koel vloeistof al een tijdje vies nu in de shit
-
johanseekles
koel vloeistof al een tijdje vies nu in de shit
Ik had een tijdje geleden gezien dat de koelvloeistof wat lichtbruin slijmerig was,dom geweest gewoon mee doorgereden nu heb ik oververhitting ik denk dat de radiator verstopt is.kan iemand misschien een tip geven?? hoe spoel ik die radiator door?????waarschijnlijk is mijn koppaking naar de ballen maar eigenlijk wel raar want mijn olie niveau wordt niet lager 
-
klaas
-
klaas
Bij nader inzien zou ik de radiator misschien ook wel moeten vervangen, want dat was uiteindelijk de boosdoener ben ik onlangs achter gekomen. Maar de garage had dat schijnbaar niet door, die keken alleen naar de overdrukslang die los was gegaan(en die zit nu met 2 klemmen muurvast, maar dat had ik zelf al gedaan).
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
hebben ze toen wel de motor goed schoon gemaakt.klaas schreef:Ik heb vorig jr alleen de koppakking laten vervangen hoor vlakken, stoers en de hele verdere rotzooi die kapot was zeg maar. Maar mijn radiator is wel lichtelijk rot van onder.
Me dunkt dat als de motor vol zit met mayonaise, dat dan alleen aftappen, nieuwe koppakking, nieuwe olie niet voldoende is.
p.s. en dan zijn er ook nog de kopbouten die vervangen haden moeten worden.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Bij een K-motor moet je echt wel opletten voor oververhitting
,één keer kan al genoeg zijn om de koppakking naar de eeuwige jachtvelden te laten vertrekken. en by the way,als je bij een K-motor de koppakking verandert moeten volgende zaken sowieso gebeuren: vlakken cilinderkop,uitstomen motorblok,nieuwe kopbouten,nieuwe distributieriem,nieuwe olie en nieuwe koelvloestof. Die bouten zijn echt wel belangrijk hoor 
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
klaas
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
daar gaat nog altijd niets boven,een vriend die een 75 gaat kopen zij mij dat ie zijn 600 nooit zal wegdoen,veel te goedklaas schreef:Nou ik bedoel dus met de hele rotzooi; dat allemaal inclusief invlakken, inslijpen enzo... later is zelfs de stuurpomp vervangen en uitlaat vanaf kat, remblokken voor, banden voor, distributieriem. Ik overweeg inmiddels om een 600 te kopen, maar ja.. mijn 416 is motorisch zowat nieuw he?!
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
En andersom, als de koppakking gaat, kan je plotseling heel veel koelvermogen wisselen doordat er olie bij het water komt of je direct water verliest via de uitlaat.Roverforever schreef:Bij een K-motor moet je echt wel opletten voor oververhitting,één keer kan al genoeg zijn om de koppakking naar de eeuwige jachtvelden te laten vertrekken.
vlakken cilinderkop => waarom, als hij recht is dan is hij recht. Als de motor heet geweest is dan is de kans heel erg groot. Maar als de motor dat niet is geweest, dan is hij hoogstwaarschijnlijk nog gewoon recht en prima te gebruiken.Roverforever schreef:
en by the way,als je bij een K-motor de koppakking verandert moeten volgende zaken sowieso gebeuren: vlakken cilinderkop,uitstomen motorblok,nieuwe kopbouten,nieuwe distributieriem,nieuwe olie en nieuwe koelvloestof. Die bouten zijn echt wel belangrijk hoor
Uitstomen Motorblok => zeer verstandig.
Kopbouten => Zeer verstandig, bij nieuwe motoren niet moeilijk over doen en altijd vervangen. Maar gaat ook vaak gewoon goed mits ze niet uitgerekt zijn, je kunt het gokken bij oudere motoren.
Distributieriem => Waarom? , als hij er aangetoont nog maar kort omheen ligt is het onzin om te vervangen. Aan de andere kant, het kost amper 35 euro. en als hij over 1 jaar opnieuw vervangen moet worden, vanwege de leeftijd, dan ben je HEEL ERG VEEL geld meer kwijt aan arbeid.
olie en koelvloeistof => 100% mee eens.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Dit is inderdaad mischien niet nodig,maar als ik een kop uitbouw vervang ik altijd de riem,gewoon gewoonte mischien118GTR schreef:
Distributieriem => Waarom? , als hij er aangetoont nog maar kort omheen ligt is het onzin om te vervangen. Aan de andere kant, het kost amper 35 euro. en als hij over 1 jaar opnieuw vervangen moet worden, vanwege de leeftijd, dan ben je HEEL ERG VEEL geld meer kwijt aan arbeid.
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
johanseekles
drassige rotzooi in koelsysteem
ik heb m'n radiator er uit gehaald ja nu snap ik waarom die niet koelt dat ding zit gigantisch verstopt het lijkt wel dikke mosterd wat ik raar vind is dat m'n olie peil niet zakt toen dacht ik dat er misschien water in olie zat gechecked en geen druppel water ik snap er geen reet van,nou ik ga alles maar goed spoelen en dan effe aankijken wat er gebeurt wordt het nu weer zo'n drassige zooi dan verkoop ik hem wel iemand interesse 
- Roverforever
- MG-R Freak
- Berichten: 774
- Lid geworden op: di sep 14, 2004 7:55 pm
- Woonplaats: heist op den berg/wi
Is je koppakking al vervangen geweest?
want dan zou het kunnen dat ze slecht uitgekuist is
want dan zou het kunnen dat ze slecht uitgekuist is
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
- 118GTR
- MG-R Core
- Berichten: 4198
- Lid geworden op: di nov 26, 2002 4:58 pm
- Woonplaats: Nijmegen - Hierden
- Contacteer:
Roverforever schreef:Is je koppakking al vervangen geweest?
want dan zou het kunnen dat ze slecht uitgekuist is
Ik vraag me af of de boel destijds wel schoongemaakt is.klaas schreef:Ik heb vorig jr alleen de koppakking laten vervangen hoor vlakken, stoers en de hele verdere rotzooi die kapot was zeg maar.
Rover 118 GTi VVC MK3.2
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
Rover 114 GTi Racer -> to Belgium
Rover 416si LPG = for sale
Rover ZS 160 G3 ;-) => Daily
Preparing a 190+ VHPD Engine
www.118GTi.tk
Aan hard gaan is nog nooit iemand overleden, plotseling en hard tot stilstand komen, dat is het grote gevaar!
-
klaas
