[620i] carter-ontluchting afkoppelen van inlaat traject.

618 620 623 820 825 827
Plaats reactie
mark_m

[620i] carter-ontluchting afkoppelen van inlaat traject.

Bericht door mark_m »

ik wil bij mn rover 620 de carterontluching afkoppelen van het inlaat traject.
maar het lijkt wel of ik er 2 hebt.

de eerste is dat slangetje wat op het midden van je kleppendeksel zit en rechtstreeks naar je gasklephuis loopt.

en ook een slangetje helemaal linksachter aan het kleppendeksel wat naar je luchtinlaat buis loopt en daar aan vast zit.

dus mijn plan is om 2 van die hele kleine filterjes te halen en die gelijk op die slangetjes te zetten die uit het kleppendeksel lopen,en die de gaten van die buis en gasklephuis af te doppen.

klopt dit zo een beetje??? of gaan we dan rare dingen meemaken :roll:
(verder ga ik er een openlucht filter op monteren,ik hoop dat hij dan wat sneller op het gas reageert en heel mischien een heel klein beetje mooier geluid.)
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

Bij een Rover 620i zit er naast het ontluchtingsslangetje van het carter nog een gelijkaardig slangetje van de brandstoftank ontluchting. (ik zie wel echt niet in waarom je deze slangtjes zou losmaken??)

Voor een Rover 620i (D-blok met 116pk) op te tunen kan je beter (DOOR EEN ERKEND ROVER VERDELER) de software van de ECU laten overschrijven door deze van een Rover 620Si (D-blok met 131pk). Dat gaat je een vermogenswinst van 15pk opleveren,iets wat je met de ontluchtingsslangentjes los te maken nooit zou kunnen verkrijgen. Een open-luchtfilter zal ook het vermogen wel laten stijgen,maar die slangetjes,vergeet dat. HET HEEFT VOLGENS MIJ ECHT GEEN NUT en uit de gaatje kan je na verloop van tijd enkel valse lucht zuigen.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

Er zitten 2 buisjes om een reden, de ene zit verbonden met je inlaatspruitstuk, waar een onderdruk heerst tijdens het rijden.

Door dat slangetje wordt dus lucht UIT het blok gezogen(carter)

Doordat er vervolgens dus ook een onderdruk heerst in het carter, gaat het vervolgens zelf lucht aanzuigen via het tweede slangetje. Dat uitkomt VOOR de gasklep, en waar dus 1 bar heerst.

Deze tweede zou je kunnen vervangen door een klein filtertje. Ziet er leuk uit onder de motorkap, maar is volstrekt nutteloos.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Roverforever
MG-R Freak
Berichten: 774
Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
Woonplaats: heist op den berg/wi

Bericht door Roverforever »

en de tankontluchting? die zit bij een D-blok daar toch ook


**************************
**edit: gequote staat hier direct boven**
**************************
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
Gebruikersavatar
118GTR
MG-R Core
Berichten: 4198
Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
Woonplaats: Nijmegen - Hierden
Contacteer:

Bericht door 118GTR »

geen idee, maar als die daar zit, dan zal hij vast wel aan het inlaatspruitstuk/gasklep zitten en niet aan de kleppendeksel.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine

www.118GTi.tk

Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Gebruikersavatar
Gerald-17
MG-R Core
Berichten: 3021
Lid geworden op: zo aug 10, 2003 1:10 pm
Woonplaats: Zuidwolde (DR)
Contacteer:

Bericht door Gerald-17 »

hm ik heb er ook wel eens over gedacht, maar wat houden die carteronluchtfiltertjes nou precies in (graag niet al te technisch) en wat doen ze en levert t dan echt niks op?

en op welke slang van de 2 moet je nou dat filtertje zetten?

groeten, Gerald.
Plaats reactie