Wel een shortstick, maar geen ontvangst

214 216 218 220 25
Plaats reactie
Arnie

Wel een shortstick, maar geen ontvangst

Bericht door Arnie »

Vanmiddag even een kortere antenne gehaald voor m'n 25 en uiteraard erop gedraaid... (anders heb je er niet zoveel aan) En tot mijn grote verbazing plukte ik allerlei signalen uit het heelal, maar geen fatsoenlijke FM golf meer. Sommige zenders waren nog wel redelijk, maar m'n favoriete (3fm) was echt niet meer om aan te horen... :cry:
Vreemd aangezien er hier zat mensen met een korte spriet rondrijden en volgens mij geen problemen hebben. Rara hoe kan dit??

Dit is de antenne die ik geprobeerd heb... (maar dan een zwarte uitvoering) een autostyle ding van 16mm lang/kort

Afbeelding

Owja m'n radio is een Pioneer DEH-5100

Afbeelding
216 driver

Bericht door 216 driver »

Ik heb sinds woensdag ook een kortere antenne bij de dealer gehaald van een MG ZR , heb gewoon dezelfde goeie ontvangst als met dat lange ding 8) .

Denk dat die van autostyle geen goeie ontvangst heb, vind het maar troep wat ze allemaal verkopen.
jan_dakpan

Bericht door jan_dakpan »

Ik heb een dag ofzo zonder antenne gereden, maar ik kon niet merken dat hij eraf was... :roll:
Arnie

Bericht door Arnie »

Ik had m'n originele 25 antenne ook ingekort (tot zo'n 28cm) maar ook die begon minder te ontvangen daarna. Heb hem gewoon met een klein zaagje op maat gemaakt en dopje er weer op... lijkt me dan toch goed. Hoelang is die ZR antenne dan? (heb die autostyle meteen weer teruggebracht hoor)
rover 216

Bericht door rover 216 »

Kost 11euro voor zo een mg antenne, en ik heb nog altijd dezelfde ontvangst dus
lex

Bericht door lex »

Het gaat toch om de lengte (golflengte) Ik heb geleerd dat de FM band een golf lengte van +/- een mtr heeft en als je een antenne maakt dan moet je minstens een halve meter antenne hebben z'n autostyle ding zal inderdaad maar 10cm zijn zijn en de MG antenne zal een halve mtr opgerold draad zijn van 11 cm,schijnt toch te werken dat is wat mij vertelt is.
thabass

Bericht door thabass »

Gewoon ff een zr antennetje halen bij de dealert, kost echt niet zoveel, en eerlijk gezegd, die 10cm antennetjes zijn ook foeilelijk met dat glimmende zilverlaagje erop 8)

ik heb voor mijn antenne iets van 10 euro betaald ofzo, en topontvangst

Suc6
joost

Bericht door joost »

thabass schreef:Gewoon ff een zr antennetje halen bij de dealert, kost echt niet zoveel, en eerlijk gezegd, die 10cm antennetjes zijn ook foeilelijk met dat glimmende zilverlaagje erop 8)

ik heb voor mijn antenne iets van 10 euro betaald ofzo, en topontvangst

Suc6
Volledig mee eens!
Daarbij sluit zo'n antenne (bijna) nooit perfect aan op het voetje op het dak...
Arnie

Bericht door Arnie »

Heb een ZR antenne in bestel staan, dus die zal een dezer dagen wel binnen komen. Ik ga er vanuit dat het dan weer oke is... :)
Plaats reactie