he, sorry daarvoor, maar het is wel ergens waar.

maarja, het is jou geld en tijd he, het is maar een tip.
Veel sucses.
Plaats reactie