HELP over de rover 600 serie
HELP over de rover 600 serie
hallo,
ik ben van plan om in januari 2006 een rover 600 serie aan te schaffen maar ik heb geen ervaring met rover dus had ik gehoopt dat iemand mij kon vertellen welke van deze serie het fijnst rijdt.
ik zelf zit de denken aan een 618 cambridge of een 620si ik weet alleen niet of deze auto´s veel verbruiken.
ze zeggen van wel maar is dat zo?
ik weet dat de 618 116 pk heeft en de 620si 132pk maar is 116 genoeg of moet je voor een auto met ongeveer 1250 kilo toch de motor pakken met 132 pk.
en hoe zit het met onderhoud/delen is dit duur?
ik heb gehoord dat het eingelijk een accord is en dat daar de onderdelen wel van zijn te gebruiken maar vanaf welk bouwjaar rover dan?
graag hoor ik van jullie wat de meningen zijn en mij eens wat wijzer kan maken.
alvast hartelijk dank.
ik ben van plan om in januari 2006 een rover 600 serie aan te schaffen maar ik heb geen ervaring met rover dus had ik gehoopt dat iemand mij kon vertellen welke van deze serie het fijnst rijdt.
ik zelf zit de denken aan een 618 cambridge of een 620si ik weet alleen niet of deze auto´s veel verbruiken.
ze zeggen van wel maar is dat zo?
ik weet dat de 618 116 pk heeft en de 620si 132pk maar is 116 genoeg of moet je voor een auto met ongeveer 1250 kilo toch de motor pakken met 132 pk.
en hoe zit het met onderhoud/delen is dit duur?
ik heb gehoord dat het eingelijk een accord is en dat daar de onderdelen wel van zijn te gebruiken maar vanaf welk bouwjaar rover dan?
graag hoor ik van jullie wat de meningen zijn en mij eens wat wijzer kan maken.
alvast hartelijk dank.
nee 18 ben ik al lang geweest alleen het probleem is dat ik pas een autootje heb gekregen die mij niet bevalt en inruilen vind ik te vroeg want dan zou ik die persoon kwetsen en in januarie ga ik verhuizen dus dan zien ze er toch niets van,snap je dat noemen ze nou een gegeven paard niet in de bek kijken.
Hier even mijn eigen ervaring kerel, Ik heb zelf een 620 Si sinds 2003, De 2.0 16v (132 pk) motor die erin hangt heeft ruim genoeg vermogen om de auto vooruit te sleuren, acceleratie is dik oke, en ik heb al 215 km/h gereden op de A7 dus ietsje minder vermogen moet geen probleem zijn. (sommige mensen kijken vreemd op als je rap wegtrekt bij het stoplicht omdat ze het echt niet verwachten)
Ik heb weinig onderhoud en mankementen gehad (tot nu toe) echter als je wat stuk heb ben je wel aan de beurt (laatst een stukje uitlaat vervangen voor 550 euries ex montage. ex btw.)
Voor de rest is het een zalige auto, qua aanschaf kosten ze niet zoveel (ik heb de mijne geruild voor een hyundai lantra) maar je heb wel een hele exclusieve fijne wagen, die je nooit in de steek laat.
Voor mij eind van de zomer een Rover 45/75 2.0 V6
Voor jou veel sxxs met je zoektocht en aankoop en hopenlijk tot ziens bij onze club.
groetjes
Ik heb weinig onderhoud en mankementen gehad (tot nu toe) echter als je wat stuk heb ben je wel aan de beurt (laatst een stukje uitlaat vervangen voor 550 euries ex montage. ex btw.)
Voor de rest is het een zalige auto, qua aanschaf kosten ze niet zoveel (ik heb de mijne geruild voor een hyundai lantra) maar je heb wel een hele exclusieve fijne wagen, die je nooit in de steek laat.
Voor mij eind van de zomer een Rover 45/75 2.0 V6

Voor jou veel sxxs met je zoektocht en aankoop en hopenlijk tot ziens bij onze club.
groetjes
bedankt voor je antwoord maar ik heb ook al reactie gehad van mensen die zeggen dat de onderdelen van deze auto ook te krijgen zijn bij de honda dealer dus is dat dan geen optie als er iets stuk is?
en wat betreft die 215 km/h moet ik je zeggen dat volgens autotrader deze maar 200 loopt.
hoe zit het trouwens in het verbruik van de auto is het een zuipbak?
en wat betreft die 215 km/h moet ik je zeggen dat volgens autotrader deze maar 200 loopt.
hoe zit het trouwens in het verbruik van de auto is het een zuipbak?
-
- The Big Boss
Klopt dat er overal staat dat zijn top maar 200 is, maar ook ik heb mijn 620SI op 210km/h gehad!!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car
'03 MG ZS 180 -> Tracktoy
'00 MG ZR RX1800R -> The Dream has come true
"You don't park a ZT, you simply allow it to rest until next time."
https://www.facebook.com/groups/MGRoverClubNederland

Misschien zijn er best onderdelen uitwisselbaar, veel zal het niet zijn denk ik maar voor mij persoonlijk geld alleen originele rover onderdelenmanuel schreef:bedankt voor je antwoord maar ik heb ook al reactie gehad van mensen die zeggen dat de onderdelen van deze auto ook te krijgen zijn bij de honda dealer dus is dat dan geen optie als er iets stuk is?
Ja Duhu, is natuurlijk volgens fabrieksopgave, 't wijkt wel eens af natuurlijk, mijn wagen is gewoon goed ingereden.manuel schreef:en wat betreft die 215 km/h moet ik je zeggen dat volgens autotrader deze maar 200 loopt.
manuel schreef: hoe zit het trouwens in het verbruik van de auto is het een zuipbak?
Ik rijd alleen stadskilometers, en haal een gebruik van 1:9 gezien mijn rijstijl

greetzzzzzz
ik heb zelf een rover 618i automaat :P
en rijd toppie!!!
maar onderhoud kost wel wat jah ik ben zelf 19 ik heb hem laten verzekeren op me vaders naam duzz
hij rijd 1 op 9 tot 1 op 11
ik ben zelf ook nog niet veel kwijt kwa motorische alleen 3 lekke banden :P:P en een rubber
maar als je verder nog vragen over rover heb voeg me maar toe op msn dan babbelen we er wel over ik hoor wel van je
Laterzzz marvin
en rijd toppie!!!
maar onderhoud kost wel wat jah ik ben zelf 19 ik heb hem laten verzekeren op me vaders naam duzz
hij rijd 1 op 9 tot 1 op 11
ik ben zelf ook nog niet veel kwijt kwa motorische alleen 3 lekke banden :P:P en een rubber
maar als je verder nog vragen over rover heb voeg me maar toe op msn dan babbelen we er wel over ik hoor wel van je
Laterzzz marvin
[quote="qmelvin]
Misschien zijn er best onderdelen uitwisselbaar, veel zal het niet zijn denk ik maar voor mij persoonlijk geld alleen originele rover onderdelen
greetzzzzzz[/quote]
als jij bijvoorbeeld 350 euro voor een voorpijp wil betalen die uit de zelfde fabriek komt als die bij de honda dealer die 171 euro kost dan moet je dat zelf weten
maar even voor de duidelijkheid de rover 600 serie is gewoon een omgebouwde accord dus het zou mij niet verbazen als rover die onderdelen bij honda inkoopt
mazzel Tjalling
Misschien zijn er best onderdelen uitwisselbaar, veel zal het niet zijn denk ik maar voor mij persoonlijk geld alleen originele rover onderdelen
greetzzzzzz[/quote]
als jij bijvoorbeeld 350 euro voor een voorpijp wil betalen die uit de zelfde fabriek komt als die bij de honda dealer die 171 euro kost dan moet je dat zelf weten
maar even voor de duidelijkheid de rover 600 serie is gewoon een omgebouwde accord dus het zou mij niet verbazen als rover die onderdelen bij honda inkoopt
mazzel Tjalling
stukken koop je gewoon bij de rover sloop die het dichtst in de buurt is of van de sloop die ze wilt opsturen...
mijn onderdelen worden allemaal van roeselare (50km van m'n deur) opgestuurd en zijn altijd heel goed te betalen. dit maakte m'n rover zeer goedkoop in aankoop en zeer goedkoop te onderhouden (als je dan de ongevalletjes niet mee rekent
)
mijn onderdelen worden allemaal van roeselare (50km van m'n deur) opgestuurd en zijn altijd heel goed te betalen. dit maakte m'n rover zeer goedkoop in aankoop en zeer goedkoop te onderhouden (als je dan de ongevalletjes niet mee rekent

- Roverforever
- MG-R Freak
Dit zijn alle versies van de Rover 600
618i 1850cc 116pk auto/hand Honda
620i 1997cc 116pk hand Honda
620Si 1997cc 131pk auto/hand Honda
623Si 2358cc 158pk auto Honda
620ti 1994cc 200pk hand Rover
620(S)Di 1994cc 105pk hand Rover
Alle motoren zijn zeer betrouwbaar (vooral de diesels en de 1.8 en 2.0 Honda blokken. De 620ti is een van de snelste berlines uit zijn tijd.
Het interieur is altijd zeer mooi afgewerkt en de kwaliteit is ver boven de de BMW E36 of Mercedes C Mk1.
Mijn keuze: de Rover 620i,wat betrouwbaarheid betreft (in 1995 uitgeroepen tot de beste Europese auto)
de Rover 620ti wat rijplezier betreft
Zwakke punten: achterremmen (overall)
uitlaatcollector (Honda blokken)
krukas keerringen (diesel)
houtbeleg dat verkleurd (overall)
Met de Rover 600 koop je een van de beste Europese auto's ooit
en wat onderdelen betreft gaat er niets boven originele Roverstukken
618i 1850cc 116pk auto/hand Honda
620i 1997cc 116pk hand Honda
620Si 1997cc 131pk auto/hand Honda
623Si 2358cc 158pk auto Honda
620ti 1994cc 200pk hand Rover
620(S)Di 1994cc 105pk hand Rover
Alle motoren zijn zeer betrouwbaar (vooral de diesels en de 1.8 en 2.0 Honda blokken. De 620ti is een van de snelste berlines uit zijn tijd.
Het interieur is altijd zeer mooi afgewerkt en de kwaliteit is ver boven de de BMW E36 of Mercedes C Mk1.
Mijn keuze: de Rover 620i,wat betrouwbaarheid betreft (in 1995 uitgeroepen tot de beste Europese auto)
de Rover 620ti wat rijplezier betreft
Zwakke punten: achterremmen (overall)
uitlaatcollector (Honda blokken)
krukas keerringen (diesel)
houtbeleg dat verkleurd (overall)
Met de Rover 600 koop je een van de beste Europese auto's ooit
en wat onderdelen betreft gaat er niets boven originele Roverstukken
1988 Rover Vitesse & 1994 Rover 620i & 1994 Rover 827Si Coupé & 1995 Rover 827Si Saloon & 1998 Rover 620Si & 2003 Rover 45 1.8 & 2005 MG ZT CDTi+ & 2003 Rover 75 CDTi Tourer & 2004 Rover 75 4.6 V8 RHD & 2015 Volvo V70 T4 Nordic full option
-
- The Big Boss
623SI is ook handgeschakeld geleverd!
'03 MG ZT 190+ -> My forever car

-
- MG-R Core
en de 620TI heeft nooit officieel op de nederlandse markt gestaan.... Mocht je deze wagen willen, zou je hem moeten importeren uit Duitsland (zijn de meeste namelijk)
To catch me, you gotta be fast...
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi
To find me, you gotta be smart...
But to be me...!!
DAMN! You must be kidding!
filmpjes op: http://www.youtube.com/rover623Gsi